Gå til innhold

Aktiviteter hjemme med 1 1/2-åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er heltidsmamma for tiden med Plonkeliten (17 mnd). Vi går mye ut, besøker andre, har vært en del i åpen barnehage, går tur osv. Men jeg trenger tips til aktiviteter vi kan gjøre inne når vi ikke har noe sted å gå, været er grusomt eller vi av andre grunner tilbringer dagen hjemme. Har tenkt litt på fingermaling, men hun er jo fortsatt ganske liten, da!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pusle puslespill, de med knotter på.

LEse bok, bildebøker.

Leke med lekene hennes.

Bak boller, sett dere ned å ha kosestund med en god å facinerendes barnefilm.

Skrevet

Tror godt du kan prøve fingermaling nå. Jeg vet at min 17 mnd gamle gutt har holdt på med det i barnehagen. De tegner også en del. Har "diskotek" og leser bøker. Det blir til at vi gjør dette hjemme og.

Men det er ikke alltid like enkelt med aktiviteter til disse små.

Skrevet

Male, tegne, modelleringsleire om barnet ikke spiser alt. Bollebaking, blåse ballonger, kaste baller, pusle puslespill, lage lyder og synge og danse. Turne, vaske badet med egen klut, pusse vinduer, dekke bordet (om barnet går), rydde bordet osv.

Skrevet

Her var det mange gode forslag :)

Jeg maler en del selv, og barna her i huset har vært med å male (akvarell) fra de har vært vel året. Voksduk og malefrakk er å anbefale da ;)

Noe som har holdt mine i aktivitet lenge, er å få låne kjeler, boller, visper og sleiver. Gjerne med noen rosiner i.

Hjelpe til med oppvasken var også populært. (plastglass, plastfat og boller i lunkent vann)

Skrevet

Hehe, jeg var visst en racer til å "rydde" i mamma sitt kaserolleskap, gjerne akkurat mens hun skulle lage middag og faktisk trengte kaserollene... Underholdt meg selv i evigheter med å stable kaseroller ut og inn av skapet, og dælje på dem med diverse kjøkkenredskap. Har desverre ikke fulgt opp trommerslagerdrømmen senere år...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...