AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #1 Skrevet 19. april 2024 Er på desperat jakt etter en app jeg kan ty til når de irrasjonelle tankene herjer som verst. Kort fortalt er jeg så feilkoblet etter mange år med svik og bedrag, at jeg nå, i et nytt forhold, får skrekktanker om alt fra løgn til utroskap til at han "helt sikkert egentlig ikke er glad i meg".... Han er verdens snilleste, tankene mine er helt syke. Bokstavelig talt. Jobber med kognitiv terapi hos psykolog og hun hjelper meg med dette men det hadde vært så fint med en hjelp når psykologen ikke er der. En app eller en teknikk. Noen som kan hjelpe meg? Regner med jeg ikke er alene om å ha det sånn.... Dessverre. Anonymkode: b9cc4...bd0
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #2 Skrevet 19. april 2024 Hva med 5-kolonneskjema da, for eksempel? Det finnes jo en del av den typen der, har du fått noen slike ark utlevert av psykologen? Eventuelt kan du jo spørre om hun har noen hun pleier å bruke som du kan få. Se gjerne på kognitiv.no, den siden ble mye brukt av min DPS. Anonymkode: d91a2...b87 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #3 Skrevet 19. april 2024 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Hva med 5-kolonneskjema da, for eksempel? Det finnes jo en del av den typen der, har du fått noen slike ark utlevert av psykologen? Eventuelt kan du jo spørre om hun har noen hun pleier å bruke som du kan få. Se gjerne på kognitiv.no, den siden ble mye brukt av min DPS. Anonymkode: d91a2...b87 Takk for tips. Nei har ikke fått noe slikt. Har brukt noe som ligner på "den psykologiske hjelpehånden", det er kanskje noe av det samme, siden du snakker om 5 kolonner? Kjenner ikke til kognitiv.no,så det skal sjekkes ut. Takk ❤️ Anonymkode: b9cc4...bd0
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #4 Skrevet 19. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for tips. Nei har ikke fått noe slikt. Har brukt noe som ligner på "den psykologiske hjelpehånden", det er kanskje noe av det samme, siden du snakker om 5 kolonner? Kjenner ikke til kognitiv.no,så det skal sjekkes ut. Takk ❤️ Anonymkode: b9cc4...bd0 Bare hyggelig. Her er en oversikt over de forskjellige skjemaene, forresten: https://www.kognitiv.no/utdanning-i-kognitiv-terapi/terapeutiske-hjelpemidler/generelle-skjemaer/ Anonymkode: d91a2...b87 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #5 Skrevet 19. april 2024 Tankevirusappen har kommet tilbake etter å ha vært tatt bort ei stund. Anonymkode: f933a...d00 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #6 Skrevet 19. april 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Bare hyggelig. Her er en oversikt over de forskjellige skjemaene, forresten: https://www.kognitiv.no/utdanning-i-kognitiv-terapi/terapeutiske-hjelpemidler/generelle-skjemaer/ Anonymkode: d91a2...b87 Takk igjen! 😊 Skal se på dette! AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tankevirusappen har kommet tilbake etter å ha vært tatt bort ei stund. Anonymkode: f933a...d00 Ikke hørt om. Verdt å sjekke ut altså? Anonymkode: b9cc4...bd0
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #7 Skrevet 19. april 2024 Ikke helt det du spør om, men jeg har tidligere gått i kognitiv terapi. Men jeg må si at jeg opplevde at disse vonde tankemønstrene ikke forsvant av dette. Det som hjalp var å jobbe med følelsene bak disse tankene, og tidligere episoder som trigget disse tankene og følelsene, med en terapeut som validerte og støttet. Anonymkode: ba94b...f89 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #8 Skrevet 19. april 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ikke helt det du spør om, men jeg har tidligere gått i kognitiv terapi. Men jeg må si at jeg opplevde at disse vonde tankemønstrene ikke forsvant av dette. Det som hjalp var å jobbe med følelsene bak disse tankene, og tidligere episoder som trigget disse tankene og følelsene, med en terapeut som validerte og støttet. Anonymkode: ba94b...f89 Det høres ut som det jeg trenger også. Jeg har sagt det til psykologen, at det er viktig for meg å jobbe med følelsene mine i dette. Jeg blir veldig styrt av dem og det er krevende. Men tanker og følelser henger jo sammen, så det er vel sånn sett noe i den form for terapi også da... Hm, takk for interessant innspill. Ts Anonymkode: b9cc4...bd0 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #9 Skrevet 20. april 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det høres ut som det jeg trenger også. Jeg har sagt det til psykologen, at det er viktig for meg å jobbe med følelsene mine i dette. Jeg blir veldig styrt av dem og det er krevende. Men tanker og følelser henger jo sammen, så det er vel sånn sett noe i den form for terapi også da... Hm, takk for interessant innspill. Ts Anonymkode: b9cc4...bd0 Ja, tanker og følelser henger absolutt sammen! Jeg tror og mener å ha lest at tanken kommer som et resultat av følelsen som blir vekket i deg. Altså at du har et gammelt sår fra en tidligere hendelse som blir vekket i en situasjon, du føler på redsel, sorg eller sinne, og så kommer tankene rundt det. Det finnes psykologer og terapeuter som jobber med emosjonsfokusert terapi. Anonymkode: ba94b...f89
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #10 Skrevet 20. april 2024 Ville gitt det minst et halvt år før du begynner å tenke på andre metoder. De fleste former for terapi tar tid. Anonymkode: d91a2...b87
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå