AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #1 Skrevet 19. april 2024 Jeg har vurdert litt forskjellige klinikker i Danmark for IVF, bla Aagaard, Aleris og Copenhagen Fertility Center. Vurderer Aaagaard ettersom den var, som jeg forstod, den eneste klinikken i DK som gjorde PGD (?). Men det er enda usikkert hvorvidt jeg skal ta det. I såfall er det jo litt lenger reisevei også🤔 1) er det noen som har erfaring med disse? Eventuelt gode erfaringer med andre klinikker? 2) Ser det er en del forskjell i pris (har sammenlignet disse 3 klinikkene, og kun på 1 IVF/3 IVF behandlinger. Ser at Aleris ligger litt dyrere. Er det noen som har noen tanker om hvorfor? Takker på forhånd for svar 😊 Anonymkode: ca3ef...1a1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #2 Skrevet 19. april 2024 10 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har vurdert litt forskjellige klinikker i Danmark for IVF, bla Aagaard, Aleris og Copenhagen Fertility Center. Vurderer Aaagaard ettersom den var, som jeg forstod, den eneste klinikken i DK som gjorde PGD (?). Men det er enda usikkert hvorvidt jeg skal ta det. I såfall er det jo litt lenger reisevei også🤔 1) er det noen som har erfaring med disse? Eventuelt gode erfaringer med andre klinikker? 2) Ser det er en del forskjell i pris (har sammenlignet disse 3 klinikkene, og kun på 1 IVF/3 IVF behandlinger. Ser at Aleris ligger litt dyrere. Er det noen som har noen tanker om hvorfor? Takker på forhånd for svar 😊 Anonymkode: ca3ef...1a1 Man må også regne hotellopphold osv. i kostnaden ved IVF i utlandet 🙂 Anonymkode: 2e28e...6bd
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #3 Skrevet 20. april 2024 Jeg sitter nå i skrivende stund, og venter på fly til Danmark. Om under et døgn har jeg alså tatt eggutak på Sellemer klinikk. Jeg angrer på jeg ikke tokk det i Norge. 31.700 som min behandling koster er over 49000 Norske. Medisiner og reise, hotell osv er utenom Anonymkode: ac71a...272
2112 Skrevet 20. april 2024 #4 Skrevet 20. april 2024 7 hours ago, AnonymBruker said: Jeg sitter nå i skrivende stund, og venter på fly til Danmark. Om under et døgn har jeg alså tatt eggutak på Sellemer klinikk. Jeg angrer på jeg ikke tokk det i Norge. 31.700 som min behandling koster er over 49000 Norske. Medisiner og reise, hotell osv er utenom Anonymkode: ac71a...272 Lykke til masse💗💗💗
måbare80 Skrevet 20. april 2024 #5 Skrevet 20. april 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg sitter nå i skrivende stund, og venter på fly til Danmark. Om under et døgn har jeg alså tatt eggutak på Sellemer klinikk. Jeg angrer på jeg ikke tokk det i Norge. 31.700 som min behandling koster er over 49000 Norske. Medisiner og reise, hotell osv er utenom Anonymkode: ac71a...272 Lykke til ! Jeg tror ikke jeg har noe valg annet enn Danmark nå, pga min BMI. Den er altfor høy, og i Norge er de mye strengere, også privat. Fikk avslag på Hausken.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #6 Skrevet 20. april 2024 Jeg forsøkte noen runder med inseminering i Danmark, på Sellmer klinik. Ble tatt veldig godt i mot der, og de har oppe alle dager hele året, slik at forsøk aldri avbrytes pga. helg eller fridager. Hvis IVF ikke går bra på Riksen, så kommer jeg til å dra dit for forsøk. Anonymkode: 5a341...cdc 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #7 Skrevet 21. april 2024 måbare80 skrev (På 20.4.2024 den 19.52): Lykke til ! Jeg tror ikke jeg har noe valg annet enn Danmark nå, pga min BMI. Den er altfor høy, og i Norge er de mye strengere, også privat. Fikk avslag på Hausken. Takk 🌺 Hva har du i BMI? Jeg fikk ut 12 egg i dag 🫶 Anonymkode: ac71a...272
måbare80 Skrevet 25. april 2024 #8 Skrevet 25. april 2024 (endret) AnonymBruker skrev (På 21.4.2024 den 23.04): Takk 🌺 Hva har du i BMI? Jeg fikk ut 12 egg i dag 🫶 Anonymkode: ac71a...272 Gratulerer med egguttak 😊 Den er på 49,men har ikke noe pcos eller uregelmessig menstruasjon. Har fått råd fra Aagaard om at de kan fryse ned blastocyster nå, og så bruke ca 6 mnd på å gå mer ned i vekt. Pga alderen min, vil det være lurt å spare på de eggene som er nå, og forhåpentligvis sette inn igjen når jeg har fått bmi ned. Men foreløpig er det ikke gjort noen beslutninger. Endret 25. april 2024 av måbare80 1
Stjernehav Skrevet 27. juni 2024 #9 Skrevet 27. juni 2024 Hei. Ny her, men ikke helt ny i gamet. Har vært gjennom to ivf runder på Sellmer og 3 inseminasjonsforsøk. Nå nettopp hatt uttak igjen på Sellmer. Er det flere fra Bergen her og hvor gamle er dere? Tøff prosess dette, det er helt sikkert! 🙃🙂 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #10 Skrevet 16. juli 2024 Stjernehav skrev (På 27.6.2024 den 11.14): Hei. Ny her, men ikke helt ny i gamet. Har vært gjennom to ivf runder på Sellmer og 3 inseminasjonsforsøk. Nå nettopp hatt uttak igjen på Sellmer. Er det flere fra Bergen her og hvor gamle er dere? Tøff prosess dette, det er helt sikkert! 🙃🙂 Jeg er 40.. var på sellmer nest sisst. Gravid nå. Men det var innsett i Norge. Er 40 år. Hva er grunnen til at du tokk i Danmark? Husk at du ikke får dekt medisiner over di 20000 om det er ukjent donor. Og noe med alder på donor? Den bommerten gikk jeg med på... Anonymkode: ac71a...272
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #11 Skrevet 18. juli 2024 Jeg har brukt Maigård, og skal over til Diers nå. Man får vel kun dekket medisiner for tre forsøk i Norge? Fikk kun dekket mine tre forsøk på Riksen før også medisinene måtte dekkes selv. Anonymkode: e6c4b...bec 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #12 Skrevet 18. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har brukt Maigård, og skal over til Diers nå. Man får vel kun dekket medisiner for tre forsøk i Norge? Fikk kun dekket mine tre forsøk på Riksen før også medisinene måtte dekkes selv. Anonymkode: e6c4b...bec Man får dekket 3 forsøk - per barn av helfo - om de 3 forsøkene tas i Norge eller Danmark eller begge deler spiller ingen rolle Anonymkode: cf4fb...2ca
Felicity Skrevet 8. oktober 2024 #13 Skrevet 8. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 18.7.2024 den 10.16): Jeg har brukt Maigård, og skal over til Diers nå. Man får vel kun dekket medisiner for tre forsøk i Norge? Fikk kun dekket mine tre forsøk på Riksen før også medisinene måtte dekkes selv. Anonymkode: e6c4b...bec Hva synes du om Diers?
Stjernehav Skrevet 21. oktober 2024 #14 Skrevet 21. oktober 2024 Ikke så god på disse forumene og har ikke sett det har kommet kommentarer jeg. 😅 Her fortsetter og fortsetter alt og ingenting fester seg. Vi får ikke dekket noe i Norge, så derfor DK. Gratulerer med graviditet og håper alt går fint!? ❤️Måtte det mange forsøk til? Her reises og reises det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå