AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #1 Skrevet 19. april 2024 Hei, Både mannen min og jeg har brygget på et eller annet. Mannen min var borte fra jobb i går med sår hals og slapphet. Det som er rart er at jeg har hatt den følelsen av at jeg begynner å bli syk siden mandag, uten å bli syk. På mandag trodde jeg at jeg innbilte meg det og at jeg bare var litt sliten, så tok en løpetur. Siden det ikke ga seg på tirsdag har jeg tatt det med ro med unntak av å gå noen turer og en liten styrkeøkt en dag jeg følte formen var ok. Kjenner av og til antydninger til sår hals som kommer og går, og frysninger eller følelsen av feber uten å ha feber når jeg sjekker tempen - 37,3, så er jo veldig merkelig dette her. Har akkurat startet å trene og har blitt bitt av treningsbasillen. I dag er jeg skikkelig slapp, men jeg savner så innmari den følelsen trening har gitt meg i det siste! Er litt nybegynner på dette med trening, så når er det ok å begynne og trene igjen? Er jo ikke syk, men føler kroppen jobber med et eller annet. Anonymkode: d31c1...0e7
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #2 Skrevet 19. april 2024 Tren når du er frisk igjen...nå fokuserer du på rolige gåturer og skikkelig mat med næring Så HVILE! Anonymkode: 00b4b...500 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #3 Skrevet 19. april 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Tren når du er frisk igjen...nå fokuserer du på rolige gåturer og skikkelig mat med næring Så HVILE! Anonymkode: 00b4b...500 Jeg er jo egentlig helt enig i det du skriver! Men kan jeg innbille meg det, eventuelt bare være sliten, ettersom det aldri slår ordentlig ut? Vanligvis når jeg er sånn her blir jeg jo syk dagen etter feks 😅 synes det er så rart at jeg har vært sånn her i 5 dager nå uten å bli hverken syk eller føle meg helt bra. Anonymkode: d31c1...0e7
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #4 Skrevet 19. april 2024 Ville ikke trent før jeg følte meg helt frisk, samme hvor fristende det er. Det lønner seg ikke altså. Anonymkode: 46b04...980
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #5 Skrevet 19. april 2024 Jeg trener, men tar hensyn til formen og hva kroppen sier. Man kjenner raskt hva man orker og ikke. Men å presse seg må man ikke finne på, da ka immunforsvaret virkelig ta av. Anonymkode: 5c136...85c
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #6 Skrevet 19. april 2024 11 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg trener, men tar hensyn til formen og hva kroppen sier. Man kjenner raskt hva man orker og ikke. Men å presse seg må man ikke finne på, da ka immunforsvaret virkelig ta av. Anonymkode: 5c136...85c Men har man noen særlig nytteeffekt av treningen hvis man ikke presser seg? Det er jo når det er tungt det har en effekt, enten det er snakk om kardio eller styrke. Anonymkode: 068ae...ec9
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #7 Skrevet 19. april 2024 Jeg tenker alltid at slikt skal svettes ut og det pleier å funke fint. Trener som vanlig, men tar det roligere/løfter letter el. Kjenner etter i kroppen. Anonymkode: 51c2d...bdc
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #8 Skrevet 19. april 2024 Jeg får ofte forkjølelsessymptomer når det er pollensesong. Har hørt at man kan trene om man er syk fra halsen og opp, men hvile hvis man er syk fra halsen og ned. Anonymkode: 0cf91...b08
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #9 Skrevet 19. april 2024 Så lenge jeg ikke har feber, pleier jeg å prøve å trene, men med lav terskel for å gi meg i slike tilfeller. Da pleier formen under trening og hvordan det føles å gi svaret. Er alt tungt og trått og plagsomt 15 min ut i økta, så ser jeg ingen vits i å fortsette. Da går Keg gjerne en rolig tur i stedet. Men jeg var på løpetur og hadde en veldig fin tur tidligere denne uken, etter at jeg trodde jeg brygget på både migrene og forkjølelse før jeg startet. Da merker jeg at energien var der likevel underveis. Andre ganger oppdager jeg at det er helt tomt. Anonymkode: 43805...e61
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #10 Skrevet 19. april 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men har man noen særlig nytteeffekt av treningen hvis man ikke presser seg? Det er jo når det er tungt det har en effekt, enten det er snakk om kardio eller styrke. Anonymkode: 068ae...ec9 Det handler da ikke om nytteeffekt. Jeg trener også ellers ofte uten makspuls, eller maks belastning. Jeg trener fordi det gir meg glede og variasjon, frisk luft, bedre humør, bedre søvn. Man må jo bli maks demotivert etterhvert om effekt er eneste grunnen til at man er i bevegelse. Anonymkode: 5c136...85c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå