Amadeus89 Skrevet 20. april 2024 #21 Del Skrevet 20. april 2024 Oslo vest 100%. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #22 Del Skrevet 21. april 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Skjønner dere er innflyttere. Det heter PÅ Oslo vest, ikke i Oslo vest. Narkoen er vel under nesen deres. Anonymkode: 32b7f...4fa Ja, liker meg best i Oslo vest🥰 Vi har adoptert en pensjonert tollhund og har ikke gjort noen markeringer i nabolaget. Men turene til Lillestrøm har gitt morsomme markeringer. Jeg har ikke bodd alle steder som er nevnt her, men kan bare svare for min erfaring av å flytte hit. Mange ressurssterke og engasjerte foreldre, ting blir tatt tak i skolen umiddelbart, foreldrene treffes ofte dersom det oppstår problem på skolen og det settes tiltak. Alle stiller opp på dugnad og til tross for mange med god økonomi, er det ingen som kjøper seg fri fra å stille opp. Anonymkode: a9b7a...246 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #23 Del Skrevet 21. april 2024 On 4/19/2024 at 1:28 PM, AnonymBruker said: Ville if holdt meg innenfor Oslo øst, da er det ikke langt til Lillestrøm. Det er fint på Nordstrand, men snobbete - så det er spørs hva dere liker. Østensjø er mer vanlige folk men fortsatt folk med god råd. Godlia, Hellerud, Nordre Skøyen, Oppsal, Høyenhall, og kanskje Ulsrud og Manglerud er veldig bra med gode skoler. Abildsø er også godt miljø, men man bor i et veikryss uten t-bane 😅Skolene her er like bra som i Bærum, men dere kutter halve veien til besteforeldrene. Anonymkode: f87c6...a2d Ulsrud har vært i media som et eksempel på en verstingskole, men østkanten er bra om man sogner til de riktige skolene og boområdene. Anonymkode: 8fc08...68a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #24 Del Skrevet 21. april 2024 Ulsrud skole: "Dag 1. Vi er i gang her. R kom sju minutter for sent. B kom 08.30. K er borte. P har ikke bok. M har ikke bok. R og M jobber ikke, sitter på telefon. Nå krangler R og S høyt. D synger. S kaller R for tulling og jævla inder. B lager prompelyd. B og R diskuterer om B skal jobbe. S roper at han har jobbet, og at han nå skal begynne. Nå må jeg avslutte timen." https://www.nrk.no/stor-oslo/elever-foler-seg-stigmatisert-av-laerer-etter-dagsnytt-18-debatt-1.13998359 Anonymkode: 8fc08...68a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #25 Del Skrevet 21. april 2024 Familie er viktigere enn fin adresse. Se f.eks for dere at barna eller en av dere får alvorlig sykdom. Mindre statusjag og press i Lillestrøm, vil jeg tro. Dere får større/finere/nyere hus for pengene i Lillestrøm. Det blir nok bolig med mindre plass og mindre hage på vestkanten. Høyt narkotikabruk på vestkanten. Ja, partydop er også narkotika. Barn som vokser opp med at kun det beste er bra nok. Det samme for voksne. Rett i hamsterjulet for å jobbe mye for å finansiere forbruk. Mindre tid med barna. Oppvekstmiljø ellers, det er mye mobbing, utestengelse osv på vestkanten også. Og er dere voksne "fine" nok til å bli akseptert i nabolaget? Jeg ville valgt noe ala Lillestrøm. Mer bolig for pengene, familie nært, mindre press, ikke måtte jobbe seg i hjel for å opprettholde status. Økonomisk mulighet for å kunne bruke mer tid med barna. Anonymkode: 8271f...d12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #26 Del Skrevet 21. april 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Familie er viktigere enn fin adresse. Se f.eks for dere at barna eller en av dere får alvorlig sykdom. Mindre statusjag og press i Lillestrøm, vil jeg tro. Dere får større/finere/nyere hus for pengene i Lillestrøm. Det blir nok bolig med mindre plass og mindre hage på vestkanten. Høyt narkotikabruk på vestkanten. Ja, partydop er også narkotika. Barn som vokser opp med at kun det beste er bra nok. Det samme for voksne. Rett i hamsterjulet for å jobbe mye for å finansiere forbruk. Mindre tid med barna. Oppvekstmiljø ellers, det er mye mobbing, utestengelse osv på vestkanten også. Og er dere voksne "fine" nok til å bli akseptert i nabolaget? Jeg ville valgt noe ala Lillestrøm. Mer bolig for pengene, familie nært, mindre press, ikke måtte jobbe seg i hjel for å opprettholde status. Økonomisk mulighet for å kunne bruke mer tid med barna. Anonymkode: 8271f...d12 Bor du selv på vestkanten du som har så mye kunnskap om nabolaget her? Pga god økonomi er det veldig få i nabolaget som jobber 100%. Barna er viktigere enn jobb. Barna har det bra på skolen fordi de ser at foreldrene er mye sammen. Her arrangeres det mammavin, pappaøl, foreldrefester, aktiviteter med hele klassen i helgene sammen med foreldre osv… Anonymkode: a9b7a...246 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå