AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #1 Skrevet 19. april 2024 Jeg har nettopp sendt muntlig bekymringsmelding på et barn i går. Foreldrene har vært under bv i noen år nå. Dem fikk sjansen til å prøve seg som foreldre, det var på vippen til overtakelse. Fortsatt familieteam inne. Så til nyheten som kom meg for øret i gårkveld. Dem skal ha nytt barn. Min melding er ingen hemmelighet for vedkommende, jeg sa i at jeg vurderte å gjøre det. Rett etter at jeg snakket med bv ,sende jeg melding om at jeg hadde gjort det. Regner med at bv finner ut av graviditeten så har ikke tenkt å ta det videre selv. Hva er sjansen for om foreldrene får beholde barnet denne gangen. Noen som har erfaring med lignende situasjon. Anonymkode: c4d24...069 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #2 Skrevet 19. april 2024 Selv om du sender en melding til BV så betyr ikke det at det blir snakk om omsorgsovertakelse da. Det er den totale omsorgssituasjonen for hvert enkelt barn som er viktig, så det er fint mulig å beholde ett barn og miste et annet. Anonymkode: 39ed9...a6d 10 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #3 Skrevet 19. april 2024 Selv om du sender. Så betyr ikke det overtagelse. Kan alt være siden de fortsatt er under familieteam at de er informert. Det jeg syns er synd er at i mange tilfeller når noen er under slik støtte. Ska folk utenfor som ikke vet hva som jobbes med lage kvalme og i en del tilfeller ødelegger fremgang og det positive som skjer. Anonymkode: 24fe4...0db 3 1 5
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #4 Skrevet 19. april 2024 Jeg vet om et par som er fosterfamilie for totalt tre søsken . De har samme mor og far, men født med noen års mellomrom Anonymkode: 48568...49c
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #5 Skrevet 19. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har nettopp sendt muntlig bekymringsmelding på et barn i går. Foreldrene har vært under bv i noen år nå. Dem fikk sjansen til å prøve seg som foreldre, det var på vippen til overtakelse. Fortsatt familieteam inne. Så til nyheten som kom meg for øret i gårkveld. Dem skal ha nytt barn. Min melding er ingen hemmelighet for vedkommende, jeg sa i at jeg vurderte å gjøre det. Rett etter at jeg snakket med bv ,sende jeg melding om at jeg hadde gjort det. Regner med at bv finner ut av graviditeten så har ikke tenkt å ta det videre selv. Hva er sjansen for om foreldrene får beholde barnet denne gangen. Noen som har erfaring med lignende situasjon. Anonymkode: c4d24...069 Forsatt ett team inne så måtte du melde? Hva går det av deg? Anonymkode: 31d66...e9b 5 1 4
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #6 Skrevet 19. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Forsatt ett team inne så måtte du melde? Hva går det av deg? Anonymkode: 31d66...e9b Ingen av oss vet hva som var grunnlaget for at Barnevernet grep inn sist gang. Kanskje TS er godt informert , og var ikke i tvil når den andre graviditeten plutselig var en realitet. Anonymkode: 48568...49c 1 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #7 Skrevet 19. april 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Forsatt ett team inne så måtte du melde? Hva går det av deg? Anonymkode: 31d66...e9b Jeg skjønner virkelig ikke denne logikken din? Kan hende det ikke er tilstrekkelig og/eller at ts ser at foreldrene lurer familieteamet, eller andre grunner. Ts: det finnes flere foreldre som har egne barn boende hjemme samtidig som de har andre barn i fosterhjem. Anonymkode: 08359...8a8 6
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #8 Skrevet 19. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg skjønner virkelig ikke denne logikken din? Kan hende det ikke er tilstrekkelig og/eller at ts ser at foreldrene lurer familieteamet, eller andre grunner. Ts: det finnes flere foreldre som har egne barn boende hjemme samtidig som de har andre barn i fosterhjem. Anonymkode: 08359...8a8 Lurer bv? Tror det er noen helt andre grunner her. Anonymkode: 31d66...e9b
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #9 Skrevet 19. april 2024 Det er umulig å svare på uten at vi sitter med hele saksmappen til barnevernet. Barnevernet skal ha en her og nå vurdering, og vurderingen skal være opp mot dette barnet sitt behov. Omsorgsovertakelser er alltid siste løsning, hjelpetiltak skal i utgangspunktet være prøvd først. Ved omsorgsovertakelser skal barnevernet prøve å hjelpe biologiske foreldre til å bli istand til å kunne ha omsorgen for barnet igjen. Det kan være foreldre som av ulike grunner ikke klarte å ta seg godt nok av et eller flere barn, og så er blitt fratatt de, senere får barn som de klarer å ta seg av med hjelp fra barnevernet eller andre. Noen barn er så skadet eller knyttet til soterhjemmet at det ikke er til deres beste å flytte tilbake til biologiske foreldre, selv om foreldrene er bedre nå, eller foreldrene kan klare "vanlige" barn, men ikke "skadde"/" barn med spresielt krevende omsorgsbehov". Jeg jobber selv i barnevernet,og med vurderinger om omsorgen foreldrene gir er god nok sett oppi mot barnets behov. Kanskje har noen ting ved familiendu kjenner endret seg, slik at foreldrene får prøve med det nye barnet, men barnevernet vil følge godt med og prøve å hjelpe. En omsorgsovetakelse som ikke er akutt tar tid. Anonymkode: 257c4...3c6 4 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #10 Skrevet 19. april 2024 Men gjør hun noe som skader fosteret? Siden du melder før barnet er født, så regner jeg med det. Da er det stor sannsynlighet for at hun havner på mødrehjem eller må ha tett oppfølging fra barnevernet. Om hun lever som hun skal uten alkohol og narkotiske stoffer er det ingen grunn til å melde før barnet er født. Anonymkode: 0d808...8e7 1 4
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #11 Skrevet 19. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men gjør hun noe som skader fosteret? Siden du melder før barnet er født, så regner jeg med det. Da er det stor sannsynlighet for at hun havner på mødrehjem eller må ha tett oppfølging fra barnevernet. Om hun lever som hun skal uten alkohol og narkotiske stoffer er det ingen grunn til å melde før barnet er født. Anonymkode: 0d808...8e7 Derfor jeg mener det ligger noe annet bak! Anonymkode: 31d66...e9b
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #12 Skrevet 19. april 2024 Kjenner to foreldre som har 3 barn tilsammen på hver sin kant som bor i fosterhjem. (Ble fratatt på hver sin side lenge før de ble sammen) ble sammen og fikk et nytt barn, men barnevernet er ikke i bildet i det hele tatt med den nye babyen, bare i forbindelse med de 3 andre. (Er ikke snakk om noe tilbakeføring heller, bare samvær en sjelden gang) Anonymkode: 5f7a0...bbb
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #13 Skrevet 19. april 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg har nettopp sendt muntlig bekymringsmelding på et barn i går. Foreldrene har vært under bv i noen år nå. Dem fikk sjansen til å prøve seg som foreldre, det var på vippen til overtakelse. Fortsatt familieteam inne. Så til nyheten som kom meg for øret i gårkveld. Dem skal ha nytt barn. Min melding er ingen hemmelighet for vedkommende, jeg sa i at jeg vurderte å gjøre det. Rett etter at jeg snakket med bv ,sende jeg melding om at jeg hadde gjort det. Regner med at bv finner ut av graviditeten så har ikke tenkt å ta det videre selv. Hva er sjansen for om foreldrene får beholde barnet denne gangen. Noen som har erfaring med lignende situasjon. Anonymkode: c4d24...069 For nytt barn tas en individuell vurdering når det blir aktuelt. Basert på eventuell årsak til at BV er inne i bildet, OM det faktisk foreligger omsorgsovertakelse etc. Så altså helt umulig å si noe om for noen her. Selv BV vil ikke kunne svare på dette. I utgangspunktet så er altså et nytt barn en helt ny og individuell sak og skal ikke blandes med den som er fra tidligere. Anonymkode: 9e7c4...35e
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #14 Skrevet 19. april 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Selv om du sender. Så betyr ikke det overtagelse. Kan alt være siden de fortsatt er under familieteam at de er informert. Det jeg syns er synd er at i mange tilfeller når noen er under slik støtte. Ska folk utenfor som ikke vet hva som jobbes med lage kvalme og i en del tilfeller ødelegger fremgang og det positive som skjer. Anonymkode: 24fe4...0db Tja, er nå ikke helt uten for og det jeg melder er ting jeg har sett med egne øyne. Hadde det vore utelukkende positiv fremgang så hadde det ikke vært nødvendig å melde om det jeg har sett det siste halve året. Anonymkode: c4d24...069
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #15 Skrevet 19. april 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ingen av oss vet hva som var grunnlaget for at Barnevernet grep inn sist gang. Kanskje TS er godt informert , og var ikke i tvil når den andre graviditeten plutselig var en realitet. Anonymkode: 48568...49c Jeg viste ikke om den siste graviditeten før på kvelden den dagen jeg alt hadde snakket med bv. Det er jeg i grunnen glad jeg ikke viste når jeg meldte. Nå er jeg oppriktig bekymret over hvordan dette vil bli både for barnet som dem har og også for foreldrene selv. Jeg kommer ikke til å melde flere ganger for nå har jeg gjort min fordømte plikt. Dette er foreldre med liten omgang med andre så det er få arenaer der andre får sett hva som skjer mellom foreldrene og barnet. Detter er nok ting som blir hold skjult for bv når dem er der på besøk. Anonymkode: c4d24...069
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #16 Skrevet 19. april 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Derfor jeg mener det ligger noe annet bak! Anonymkode: 31d66...e9b Jeg viste ikke om graviditeten når jeg meldte. Det var fastlegen som meldte under første graviditeten. Anonymkode: c4d24...069
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #17 Skrevet 19. april 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg viste ikke om graviditeten når jeg meldte. Det var fastlegen som meldte under første graviditeten. Anonymkode: c4d24...069 Hvordan kjenner du de så godt? Anonymkode: 31d66...e9b 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #18 Skrevet 19. april 2024 Its none of your business. Virker som du ønsker å ramme denne familien. Anonymkode: efb23...99d 1 1
got2go Skrevet 20. april 2024 #19 Skrevet 20. april 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg vet om et par som er fosterfamilie for totalt tre søsken . De har samme mor og far, men født med noen års mellomrom Anonymkode: 48568...49c Og så?
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #20 Skrevet 20. april 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg skjønner virkelig ikke denne logikken din? Kan hende det ikke er tilstrekkelig og/eller at ts ser at foreldrene lurer familieteamet, eller andre grunner. Ts: det finnes flere foreldre som har egne barn boende hjemme samtidig som de har andre barn i fosterhjem. Anonymkode: 08359...8a8 Eh, jeg vet av erfaring at noen ganger er det barnevernet som er psykisk på villspor. Det er jo ikke akkurat kremen av kremen som jobber i barnevernet. Enten vaskejobb eller barnevernspedagog. 🥹 Anonymkode: 95ec5...691
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå