Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er allergisk mot pollen og har i alle år brukt Aerius tabletter og de har hjulpet masse, starter alltid i januar med de. For et par dager siden så har jeg våknet av nyssing, nesa renner og klør, øynene klør og jeg er pottetett. Går seg til i løpet av dagen så kommer det på kvelden, nyssing, klør i øynene og ørene, er tett som bare det og føler ansiktet er svulmet opp. 🥹Er også vanvittig trøtt hele dagen. 

Er det noe annet jeg kan prøve? Føler ikke at Aerius hjelper lenger. Har dere tips?

Anonymkode: 6b12d...ee0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Og hva heter siden der man kan følge med på pollenvarsel?

AnonymBruker
Skrevet

Har slitt mye med kløhoste, spesielt om nettene og det er veldig plagsomt

Anonymkode: 0030d...a65

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror dette året er ganske ille, i allfall på nordvest landet, jeg våknet en morgen med blodskutte, tørre øyne så jeg nesten ikke kunne blunke, rennende nese og hovent ansikt. Var oppriktig redd jeg hadde fått en eller annen skummel sykdom, var visst pillenallergi, legen sa flere hadde kommet og hentet resepter på allergi medisin og vært veldig dårlige, og dette var 2 uker siden. Har ikke blitt spesielt bedre, zyrtec hjelper litt, må bruke øyedråper og nesa er helt sår pga den konstante snørra, herregud for et år dette blir. 

Anonymkode: bbacd...c4e

AnonymBruker
Skrevet

Hatsjoo. Det går hatsjoo bra. Takk som spør. Hatsjoo.

Er Aerius-tablettene fortsatt blå?
Jeg tåler ikke Aerius, fordi Aerius anti-histamin inneholder... tatadaa.... histamin (blå fargestoffet)

Jeg har histamin- og pollenallergi
Jeg bruker Xyzal (histaminallergi) og noen ganger Cetirizin Norfri (pollenallergi)

Anonymkode: f0d8a...1c7

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg tåler ikke Aerius, fordi Aerius anti-histamin inneholder... tatadaa.... histamin (blå fargestoffet)

Jeg bruker Xyzal (histaminallergi) og noen ganger Cetirizin Norfri (pollenallergi)

Ja de er blå.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Så søt du er😁herlig! men føler med deg, huff.❤️

Ts

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter sjeldent med kløe i øyne og rennende nese, derimot sliter jeg med hodepine og er veldig sliten og slapp. Slår aldri feil. Dessverre glemmer jeg å starte på medisin tidlig nok hvert år og må lide for det. Det er så utrolig frustrerende!

Anonymkode: f53ec...445

Skrevet (endret)

Sliter veldig, får ikke puste og er helt tett i brystet. 

Endret av Forvirret23
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har begynt å nyse litt, sår i øynene og er veldig trøtt og sigen. Allergitablettene fungerer med andre ord ikke 😵‍💫

Anonymkode: 9aab3...f8c

AnonymBruker
Skrevet

Tar du ikke øyedråper og nesespray også?

Anonymkode: 9a69b...006

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Yr.no har pollenvarsel, melder idag at det er beskjeden spredning av bjørk og salix så vi er i gang ja....

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg reagerte kraftig i påska og dagene etter. Så kom snøen, og alt forsvant over natta. Har fremdeles ikke merket noe. Merkelig! Jeg har også allergiutløst astma, og fikk noen tabletter som heter montelukast. Mulig de hjelper? 

Anonymkode: a0328...33d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Pollenvarsel | NAAF

Anonymkode: 87424...6d0

Skrevet

Går på Telfast 180 hele året. Har Cetirizin i tillegg i verre tilfeller. Bruker Dymista nesespray og Opatanol øyedråper i sjeldnere tilfeller. For meg går allergien i halsen og halsen strammer til.

Skrevet

Kan anbefale de som plages med pollenallergi, og ikke får hjelp av medisiner å prøve vaksine. Det er smeltetablett som tas daglig i 3 år. Begynte på vinteren, og allerede første året var jeg bra. Har prøvd alt av medisiner, men ingenting hjalp meg.
Du får resept hos legen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...