Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Anonymkode: 4ceed...aee

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En-to ganger i året. Når jeg må fordi klærne jeg har begynner å bli slitt. 

Anonymkode: 2463f...913

• Nyttig 1
Skrevet

Det har jeg ikke satt meg ned og sjekket og sett etter. Ikke gidder jeg å finne det ut heller 😛 Men nå har det egentlig vært rolig på den fronten en stund, før jeg nå nettopp for et par uker siden bestilte meg to ytterjakker som var på tilbud. Sesongsalg, vinterjakke og vårjakke fra Twentyfour. Veldig fine. Den ene har jeg fra før i en annen farge så den visste jeg ville passe og sitte bra. Den andre passet heldigvis også fint.

Jeg kjøper alt av klær på nettet. Kan ikke huske sist jeg kjøpte et klesplagg i en vanlig butikk. 

AnonymBruker
Skrevet

litt for ofte dessverre

Anonymkode: b501b...6e2

• Hjerte 1
Skrevet

Kanskje 2 ganger i året, og da gjenbruk

Skrevet

Før gjorde jeg det hele tiden, nå er det et par ganger per år.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ca 2-3 år mellom hver gang tipper jeg. 🤔

prøver å kjøpe kvalitet når jeg først kjøper noe, og så langt det går ann så foretrekker jeg plagg laget av ull.

Anonymkode: eab8b...d82

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg må. Avskyr å handle klær, alt er rævva kvalitet uansett prisklasse, og det aller meste har null passform. 2mnd siden kjøpte jeg to gensere, og før det var sommeren 23.

Anonymkode: 69a3c...152

AnonymBruker
Skrevet

1-2 ganger i året når klærne er slitt. 

Anonymkode: 879fe...db9

Skrevet

Når jeg får solgt eller donert andre plagg. 80% av det jeg kjøper er brukt (ikke undertøy da, hvis ikke det er åpenbart).

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje en gang i kvartalet ca., noen ganger en gang i halvåret.

Tipper jeg er oppe i et snitt på 1-2 plagg i måneden, maks. Dette inkluderer da jobbklær, yttertøy, treningstøy og sko. Det er april og jeg har hittil i år kjøpt 4 plagg, og 2 skjerf. Har ikke noe spesielt jeg trenger fremover, så blir en stund til neste innkjøp. 

Anonymkode: 7b3d1...8db

AnonymBruker
Skrevet

Dette kan jo ikke være majoriteten. Syns alle er så fint kledd og "riktig" i tiden. Jeg ser ikke ut og skjønner ikke moten. Kjøper klær 3-4 ganger i året tenker jeg. Hvor to av de så kjøper jeg mye. 

Anonymkode: 3606d...695

AnonymBruker
Skrevet

Alt for ofte, men kutter ned pga hensyn til miljø og økonomi 😊

Anonymkode: 05750...1ff

AnonymBruker
Skrevet

Før så kjøpte jeg hele tiden. mange plagg hver måned. Både til meg og barna. De siste årene har jeg blitt mere miljø bevisst og økonomisk så nå handler jeg noen ganger i året og når jeg trenger noe nytt. Sammen med barn, de har blitt såpass store at de ikke vokser ut av klærne lenger så der kjøper vi kvalitet og det holder lenge.

Anonymkode: c55b7...bec

AnonymBruker
Skrevet

Ved behov. Så det varierer veldig. 

Kjøpte ett par nye jeans nå nylig fordi det paret jeg kjøpte for to år siden begynte å bli temmelig slitt på knærne. Det er vel det eneste plagget jeg har kjøpt hittil i år.

Undertøy kjøper jeg som regel en gang i året. Går over og sjekker hva som trengs å bytte ut og fyller på med bh-er, truser og strømper.

Anonymkode: 8aa06...45c

AnonymBruker
Skrevet

Mange ganger, for mange.  I går kjøpte jeg 2 kjoler, hver 99 kroner på salg.  Kjøper vel minst 10 kjoler i året + noen skjørt og topper. Joggebukse har jeg en og det samme med turbuksa som jeg har hatt i 7 år.  Klær meg alltid pent.

Anonymkode: b2d35...9cf

AnonymBruker
Skrevet

Rydder og vasker klesskap to ganger i året. Kaster slitt tøy og gir bort det som ikke blir brukt. Så handler jeg inn det som trengs for sesongen. Men kjøper et klesplagg nå og da i løpet av året også. Handler bare på nett, og ikke veldig dyre klær. Sko og ytterjakker kjøper jeg ikke hvert år.

Anonymkode: 0063b...21f

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på type klær. Samt hvor jeg er og hva som er mulig å få tak i der. For eksempel om jeg er innom en av de mage sportsklær-fabrikk/outlet store så kjøpes det gjerne opp en del trenings- og turklær. Og er jeg i London så har jeg min faste runde for å fylle opp. 

Når det gjelder kjoler kjøper jeg for mye, stadig noe nytt jeg har lyst på. Samme gjelder sjal og skjerf. Men ting som bukser synes jeg er veldig kjedelig, og fyller kun på av de faste når det trengs. 

Bruker mye klær, da. Er mye på reise. Har dresscode på jobb. Stadig noe sosialt som skjer. Er aktiv i natur/fjell. Så liker å ha mange alternativ, i ulike typer vær og anledninger. 

Anonymkode: c22b5...f91

AnonymBruker
Skrevet

Vi kjøper himla mange sokker her i hus. Dugnader hele tida 😂

Ellers kjøper jeg nok oftere enn nødvendig tøy til ungene. Til meg selv, not so much. 

Kjøper vel et par plagg i året, hvis jeg finner noe på tilbud (for det skal være billig, må vite). Jeg er lita av vekst, og det er som regel de små og de store størrelsene igjen. 

Mannen kjøper nok to par bukser og noen t-skjorter i året. Og så kjøper kanskje jeg en genser eller lignende til ham når jeg detter over noe på salg. 

Så.. oppsummert: 1-3 plagg i året til meg, 4-5 plagg i året til mannen og sikkert 15+ til hver av ungene, da tells alt av utstyr. 

Anonymkode: de954...439

AnonymBruker
Skrevet

Kommer helt an på hva jeg finner og humøret. I år har jeg handlet 3 ganger, men handler gjerne mye på en gang. Har ikke noe spesielt budsjett, men tenker på hva jeg har fra før og hvordan nye plagg kan passe inn. Har klærne mine i mange år, elsker å kle meg og det er en av hverdagens gleder. Er opptatt av kvalitet, enkle tidløse plagg med fine detaljer (mansjetter, knapper, krager, lommer). Går mye i kjole, så har sikkert tjue kjoler jeg bruker ofte. 

Januar: dunkåpe, dressjakke i ull, kjole (pen hverdags i silke), lang strikket cardigan - alt nedsatt 50-70 %, i utgangspunktet dyre klær i god kvalitet. Cirka 3000 kr

Mars: dressjakke i lin, lang kjole i linblanding - full pris. 1500 kr

April (i går): kjole, linbukse, denimskjorte, strikket bomullsgenser, bluse i viskoseblanding, basic t-skjorter i 100 % bomull. Noe på 50-70 %, noe fullpris. 3500 kr

Anonymkode: bbc74...edb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...