AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #1 Skrevet 19. april 2024 Jeg har i lengre tid slitt i forholdet jeg er i, men kvier meg veldig for å gjøre det slutt. Altså, jeg VIL og MÅ, men jeg gruer meg til hvordan jeg skal få sagt det. Dette har plaget meg i lang tid, det kverner i hodet hele tiden. Nå de siste ukene har jeg vært helt utmatettet, og hatt alt fra øreverk, feber og halsbetennelse til vondt i hodet til diarè. Det henger liksom ikke på greip. Kan dette skyldes all grublingen og "ulykkeligheten"? Jeg kan ikke huske sist jeg følte meg glad, men tror ikke jeg er deprimert heller? Jeg føler meg helt død innvendig, all energi er borte. Anonymkode: 342c9...225
exictence Skrevet 19. april 2024 #2 Skrevet 19. april 2024 Du kan si (siden du er sikker på å gjøre det slutt): "Jeg føler meg veldig utenfor nå. Jeg føler for å bare være for meg selv. Jeg klarer ikke å tenke eller sette fineren på noe akkurat nå. Jeg vet bare at jeg må være alene. Det plager meg, og har plaget meg i lang tid. Det må være slutt med oss. Jeg vet du vil det este, og mener at det beste er at det blir slutt. Jeg må ha fred og ro, tid for meg selv. Sånn er det. Du forstår. " Grubling kan gjøre at man føler seg ulykkelig. Man blir stå sliten. Det kan være godt å bare hvile og være fri fra forventninger og krav. 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #3 Skrevet 19. april 2024 Halsbetennelse og øreverk kan man ikke gruble på seg, men det andre du nevner kan klart være pga. gruing og grubling. Død innvendig og energi er borte kan være depresjon. De færreste vet at de er deprimerte første gangen de blir det, det er lettere å kjenne igjen hvis man får det for andre gang. Du finner nok snart ut hva som er hva når du får gjort det du må. Anonymkode: 0c803...325 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #4 Skrevet 19. april 2024 Når du er stresset og kroppen er i fight or flight over lang tid går immunforsvaret ned. Da er du mye mer mottakelig for virus, Dette er svarer på hvorfor du er syk nå. Men langvarig grubling kan gjøre gi deg diare,magevondt,kvalme og gjøre deg utmattet og deprimert. Ta denne praten med kjæresten idag! Du vil føle deg 100 kg lettere❤️lover❤️ Anonymkode: fa1f8...36e 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #5 Skrevet 19. april 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Når du er stresset og kroppen er i fight or flight over lang tid går immunforsvaret ned. Da er du mye mer mottakelig for virus, Dette er svarer på hvorfor du er syk nå. Men langvarig grubling kan gjøre gi deg diare,magevondt,kvalme og gjøre deg utmattet og deprimert. Ta denne praten med kjæresten idag! Du vil føle deg 100 kg lettere❤️lover❤️ Anonymkode: fa1f8...36e Støtter det som sies her. Jeg var i et forhold som ikke gjorde meg godt. Det var store svingninger og mye usikkerhet. Jeg visste aldri hvor jeg hadde han og jeg ble til de grader manipulert. I tre av de siste månedene visste jeg at dette måtte jeg ut av. Jeg var nødt. Det tok meg tre måneder å klare gjøre slutt. I den tiden var jeg under konstant stress og press. Jeg ble syk på alle mulige måter. Fikk munnsår på munnsår, hadde konstant diaré, gikk ned 7 kg ufrivillig, kastet opp, ble deprimert, fikk lett uvi og andre infeksjoner....hodepine, you name it. Psyke og kropp henger sammen og hvis de ikke spiller på lag blir man i ubalanse.... Gjør det slutt fortere enn svint og bruk gjerne det gode forslaget du fikk over her til hva du kan si. Lykke til! Anonymkode: 1b70d...264 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå