AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #1 Skrevet 19. april 2024 Og jeg kjenner jeg blir så irritert!! Det være seg middag- enten hjemme, foreldrene mine, sine egne foreldre. Om vi skal i bursdag eller andre sosiale sammenkomster. Om han skal ut og sier han kommer hjem da og da, ja så er han alltid for sein!! Jeg har prøvd å ta det opp med han men han bare «tuller» det bort ala «det er jo slik jeg er» osv.. Og «1,5 time etter avtale er jo godt innenfor til meg å være» (om han har vært på byen e.l.. I middagsselskap o.l er det mer 20-30 min for sein da.. ) Men nå kjenner jeg at jeg er så LEI!!! Jeg føler det er mangel på respekt mot oss som er de nærmeste til han! Og at han ikke selv innser dette gjør meg bare enda mer frustrert! Ja jeg kunne sikkert sagt til han at det og det begynte 30 min tidligere enn det som faktisk er, men han et en voksen mann på vel 50 år(!!!) så han burde virkelig klare å skjerpe seg selv! I går var han igjen ute med venner. Sa han skulle komme hjem i 21-22 tiden, men kom ikke hjem før kl 23.30.. Og nei det handler ikke om at jeg er usikker eller sjalu, han må virkelig bare styre som han selv ønsker! Men Hadde han bare latt være å sagt at han skulle komme hjem da og da så hadde det vært helt ok! Det at han sier noe, og så bryter sin egen avtale- igjen! Det irriterer meg! Da ender det med at jeg sitter å vente på han, og igjen føle at han ikke respekterer meg.. Man kan ikke lære gamle hunder nye triks sies det, men er det noen tips å få her! Kjenner jeg faktisk er drittlei akkurat dette når det gjelder han, og ønsker liksom ikke å gå rundt å la dette forsure og ødelegge forholdet vårt..! Anonymkode: 21b57...c78
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #2 Skrevet 19. april 2024 Gi en time før. Vi måtte gjøre det med noen. Det hjalp når det kom gjester etter de engang. Anonymkode: 3b336...de0 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #3 Skrevet 19. april 2024 Du kan ikke endre han. Men du kan endre deg. enten må du akseptere han, eller så må du gå. Anonymkode: b4e33...172
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #4 Skrevet 19. april 2024 Dessverre er disse som er kroniske forseine bare sånn. Legg inn en ekstra time så samboeren din klarer å holde avtalene. Bursdagen starter egentlig kl 17, for samboeren din starter den da kl 16. Anonymkode: d07bc...331 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #5 Skrevet 19. april 2024 Kanskje du egentlig er svigerinna mi? Minner meg veldig om broren til min samboer. Anonymkode: 634a3...fb5 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #6 Skrevet 19. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og jeg kjenner jeg blir så irritert!! Det være seg middag- enten hjemme, foreldrene mine, sine egne foreldre. Om vi skal i bursdag eller andre sosiale sammenkomster. Om han skal ut og sier han kommer hjem da og da, ja så er han alltid for sein!! Jeg har prøvd å ta det opp med han men han bare «tuller» det bort ala «det er jo slik jeg er» osv.. Og «1,5 time etter avtale er jo godt innenfor til meg å være» (om han har vært på byen e.l.. I middagsselskap o.l er det mer 20-30 min for sein da.. ) Men nå kjenner jeg at jeg er så LEI!!! Jeg føler det er mangel på respekt mot oss som er de nærmeste til han! Og at han ikke selv innser dette gjør meg bare enda mer frustrert! Ja jeg kunne sikkert sagt til han at det og det begynte 30 min tidligere enn det som faktisk er, men han et en voksen mann på vel 50 år(!!!) så han burde virkelig klare å skjerpe seg selv! I går var han igjen ute med venner. Sa han skulle komme hjem i 21-22 tiden, men kom ikke hjem før kl 23.30.. Og nei det handler ikke om at jeg er usikker eller sjalu, han må virkelig bare styre som han selv ønsker! Men Hadde han bare latt være å sagt at han skulle komme hjem da og da så hadde det vært helt ok! Det at han sier noe, og så bryter sin egen avtale- igjen! Det irriterer meg! Da ender det med at jeg sitter å vente på han, og igjen føle at han ikke respekterer meg.. Man kan ikke lære gamle hunder nye triks sies det, men er det noen tips å få her! Kjenner jeg faktisk er drittlei akkurat dette når det gjelder han, og ønsker liksom ikke å gå rundt å la dette forsure og ødelegge forholdet vårt..! Anonymkode: 21b57...c78 Dette er respektløst. Vet at noen med adhd kan være forsent, alltid, til alt! Mange prøver men blir sen for det. Men hver gang, så lenge når han er voksen og du har gitt flere beskjeder, så må han ta seg sammen, ta på klokkealarm og være til stede! Kontakt fvk for time, mulig de kan hjelpe dere der. ahan skjønner nok desverre ikke hvor mye dette påvirker deg når han bare tuller det bort! Anonymkode: fd02b...c4f
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #7 Skrevet 19. april 2024 Jeg kjenner til noen sånne, men er ikke nær dem nok til at jeg føler det er naturlig å spør hvorfor det er sånn. Kanskje noen her kjenner seg igjen, og vil forklare litt hva som ligger bak? Er man overbevist om at man faktisk skal rekke ting, hver gang, og blir overrasket når man ikke gjør det? Tenker man at dette med tid ikke er så viktig, og st de som hele tiden maser om det må slappe av litt? Noe helt annet? Anonymkode: 56de5...a0d
Gjest sjokoladebanan Skrevet 19. april 2024 #8 Skrevet 19. april 2024 Fryktelig irriterende. Tviler på at det kan endres når han ikke har gjort det til nå. Hvertfall ikke hvis han ikke ser problemet. Jeg er også en kronisk "tidsopptimist", og kommer ofte for seint. Men jobber aktivt med å endre det da. Sette ekstra alarmer, unngå å gjøre noe rett før en avtale f.eks. og ikke minst gi beskjed når jeg ser jeg kommer forseint. Han må se problemet selv før han kan endre seg.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #9 Skrevet 19. april 2024 23 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg kjenner til noen sånne, men er ikke nær dem nok til at jeg føler det er naturlig å spør hvorfor det er sånn. Kanskje noen her kjenner seg igjen, og vil forklare litt hva som ligger bak? Er man overbevist om at man faktisk skal rekke ting, hver gang, og blir overrasket når man ikke gjør det? Tenker man at dette med tid ikke er så viktig, og st de som hele tiden maser om det må slappe av litt? Noe helt annet? Anonymkode: 56de5...a0d Tipper at det enten er kulturelt (African time), at de er ekstremt surrete eller at de ikke bryr seg om andres tid. Anonymkode: b78e8...fe7
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #10 Skrevet 19. april 2024 Min eks er sånn og vår datter har blitt sånn. Begge er flotte mennesker, de har gode jobber og det er absolutt ikke noe galt med dem. Men å være ute i tide, det klarer ingen av dem. De er begge tidsoptimister, men uansett i helvete, så blir det alltid stress og alltid minst 10 min for sent ute. Det fungerer rett og slett ikke å forholde seg til avtaler med noen av dem, men jeg har lært å leve med det. Nå trenger jeg ikke forholde meg særlig til eksen lengre, men vet den nye kona hans sliter med nøyaktig det samme. Men jeg lager/lagde avtaler med dem begge 30 min før den egentlige avtalen om det er noe av litt viktighet. Anonymkode: ba1bf...a43
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #11 Skrevet 19. april 2024 3 minutter siden, AnonymBruker said: Min eks er sånn og vår datter har blitt sånn. Begge er flotte mennesker, de har gode jobber og det er absolutt ikke noe galt med dem. Men å være ute i tide, det klarer ingen av dem. De er begge tidsoptimister, men uansett i helvete, så blir det alltid stress og alltid minst 10 min for sent ute. Det fungerer rett og slett ikke å forholde seg til avtaler med noen av dem, men jeg har lært å leve med det. Nå trenger jeg ikke forholde meg særlig til eksen lengre, men vet den nye kona hans sliter med nøyaktig det samme. Men jeg lager/lagde avtaler med dem begge 30 min før den egentlige avtalen om det er noe av litt viktighet. Anonymkode: ba1bf...a43 Blir de flaue hvis de kommer for sent til middag med andre, en avtale på sykehuset eller et viktig møte? Anonymkode: b78e8...fe7
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #12 Skrevet 19. april 2024 41 minutter siden, AnonymBruker said: Det være seg middag- enten hjemme, foreldrene mine, sine egne foreldre. Om vi skal i bursdag eller andre sosiale sammenkomster. Jeg hadde dratt uten ham slik jeg ikke kom for sent. Kan det ikke la seg gjøre, hadde jeg takket nei til avtaler som inkluderer ham. 41 minutter siden, AnonymBruker said: Om han skal ut og sier han kommer hjem da og da, ja så er han alltid for sein!! Anonymkode: 21b57...c78 Hvis det ikke har konsekvenser for andre ting, synes jeg ikke det er så stort et problem. Anonymkode: 10d8f...180 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #13 Skrevet 19. april 2024 Mannen min er sånn, ifht alle slags avtaler. Legetime, møter osv. Alltid med hjertet i halsen når vi er ute på ting fordi vi er for seint ute - fordi han ikke har det travelt. Anonymkode: 02f1b...838
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #14 Skrevet 19. april 2024 Hva? Har samboeren din innetider? Om han kommer for sent til avtaler hos andre er det jo et problem, men om han kommer hjem kl 22 eller 23.30 går vel på ett ut? Dere har vel ikke noe som må gjøres akkurat kl 22. Anonymkode: 7adc8...051 2
Klott Skrevet 19. april 2024 #15 Skrevet 19. april 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva? Har samboeren din innetider? Om han kommer for sent til avtaler hos andre er det jo et problem, men om han kommer hjem kl 22 eller 23.30 går vel på ett ut? Dere har vel ikke noe som må gjøres akkurat kl 22. Anonymkode: 7adc8...051 Vet ikke hvordan det er med deg, men jeg ville bekymret meg for om det hadde skjedd noe hvis vedkommende ikke var kommet hjem til den tiden vedkommende selv har sagt. Det er helt vanlig å gi beskjed om at man kommer senere enn det man selv har sagt. 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #16 Skrevet 19. april 2024 Samboeren min er lik, han blir ALLTID mye senere enn han tror Eksempelvis i går sa han at han skulle komme hjem i 21-tiden, men han var ikke hjemme før i 23-tiden. Akkurat sånt gjør ingenting, han får pusle med sitt og jeg med mitt. Han har ADHD og det er vel til dels på grunn av det. Han syns selv det er irriterende/flaut, så han sier unnskyld også er vi ferdige med det. Bryr meg med andre ord stort sett ikke med mindre vi har avtaler vi skal på sammen/fly å rekke og lignende. Om jeg ser at han er for treg da blir jeg suuuuuper hissig/stressa og da kjapper han seg 😂 Jeg er med andre ord helt omvendt og vil helst være minst 5 minutter for tidlig, men har lært meg å leve med det. Samme som at han har lært seg å leve med mine uvaner. Dersom han sier han skal være hjemme til ditt og datt: Ring 5 minutter før det tidspunktet og dobbeltsjekk så slipper du å lure/vente. Har dere avtaler dere skal reise på sammen: Si det begynner tidligere, f.eks. 30 minutter eller 1 time tidligere. Har han egne avtaler han skal på er det jo selvfølgelig ikke ditt ansvar, men det er jo hyggelig å sende i vei en melding for å "minne han på det" om han har lett for å glemme tiden. Anonymkode: fc305...62d
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #17 Skrevet 19. april 2024 Tanten min hadde det på samme måten. Hun begynte å gå i middager osv uten ham, på den måten ble veldig tydelig hvem som var ufin og ikke tok hensyn til andre enn seg selv. Anonymkode: d1f71...060 3 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #18 Skrevet 19. april 2024 Sånne folk er som regel vanskelig å endre, men det er viktig at du får fram hvor viktig dette er for deg! Selv hadde jeg aldri skaffet meg en sånn samboer i utgangspunktet. Respekt for andre mennesker er en veldig viktig verdi i min verden. Jeg hadde ikke klart å respektere en person som ikke viste respekt for min tid, da jeg hadde følt at fyren ikke hadde respekt for meg. Anonymkode: 19a25...4dc
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #19 Skrevet 19. april 2024 Min svigermor er helt lik. Hun er advokat så det irriterer meg helt SINNSYKT at hun ikke har respekt for tid når store deler av jobben hennes er avtaler i hytt og gevær . Har gidd opp og sier alltid en helt annen tid til henne enn alle andre. Typ halvannen t før alle andre. Sist kom hun 25 min før alle andre og kommenterte på det så fortalte jeg henne bare «når du ikke har respekt for vår tid, så har ikke vi det for din heller» har bedret seg bittelitt etter det. Anonymkode: 7e21e...1b2 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #20 Skrevet 19. april 2024 Jeg er sånn. Det eneste som funker, er å planlegge å være steder minst 1/2 time før. Og masse alarmer, postit etc. Anonymkode: 62a86...2fb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå