Gå til innhold

Hvor mye bruker du pc'en din?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv er jeg veldig avhengig av pc'en, nesten så jeg ikke kan leve uten den :sjenert:

Da går tiden min til å surfe på nettet, spille spill osv.

Hva bruker du pc'en din til og hvor ofte bruker du den?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker den ofte og sitter stort sett på KG,leser aviser,bruker den til studier. Om jeg er avhengig? Tja, kan vel si det sånn :sjenert:

Skrevet

Jeg bruker PC'en til alt mulig rart. Lese nyheter, sende mail, studier, være på KG, finne svar på ting jeg lurer på, spiller PC-spill +++ Bruker den hver dag, men sitter ikke foran PC'en hele tiden, jeg går fram og tilbake. Tar en titt innimellom andre ting. Man kan vel si at jeg er avhengig ja, men jeg ser ikke på det som noe verre enn de som få med seg Hotell Cæsar eller Oprah hver dag. Noe skal man jo bruke tiden sin til. :)

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Jeg bruker pc omtrent 12 t per dag. Som regel hele dagen på jobb, og deretter når jeg kommer hjem. Hjemme bruker jeg den til spill, epost, msn, surfing, og musikk.

Nå skal det sies at de ca 4-5 t jeg bruker på pcen hjemme ikke kun handler om å sitte å glo i skjermen. Hvis jeg selv spiller gitar, kan jeg bruke mp3-avspilleren til å øve gehør, og jeg noterer gjerne ned ting jeg spiller i word. Og innimellom jeg bruker datamaskinen til innspilling av musikk.

I min verden er ikke datamaskinen en skjerm man kikker på, men et redskap som jeg bruker til veldig mange ting i livet mitt. Den står mer eller mindre alltid på når jeg er våken og er mer eller mindre alltid i bruk, selv om jeg ikke sitter og ser i skjermen.

Skrevet

Avhengig? Jupp.....

Bruker PC til skole, mail, nyheter, shopping, spill, surfer på masse teit, musikk, diskusjon, hjemmeside..........

Måtte jeg velge mellom PC og tv hadde tven gått ut av vinduet........

Skrevet

Er avhengig så lenge jeg er hjemme ja, men ikke borte på ferie og slike ting.

Jeg bruker dataen til skolearbeid, KG, lese nyheter, spille spill, høre på musikk, snakke med venner (msn) googler en del, +++.

Skrevet

Hva slags spill spiller dere da?

Skrevet (endret)

Jeg vil si jeg er ganske avhengig av pc'en. Den står alltid på og jeg bruker den til alt mulig. Snakke med folk, surfe, skolearbeid, lese nyheter, spille spill ++ Mest av alt er jeg avhengig av internett. I tilegg bruker jeg den til å se serier på, veldig mye erstatning som tv altså.

Endret av Rhiakath
Gjest Nemesis
Skrevet

Oh yes, jeg er avhengig og har vært det i ti år !

Jeg bruker pc'en skremmende mange timer om dagen, både på jobb og hjemme.

Jeg bruker den til internet, mail, nyheter, shopping, nedlastning, surfing, søker opp ting, chatting etc etc....

Også bruker jeg den til bilderedigering, har all musikken min på den, etc etc...

Gjest StoreSky
Skrevet

Hehehe...er nom avhengig ja..

Mye surfing på ulike forum. Ser på saker og ting, litt shopping, forbereder reising, bestiller all reising på nett, mange mail, MSN/webcam brukes mye, laster ned og hører på musikk, leter etter informasjon, noe bruk i jobb-sammenheng. (litt info fra offentlige etater+rapporter)

Kan gå til og fra pc'en, feks når jeg ser på TV, rydder, etc.

Skrevet

Yes, er avhengig. Bruker Pc´en mer enn TV´en til tider. Det går mye i KG, nyheter, surfing, snakke med venner på MSN, spille spill, nettbank etc. Pluss litt mail.

Gjest -eline-
Skrevet

Absolutt avhengig! Tror ikke jeg ville overlevd uten mac'nmin... Bruker den til studiene, bilderedigering, MSN, IRC, KG, diverse andre forumsider, leser nyhetene, spiller av musikk, bestiller reiser/bøker/sminke/DVD'er, Ebay, QXL... I tillegg så jobber jeg som IT-support på universitetet så jeg slipper ikke unna når jeg er på jobb heller! Er utrolig sjelden at jeg har en datafridag... Menmen, er vant til å ha det slik gitt, er vel 10-11 år siden jeg starta så ;)

Gjest Embla s
Skrevet

Avhengig av pc ja! På jobb for å lage dokumenter, motta og sende info og søke etter info, privat for å betale regninger og søke opp info. I perioder spill og KG, men gidder ikke MSN og chatting osv.

Skrevet

Må bare på PC en, minst 4 timer dagleg. Før jeg går på jobb, så snart jeg kommer hjem, om kvelden og ofte om natten også.

95% av tiden på nettet

Har noe små oppgaver på X-el

Skrive små historier

Bildebehandling/arkivering

Men mest på nettet, surfe, diskusjonsforum,nyheter, klær, biler, reiser og det som startet det hele, finne mest mulig transestoff.

Skrevet

Jeg er ikke avhengig av pc i den grad at jeg sitter daglig på nettet når jeg er hjemme. Jeg ser på pcen som et middel til å finne informasjon, betale regninger, maile venninner og noen ganger er jeg innom diskusjonsforum.

Skrevet
Hva slags spill spiller dere da?

Ikke at det hører hjemme i denne tråden, men spiller alt fra Swat og Americas Army til CSI og Sims. Varierer mye ut i fra hvilket humør jeg er i.

Skrevet

Jeg er avhengig av PC i jobben min, så jeg sitter foran skjermen hele dagen på jobb. Når jeg kommer hjem sitter jeg også mye foran skjermen. Enten så surfer jeg, betaler regninger, oppdaterer meg på nyheter eller spiller spill. Da hovedsaklig World of Warcraft. Burker så og si hele dagen foran en PC.

Skrevet

Jeg er avhengig av å bruke PC i jobbsammenheng, og jeg har også et nært og tett sammarbeid med min hjemme-PC.

Her betales regninger, det skrives mail, det chattes, det leses aviser, det surfes, googles, nedlastninger (b.l.a MP3) etc etc.

Skrevet

Jeg er også ganske avhenging av pc'en på jobben, så der bruker jeg den hele dagen. Og er da selvfølgelig innom her og ellers på nettet.

Hjemme pc'en variere med hvor mye annet jeg har å gjøre. Det kan gå flere dager uten at jeg bruker den faktisk. Der surfer jeg, betaler regninger osv. Spiller ingen spill.

Skrevet
Jeg bruker den ofte og sitter stort sett på KG,leser aviser,bruker den til studier. Om jeg er avhengig? Tja, kan vel si det sånn  :sjenert:

da er vi to ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...