AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #1 Skrevet 19. april 2024 Merker dette når man blir eldre, er så lei av slike som skal "tvinge" folk sammen. Voksne folk klarer selv å bestemme hvem og hva de skal bruke tiden sin på Anonymkode: e105e...56f 3
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #2 Skrevet 19. april 2024 Ja! Merker at jo eldre jeg blir, jo mindre krets får jeg. Og det er veldig deilig faktisk! Anonymkode: 26dc9...e2d 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #3 Skrevet 19. april 2024 Men hele fordelen med å bli ''godt voksen'' er at jeg ikke har noen blygsel for å si nei til alt jeg ikke vil. Være med på sosiale ting med venner eller jobb, jeg bryr meg null om hva andre måtte mene. Jeg sier lett nei om jeg ikke vil. (er i slutten av 40-årene) Anonymkode: 4665a...f4f 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #4 Skrevet 19. april 2024 Enig med dere over, når noen spør om jeg vil finne på noe "sosialt" spør jeg hva de tenker på....så JEG kan vurdere om det er noe sosialt Anonymkode: e105e...56f
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #5 Skrevet 19. april 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Merker dette når man blir eldre, er så lei av slike som skal "tvinge" folk sammen. Voksne folk klarer selv å bestemme hvem og hva de skal bruke tiden sin på Anonymkode: e105e...56f Ja, og mange voksne er ensomme og ønsker å bli bedre kjent med andre og få venner. Virkelig synd på deg som synes det er såå plagsomt. Anonymkode: 256f2...c8f
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #6 Skrevet 19. april 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Ja, og mange voksne er ensomme og ønsker å bli bedre kjent med andre og få venner. Virkelig synd på deg som synes det er såå plagsomt. Anonymkode: 256f2...c8f Da må du først lære deg hvordan du blir kjent med andre Anonymkode: e105e...56f 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #7 Skrevet 19. april 2024 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Da må du først lære deg hvordan du blir kjent med andre Anonymkode: e105e...56f Gjelder ikke meg selv, jeg har mange venner. Men jeg har jobbet aktivt med å danne og holde på vennskap, det kommer ikke av seg selv. Noen ganger har vennskap over tid oppstått nettopp fordi noen har tatt initiatv til noe sosialt. Jeg har stått og står på begge sider. Har noen bekjente, kolleger osv som er mer «på» enn jeg er, og kanskje kunne tenke seg nærere vennskap. Når det ikke er folk jeg har veldig mye til felles med eller klikker ordentlig med, har jeg ikke kapasitet til å utvide bekjentskapet fordi det vil gå på bekostning av gode venner. Men om det kommer et menneske som jeg virkelig får god kontakt med, så ville jeg nok lage litt plass. De andre som holdes mer på bekjentnivå, kan jeg treffe i blant, snakkes, ut og spise osv, men det blir ikke veldig ofte. Kanskje når barna flytter ut… Men jeg bryter ingen bånd. Og jeg forsøker å være en god bekjent uten å love for mye. Jeg kan f eks ikke dra på en ukes ferie med en hyggelig kollega, for den tiden og pengene bruker jeg nok på barna og nære venner. Men jeg kan likevel ha det hyggelig med henne når vi møtes. Anonymkode: 256f2...c8f
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #8 Skrevet 19. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Når det ikke er folk jeg har veldig mye til felles med eller klikker ordentlig med, har jeg ikke kapasitet til å utvide bekjentskapet fordi det vil gå på bekostning av gode venner. Men om det kommer et menneske som jeg virkelig får god kontakt med, så ville jeg nok lage litt plass. Anonymkode: 256f2...c8f Nettopp. Så er det tiden, alt krever tid. Jeg bruker tiden på nære venner, det er krevende nok. Overfladiske forhold setter jeg aldri av tid til, det er noe som skjer ved tilfeldige møter. En kollega er noe man møter i arbeidstiden, det er nok. Miljøskifte etterpå er viktig for meg. Anonymkode: e105e...56f 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #9 Skrevet 19. april 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nettopp. Så er det tiden, alt krever tid. Jeg bruker tiden på nære venner, det er krevende nok. Overfladiske forhold setter jeg aldri av tid til, det er noe som skjer ved tilfeldige møter. En kollega er noe man møter i arbeidstiden, det er nok. Miljøskifte etterpå er viktig for meg. Anonymkode: e105e...56f Jo, men ut fra hovedinnlegget virker du irritert på de som forsøker å bli kjent med andre, eller ønsker å ta initiativ til noe sosialt. Hvorfor det? Hvem er det som «tvinger» deg sammen med noen? Jeg tenker at jeg må gi litt av meg selv i blant. Anonymkode: 256f2...c8f
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #10 Skrevet 19. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jo, men ut fra hovedinnlegget virker du irritert på de som forsøker å bli kjent med andre, eller ønsker å ta initiativ til noe sosialt. Hvorfor det? Hvem er det som «tvinger» deg sammen med noen? Jeg tenker at jeg må gi litt av meg selv i blant. Anonymkode: 256f2...c8f Jeg gir av meg selv 24/7, det gjør man som menneske. Først må vi definere hva du tenker på som sosialt? Med å "tvinge" tenker jeg på de som skal trommer noen mennesker sammen....samtidig kaller de det sosialt. Sier man nei, så er det ofte ramaskrik 😅 "The Norwegian way" var den en som forklarte meg, en ikke-norsk. Som lurte veldig på hvorfor nordmenn måtte gjetes i flokk av en som styrte flokken... Mens i land der livet skjer ute, så trenger man ikke arrangere/organisere ting...man bare omgås ukomplisert..spiser ute på kveldene...... Anonymkode: e105e...56f
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #11 Skrevet 19. april 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg gir av meg selv 24/7, det gjør man som menneske. Først må vi definere hva du tenker på som sosialt? Med å "tvinge" tenker jeg på de som skal trommer noen mennesker sammen....samtidig kaller de det sosialt. Sier man nei, så er det ofte ramaskrik 😅 "The Norwegian way" var den en som forklarte meg, en ikke-norsk. Som lurte veldig på hvorfor nordmenn måtte gjetes i flokk av en som styrte flokken... Mens i land der livet skjer ute, så trenger man ikke arrangere/organisere ting...man bare omgås ukomplisert..spiser ute på kveldene...... Anonymkode: e105e...56f Ok, kanskje du kjenner veldig spesielle folk da 😂 Anonymkode: 256f2...c8f
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #12 Skrevet 20. april 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ok, kanskje du kjenner veldig spesielle folk da 😂 Anonymkode: 256f2...c8f Hvorfor det? Anonymkode: e105e...56f
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #13 Skrevet 21. april 2024 AnonymBruker skrev (På 19.4.2024 den 16.19): Med å "tvinge" tenker jeg på de som skal trommer noen mennesker sammen....samtidig kaller de det sosialt. Sier man nei, så er det ofte ramaskrik 😅 "The Norwegian way" var den en som forklarte meg, en ikke-norsk. Som lurte veldig på hvorfor nordmenn måtte gjetes i flokk av en som styrte flokken... Mens i land der livet skjer ute, så trenger man ikke arrangere/organisere ting...man bare omgås ukomplisert..spiser ute på kveldene...... Anonymkode: e105e...56f Dette er en god forklaring, ikke tenkt på det sånn før. Sommerstid i Norge skjer også mye mer av det sosiale livet uplanlagt, fordi folk er mye mer ute. Treffer hverandre på lekeplassen, stranda, snakker over gjerdet osv. Blir liksom ikke mange impulsive kaffekopper på trappa med naboen i januar… De fleste månedene i året i Norge er en avhengig av at det sosiale livet tas bevist initiativ til, planlegges og organiseres. Om en ikke skal bli helt einstøing som dukker opp i to korte sommermåneder for å leve livet. Anonymkode: e0269...ddc 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #14 Skrevet 21. april 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette er en god forklaring, ikke tenkt på det sånn før. Sommerstid i Norge skjer også mye mer av det sosiale livet uplanlagt, fordi folk er mye mer ute. Treffer hverandre på lekeplassen, stranda, snakker over gjerdet osv. Blir liksom ikke mange impulsive kaffekopper på trappa med naboen i januar… De fleste månedene i året i Norge er en avhengig av at det sosiale livet tas bevist initiativ til, planlegges og organiseres. Om en ikke skal bli helt einstøing som dukker opp i to korte sommermåneder for å leve livet. Anonymkode: e0269...ddc Jeg studerte 2år i Spania, kom til en ny verden. Der var det naturlig å omgås mennesker heletiden, uten at ting ble arrangert. Det skjer det lite av i Spania, man bare lever Når jeg kom hjem til Norge stoppet nesten livet opp, alle sitter hjemme eller omgås flokken/gjengen sin. Hører til "gjenger".... 😅. Må ha med seg noen om de skal ut på cafe, spise, ut på en pud/bar, kino etc...livsfarlig på egenhånd. Anonymkode: e105e...56f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå