Gå til innhold

Er det ugunstig for katten å ha to hjem?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har katt og har få som kan se etter han når jeg er borte, og orker ikke å leie fremmede kattepassere bare jeg skal bort en langhelg.

Han er utekatt og jeg kan ikke stenge han inne når jeg må bort noen dager/uke, for da blir han stresset.

Jeg lurer på å skaffe meg et "fosterhjem" i nabolaget, som han kan være hos slik at han får være ute i samme område.

Jeg vet jeg må ha flaks hvis jeg finner noen som vil ha en katt av og til, men lurer på om det er forvirrende for katten?

Anonymkode: 4bf8d...66b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

et fosterhjem i nabolaget hadde nok ikke nyttet særlig, katter er veldig hjemme vandte. har du noen bekjente som kan stikke innom et par ganger dagen for å fylle på mat/slippe katten ut og inn? ikke så mye som skal til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler katteluke. Da kan katten gå inn og ut hjemme så ofte den vil. En kattepasser må selvsagt komme innom med mat og vann og kos.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
exictence skrev (11 minutter siden):

Jeg anbefaler katteluke. Da kan katten gå inn og ut hjemme så ofte den vil. En kattepasser må selvsagt komme innom med mat og vann og kos.

Får ikke lov å installere katteluke da jeg leier

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Hololo skrev (14 minutter siden):

et fosterhjem i nabolaget hadde nok ikke nyttet særlig, katter er veldig hjemme vandte. har du noen bekjente som kan stikke innom et par ganger dagen for å fylle på mat/slippe katten ut og inn? ikke så mye som skal til.

De må da tømme doen også i tillegg til mating

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Får ikke lov å installere katteluke da jeg leier

Ts

Forstår.

Kjenner noen som hadde et lite trekattehus ute hvor de installerte katteluke med chip for katten deres. Vet ikke om du kan det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
exictence skrev (15 minutter siden):

Forstår.

Kjenner noen som hadde et lite trekattehus ute hvor de installerte katteluke med chip for katten deres. Vet ikke om du kan det.

Da må det bli i bakgården og tviler på at jeg får lov til det, da det er et eiendomsfirma som eier bygården og bestemmer hvordan bakgården skal se ut.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Katten tilhørte min tidligere samboer, og da han dro sin vei forlot han katten og jeg måtte ta vare på den, enten jeg ville eller ei.

Jeg har blitt glad i katten, men vanskelig når man skal bort og ikke har noe familie eller naboer som kan passe han.

Når jeg spør folk om kattepass er alle så opptatt, og det må nesten være folk som bor i samme bygård eller i nabolaget for at det ikke skal bli for mye stress for de.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Katten tilhørte min tidligere samboer, og da han dro sin vei forlot han katten og jeg måtte ta vare på den, enten jeg ville eller ei.

Jeg har blitt glad i katten, men vanskelig når man skal bort og ikke har noe familie eller naboer som kan passe han.

Når jeg spør folk om kattepass er alle så opptatt, og det må nesten være folk som bor i samme bygård eller i nabolaget for at det ikke skal bli for mye stress for de.

Ts

Du får betale noen. Søk på facebook eller finn 

Anonymkode: 0f499...e4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Jeg har katt og har få som kan se etter han når jeg er borte, og orker ikke å leie fremmede kattepassere bare jeg skal bort en langhelg.

Han er utekatt og jeg kan ikke stenge han inne når jeg må bort noen dager/uke, for da blir han stresset.

Jeg lurer på å skaffe meg et "fosterhjem" i nabolaget, som han kan være hos slik at han får være ute i samme område.

Jeg vet jeg må ha flaks hvis jeg finner noen som vil ha en katt av og til, men lurer på om det er forvirrende for katten?

Kanskje man bare må orke det når man eier en katt.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Støtter at tidligere smbier skal passe den. Ev en unge i nærheten for en liten slant? 12/13 åringer blir storfornøyd med noen kroner for litt kattepass.

Anonymkode: a4863...e61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan skal den vite når den skal hjem til deg og når det er andre personens tur å passe den? Den kommer til å bli forvirra om hvor den skal hjem

Anonymkode: 5b070...290

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ja, det blir forvirrende for katten. Den går hjem dit dere bor sammen selv om den egentlig skal være hos noen andre.

Er bedre om kattepasser kommer hjem, gir mat, tømmer kassa, slipper den ut og inn igjen. Enda bedre er kattepensjonat.

Anonymkode: 5ca35...4a3

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...