AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #1 Skrevet 19. april 2024 Hei! har noen erfaring med å settes i gang i uke 37? Sist ble jeg satt i gang 11 dager over tiden, vil kanskje tro det er anderledes siden kroppen er mer klar for å føde en i uke 37. Og Hvordan gikk ammingen med dere som fødte i uke 37? Anonymkode: f7c1c...b41
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #2 Skrevet 19. april 2024 Jeg ble igangsatt i uke 37 i 2022 pga svangerskapsdiabetes og tidligere stort barn. Jeg fikk satt inn en ballong tirsdag. Dro hjem og fikk beskjed om å komme tilbake dagen etter kl 9 for videre igangsettelse. Ballongen måtte taes ut når jeg møtte på sykehuset dagen etter og deretter fikk jeg videre igangsettelse med piller. Rier begynte smått (som litt vonde kynnere) Torsdagskveld hadde jeg fått mange doser med modningspiller og jeg hadde nå 4 cm åpning og hyppige rier. - Fredagsmorgen hadde jeg 7 cm åpning. - Fredags ettermiddag 9 cm åpning. - fredagskveld 10 cm åpning og kunne begynne pressingen. - lørdagsnatt ble det bestemt keisersnitt da baby ikke ville komme ut etter nesten 3 timer med pressing Babyen fikk litt pusteproblemer og måtte være på nyfødtintensiven i 4 dager før jeg fikk babyen inn til meg selv. Var på sykehuset i 10 dager etter babyen ble født. Masse lykke til Anonymkode: 63769...2b2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #3 Skrevet 19. april 2024 Angående ammingen så måtte jeg pumpe frem til jeg fikk babyen inn til meg selv. Slet endel med ammingen de første ukene og var 2-3 ganger hos ammepoliklinikken men etter noen uker gikk det seg til Anonymkode: 63769...2b2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #4 Skrevet 19. april 2024 Jeg ble ikke satt i gang, men fødte naturlig i uke 37. Ammingen gikk seg til etter noen dager, men måtte bruke skjold den første tiden for å få henne til til å ta tak. Hun hadde en helt gjennomsnittlig størrelse, så var ikke liten. Anonymkode: ddbfb...763
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #5 Skrevet 19. april 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hei! har noen erfaring med å settes i gang i uke 37? Sist ble jeg satt i gang 11 dager over tiden, vil kanskje tro det er anderledes siden kroppen er mer klar for å føde en i uke 37. Og Hvordan gikk ammingen med dere som fødte i uke 37? Anonymkode: f7c1c...b41 Jeg ble det. Grusom opplevelse sammenlignet med mine to spontane fødsler. Riene var mye sterkere og uhåndterbare. Pluss at det tok sin tid med å komme i aktiv fødsel. Ammingen gikk dårlig. Baby hadde dårlig sugetak og det ble raskt såre, blødende brystvorter. Endte med å pumpe i noen uker før det ble MME. Anonymkode: 357ac...ade
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå