Gå til innhold

må "klippe strengen" for å kunne ha ett sexliv med dama fremover, verdt det?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hhs skrev (2 timer siden):

Og hun risikerer å komme i tidlig overgangsalder 

Har du link til dokumentasjon på dette? Jeg ble sterilisert under keisersnitt og det sa de ingenting om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Ville ikke gjort det om du ikke har lyst. Jeg tåler også p piller dårlig, f.eks gjør det at jeg blør hele tiden. Men jeg bruker en app, Flo. For å følge syklusen min, da vet jeg når jeg har eggløsning så lar jeg bare vær å ha ubeskyttet sex da. Men vi har to barn og det er ikke kjempekrise om jeg hadde blitt gravid. 

Anonymkode: 891bf...195

Denne dama har allerede tatt en abort med komplikasjoner. Å bruke "sikre periode" og kanskje risikere ny graviditet, abort og komplikasjoner, er fullstendig idiotisk.

Anonymkode: f2144...3d0

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
m00na skrev (Akkurat nå):

Har du link til dokumentasjon på dette? Jeg ble sterilisert under keisersnitt og det sa de ingenting om. 

Nei, har innsett at jeg tok feil og beklaget meg tidligere i tråden. 😅🙃

Anonymkode: 0503a...a5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, har innsett at jeg tok feil og beklaget meg tidligere i tråden. 😅🙃

Anonymkode: 0503a...a5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mann og skal ha barn. Jeg skal ikke klippe noe ekle greier.

Tenk på deg selv mann.

Bare send en pm om du ønsker støtte

Ps:

Dama di har hormoner og tenker mye rart. Du må ikke ta det så seriøst.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mannen min er sterilisert og det er absolutt ingen endring. Fargen, konsistensen og mengden er helt lik. Og det samme med lysten. Så den tanken der kan du i hvert fall legge bort med én gang. At det er sædcellene som lager fargen, tror jeg du har funnet på selv altså. :P Jeg ville ikke tatt sjansen på at det er reversibelt, så du må jo overveie nøye om det faktisk er en sjans for at du vil ha barn en gang i fremtiden. Eventuelt få fryst ned sædceller før steriliseringen som en slags backup.

Anonymkode: 5a4a0...08e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg er selv sterilisert, og tenker det er er en suveren prevensjonsmåte.  Konsistens og mengde endrer seg ikke. Sædceller utgjør en forsvinnende liten del av utløsningen. 

Som regel er operasjonen rask, og helt uten komplikasjoner utover litt ømme og blå baller. Det er imidlertid alltid en risiko, på ca 2-3% for kroniske smerter. Noen flere får forbigående smerter. Selv hadde jeg sex dagen etter operasjonen - men det frarådes og du kan ikke ha utløsning på et par uker. 

Tross at jeg er veldig positiv til sterilisering, tenker jeg det er to ting her som gjør at jeg i din situasjon ville landet på nei:

• Du ønsker det innerst inne ikke selv
  • Du har ikke egne barn

I den situasjonen ville jeg ikke gjort det, for det er i utgangspunktet ikke ment å være en reversibel operasjon. Og hva da, hvis du på et tidspunkt ønsker egne barn? Man må ta høyde for at dagens situasjon kan endre seg...

Jeg ville heller ikke presset partner til å sterilisere seg, for det er en langt verre operasjon for kvinner som flere nevner.

M50

Anonymkode: 6bb47...959

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Ikke steriliser deg hvis du ikke har barn. Finn heller ei du kan få barn med.

Anonymkode: 64f7f...399

Han bør jo ikke få barn i det hele tatt når han i en alder av 40 tror han ikke vil ha barn. Barn bør få slippe å ha en slik far. Enten er de ikke nok ønsket, eller så er han for gammel. Viss ikke bør han bestemme seg, helst i går, og så håpe at en yngre dame har lyst å få barn med han innen noen år. 

Anonymkode: cd756...d76

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 hours ago, AnonymBruker said:

Du burde heller spørre et sted med flere menn. Altså ordentlige menn. Det er få av de her inne.

Anonymkode: 094a7...799

Det kommer nok at et sted hvor det ikke er ordentlige kvinner ikke tiltrekker seg ordentlige menn. 

Anonymkode: ed057...af7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg merker at jeg blir en «ikke ordentlig kvinne» av å bruke tid her inne. Kjenner på smerter og at det bygger seg opp litt aggresjon langt der inne. Feminiteten forsvinner litt etter litt. 

Anonymkode: cd756...d76

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius

Hvis du er 100 % sikker på at du ikke vil ha barn, er det bare å gjøre det. Enkelt inngrep, ingen forskjell på sæd, utløsning, lyst etc. etterpå. Det er også til en viss grad reversibelt, men jo lenger det er siden inngrepet, jo mindre sjanse er det for at reverseringa vil være vellykka. Så hvis du tror det er en sjanse for at du kanskje vil ha barn i framtida, gjør du det ikke, for det kan ikke garanteres at reverseringer fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vil du virkelig ikke ha egne barn?

Anonymkode: ec944...9ff

Er ikke barn utrolig oppskrytt. Masse jobb og ansvar

Anonymkode: 8b879...a01

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er større inngrep en å snippe strengen🙄

Typisk mannfolk å tenke slik.

Anonymkode: 5dc08...b55

Typisk mannfolk å tenke slik? Hva om jeg sier jeg er dame, med to barn, som skal sterilisere meg fordi JEG ikke vil ha flere barn. Er samboer med barnefar og han vil heller ikke ha flere barn, men ønsker likevel å holde muligheten åpen siden vi er under 30 år og forholdet kan skjære seg på et tidspunkt uansett hvor mye "the one" vi tenker vi er nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Tøv, uutholdelige smerter varer i 5-7 dager, og det er ikke noe du ønsker å gjenta! Du må bruke joggebukse, kan ikke sitte ordentlig, være nær området osv. Et helvete

Anonymkode: 18339...a83

Abort er ikke spesielt komfortabelt det heller og er vondt både psykisk og fysisk. Da mener jeg ikke at det er grunnlag for å snippe, men dersom han ikke ønsker barn og ikke vil bruke kondom, så må han også vurdere andre valg av prevensjon. Å sterilisere som kvinne er et mye større inngrep. 

Anonymkode: b91e4...8cc

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Gipetto skrev (8 minutter siden):

Typisk mannfolk å tenke slik? Hva om jeg sier jeg er dame, med to barn, som skal sterilisere meg fordi JEG ikke vil ha flere barn. Er samboer med barnefar og han vil heller ikke ha flere barn, men ønsker likevel å holde muligheten åpen siden vi er under 30 år og forholdet kan skjære seg på et tidspunkt uansett hvor mye "the one" vi tenker vi er nå. 

Han ønsker å ha muligheten åpen, ja. Han satser ikke på deg 100 prosent. Så vakkert. Du får det forresten kanskje ikke innvilget når du er under 30 år. Mange får avslag.

Anonymkode: f2144...3d0

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Tøv, uutholdelige smerter varer i 5-7 dager, og det er ikke noe du ønsker å gjenta! Du må bruke joggebukse, kan ikke sitte ordentlig, være nær området osv. Et helvete

Uff da, bruke joggebukse i dagevis? For en skjebne 😅 Da er det vel bedre å la dama bli gravid og føde, mye mindre smertefullt det.

Anonymkode: 16eb8...a42

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du burde heller spørre et sted med flere menn. Altså ordentlige menn. Det er få av de her inne.

Anonymkode: 094a7...799

Men noen av de har kanksje krøpet fram fra hulene sine og gitt seriøse svar i denne tråden?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Veldig individuelt det, altså. Selve inngrepet tok 20 minutter for mannen min. Fikk reise hjem kort tid etterpå. Det stakk litt der de hadde gått inn i et par dager, men ingen smerter for hans del. 
Vondere med abort for de aller fleste. 

Anonymkode: 5bf22...7af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

det er et  mye større inngrep og mye dyrere også! Men ellers enig!

TS

Anonymkode: 326c7...6c6

Ikke noe stort inngrep og heller ikke noe kostbar affære..

Fra Aleris: Pasientbetaling for sterilisering innen den offentlige helsetjenesten er 6079 kroner for kvinner og 1268 kroner for menn.

Fra Volvat:

Etter sterilisering har kvinnen fortsatt eggløsning og menstruasjon, hormonbalanse og sexlyst påvirkes ikke og kvinnen kommer ikke tidligere i overgangsalder.

• Den sikreste form for prevensjon
  • Påvirker ikke hormonbalanse, eggløsning, menstruasjon, overgangsalder eller sexlyst
  • Gir umiddelbar effekt
  • Dagkirurgisk prosedyre med kikkhullsteknikk i narkose
  • Fullt restituert etter 2 dager
  • Ingen ventetid på operasjon
Endret av Bamseklemmer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...