Gå til innhold

Eks-venninne har meldt meg til barnevernet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min eks-venninne har meldt meg anonymt til barnevernet flere ganger nå. Hun bruker reaksjonen min på et dødsfall som gjorde at jeg utviklet depresjon. Siden dette skjedde har hun meldt meg tre ganger, selv etter at vi ikke har kontakt. Det er vanskelig å bevise at det er henne, så å anmelde er ingen vits i. Hva gjør man?

Anonymkode: beb0b...b38

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du samarbeider med barnevernet og tar imot eventuell hjelp de tilbyr. Er liksom ikke særlig annet å gjøre. Det kan jo også være at det er noen andre som melder deg. Og hva tenker du er vitsen med å anmelde at noen kontakter barnevernet, det er ikke akkurat ulovlig?

Hvis det viser seg at det var noen andre enn eksvenninna som har meldt deg framstår du nokså gal ved å være overbevist om at det helt sikkert er henne.

Anonymkode: 09e4b...6db

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Min eks-venninne har meldt meg anonymt til barnevernet flere ganger nå. Hun bruker reaksjonen min på et dødsfall som gjorde at jeg utviklet depresjon. Siden dette skjedde har hun meldt meg tre ganger, selv etter at vi ikke har kontakt. Det er vanskelig å bevise at det er henne, så å anmelde er ingen vits i. Hva gjør man?

Det er ikke ulovlig å melde noen til barnevernet, så det må du nesten bare leve med. Evt flytte, så hun mister oversikt på hvor du bor. Kommer det ny mld da, vet du jo at det ikke er henne.

Blir få råd å gi da dette ikke er ulovlig fra hennes side. 

Anonymkode: 66ba4...a7e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Du samarbeider med barnevernet og tar imot eventuell hjelp de tilbyr. Er liksom ikke særlig annet å gjøre. Det kan jo også være at det er noen andre som melder deg. Og hva tenker du er vitsen med å anmelde at noen kontakter barnevernet, det er ikke akkurat ulovlig?

Hvis det viser seg at det var noen andre enn eksvenninna som har meldt deg framstår du nokså gal ved å være overbevist om at det helt sikkert er henne.

Anonymkode: 09e4b...6db

Det blir henlagt gang på gang . Barnevernet unnskylder seg "men de må undersøke."

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ikke ulovlig å melde noen til barnevernet, så det må du nesten bare leve med. Evt flytte, så hun mister oversikt på hvor du bor. Kommer det ny mld da, vet du jo at det ikke er henne.

Blir få råd å gi da dette ikke er ulovlig fra hennes side. 

Anonymkode: 

Tror det holder å oppgi navn?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det blir henlagt gang på gang . Barnevernet unnskylder seg "men de må undersøke."

Da hadde jeg gitt klar beskjed til bv, at neste gang «samarbeider» jeg ikke. Hvorfor bruke tid på noe piss, gang på gang? En er ikke pliktig å stille på møter, ha hjemmebesøk osv. 

Anonymkode: 54fef...360

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er en sannhet med modifikasjoner. De plikter å vurdere, men det er ikke nødvendig å kjøre en undersøkelsssak hvis det er grunnløs bekymring. Får de samme type bekymringsmelding gang på gang kan det henlegges uten å gi dere beskjed engang. 

Anonymkode: 85d9d...2a0

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er en sannhet med modifikasjoner. De plikter å vurdere, men det er ikke nødvendig å kjøre en undersøkelsssak hvis det er grunnløs bekymring. Får de samme type bekymringsmelding gang på gang kan det henlegges uten å gi dere beskjed engang. 

Anonymkode: 85d9d...2a0

Det har kommet inn fem meldinger totalt (to anser de som samme som de andre) og de to ble henlagt. Men jeg har fått beskjed om at når det går et visst tidsrom så må de vurdere meldingen igjen. 

Hun er også flink til å finne på nye detaljer. For eksempel en historie om at hun var hjemme hos oss og observerte xx og xx. Ingen har vært hjemme hos oss og har observert slikt, fordi det ikke har hendt. 

Barnevernet/de som undersøker er hyggelige og opptrer så fint de kan, men det begynner å bli slitsomt . Spesielt at jeg gang på gang føler jeg må motbevise oppdiktet fantasi. 

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker said:

Da hadde jeg gitt klar beskjed til bv, at neste gang «samarbeider» jeg ikke. Hvorfor bruke tid på noe piss, gang på gang? En er ikke pliktig å stille på møter, ha hjemmebesøk osv. 

Advokat sier at det kan bli verre av å nekte, og de er veldig greie. De siste gangene har de kun tatt en prat og ikke innhentet dokumentasjon. Men jeg venter bare på neste gang liksom.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan vet du at det er henne?

Anonymkode: e354d...97c

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hvordan vet du at det er henne?

Anonymkode: e354d...97c

Fordi hun bruker detaljer fra da jeg slet litt som kun hun vet om. 

• Hjerte 3
Skrevet

Du kan ikke gjøre annet en å la henne på. Smil og samarbeid, barnevernet må da bli lei til slutt de og. 

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Når var det du hadde denne reaksjonen da? 

Så utrolig merkelig gjort å melde deg når hun ikke vet en gang om du fortsatt sliter etter dødsfallet. Hvorfor melde når man ikke vet om barnet har det vanskelig hjemme liksom. Det må jo være en påkjenning å ha barnevernet på seg.

Jeg tenker du snakker med dem, og så får de jo bare komme på besøk hos deg og se at ting er fint. Og så kan du jo si til dem at du er uvenner med denne damen da, ( om det stemmer ) og at dere var venner når dødsfallet skjedde. Og at det er litt rart at hun melder, siden hun ikke har noe innsikt i hvordan du har det nå. Og at du er glad for at de bryr seg, men du har bearbeidet tapet av xx nå og at det ikke er noe som påvirker deg i rollen som mamma.

Sliter hun med noe da? Er hun ensom og sånt?

Endret av lillevill
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, lillevill said:

Når var det du hadde denne reaksjonen da? 

Så utrolig merkelig gjort å melde deg når hun ikke vet en gang om du fortsatt sliter etter dødsfallet. Hvorfor melde når man ikke vet om barnet har det vanskelig hjemme liksom. Det må jo være en påkjenning å ha barnevernet på seg.

Jeg tenker du snakker med dem, og så får de jo bare komme på besøk hos deg og se at ting er fint. Og så kan du jo si til dem at du er uvenner med denne damen da, ( om det stemmer ) og at dere var venner når dødsfallet skjedde. Og at det er litt rart at hun melder, siden hun ikke har noe innsikt i hvordan du har det nå. Og at du er glad for at de bryr seg, men du har bearbeidet tapet av xx nå og at det ikke er noe som påvirker deg i rollen som mamma.

Sliter hun med noe da? Er hun ensom og sånt?

Det er tre år siden og det varte i fire måneder.

Jeg har fortalt om mine mistanker, men siden meldingen er anonym kan de ikke bekrefte/avkrefte. 

De beklager og er veldig ordentlige,  ikke barnevernet jeg er sint på, full forståelse for at de gjør jobben sin.

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Man gjør ingenting. Ingenting du kan gjøre. Hun bryter ingen lover, men hun kaster potensielt bort tiden til BV. 

Så det er regelrett ikke noe du kan gjøre annet enn å håndtere meldingene som blir sendt. Hvem det er - spiller ingen rolle - de er anonyme, og vil forbli det  

Anonymkode: 19542...152

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det er tre år siden og det varte i fire måneder.

Jeg har fortalt om mine mistanker, men siden meldingen er anonym kan de ikke bekrefte/avkrefte. 

De beklager og er veldig ordentlige,  ikke barnevernet jeg er sint på, full forståelse for at de gjør jobben sin.

Men du hadde en sorg reaksjon? I alle dager da. Det tar da minst fire måneder å lande skikkelig etter et dødsfall i nær familie. Alle har en sorg prosess etter de mister noen, det er mye værre å ikke sørge og bare la det ulme i lang tid. 

Og tre år siden er forresten ikke så lenge siden så forstår også om du er lei deg i blant. 

Hva er det for noe med denne dama da? Har hun problemer? 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.4.2024 den 9.53):

Hvis man ikke stiller på møter, og ikke slipper de inn, så forlenger de undersøkelsen. De kan også henlegge med bekymring og gå igang igjen etter 6 måneder, og forlenge da også. Her ble det en langvarig affære. De gir seg til slutt, men det beste er å bare bli ferdig med det.

Anonymkode: 3213d...91e

AnonymBruker
Skrevet

Bare trolling. 

Anonymkode: 610b6...483

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.4.2024 den 9.53):

Dette var et usedvanlig dårlig råd. Det er idiotisk å få barnevernet mot seg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner at det er frustrerende, men desverre lite man får gjort. Opplevd det samme. Det ble sendt en bekymring på helt horrible ting, hvor ingenting var sant. Men jeg ble i systemet i flere måneder, fordi de måtte følge det opp og ta det på alvor. Hjemmebesøk, møter på kontoret, samtale med barnets lærer. Var veldig skamfullt. Stor psykisk påkjenning for meg, men hvertfall ferdig med det nå. Og kuttet denne personen totalt.

Anonymkode: 8f2d2...c62

• Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...