Gå til innhold

20 mill i budsjett: bosette seg oslo vest eller nær familie?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Vi er et par som er i etableringsfasen og venter vår første barn. Bor i oslo sentrum og skal finne et sted å etablere oss. Vi har begge familie i Lillestrøm og vurderer dermed også å kjøpe oss et fint hus der for at barna kan vokse opp i nærhet av besteforeldre osv. Allikevel tenker jeg noen ganger om det er bedre å kjøpe på Oslo vest, Nordstrand eller Bærum siden vi har råd. Og om det på sikt vil bli bedre for oss og barna at de vokser opp her. Virker som ungdommen nå til dags bryr seg veldig om hvor de er fra osv. Erfaringer? 

Anonymkode: 6e25f...c4a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dere lyst til å flytte hjem til Lillestrøm? Det ville vært der viktigste for meg. Barna klarer seg uansett om de bor på Lillestrøm eller Ullevål Hageby. 

Jeg ville tenkt mest på hvor dere ser for dere å ha en fremtid hvor dere tror det er godt å vokse opp, hvilke muligheter som finnes osv Ikke ha sånn hastverk med å flytte ut av byen tenker jeg, det vil ofte vise seg etterhvert hva som passer best.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenker du det er bedre å vokse opp i nærheten av gode, trygge besteforeldre? Eller tenker du det blir viktigere for barna dine at de kan fortelle folk at de er fra Bærum? 

Anonymkode: c075a...4cd

• Liker 11
Skrevet

Jeg vokste opp på Oslo vest, med besteforeldre rett i nærheten - det siste hadde så mye mer å si enn det første. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i Lillestrøm og det er helt supert å bo her med barn. Tenker dere bør flytte dit dere ser for dere å trives når dere tar høyde for pendleavstand til jobb, barnehageplass, skolevei, og hvor mye dere ønsker å være sammen med øvrig familie i hverdagen. Vi bor langt unna øvrig familie og det går helt fint, men vi har ingen avlastning fra dem i hverdagen.

Anonymkode: 36019...47a

AnonymBruker
Skrevet

Vestkanten er absolutt ikke ensbetydende med bedre. Det er mer dop på vestkanten feks.

Anonymkode: 2b8ce...869

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Får et ok hus for 20 mill, ikke akkurat noe herskapshus. Dere bør nok holde dere i Lillestrøm dersom dere vil ha noe fint

Anonymkode: 3891a...dc2

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Må vel være mindre stas å være en av de «fattige» på et sted man kan skryte av, enn å være rik med en adresse ingen lar seg imponere av. 

Anonymkode: d9db1...a4d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville if holdt meg innenfor Oslo øst, da er det ikke langt til Lillestrøm. 

Det er fint på Nordstrand, men snobbete - så det er spørs hva dere liker. Østensjø er mer vanlige folk men fortsatt folk med god råd. Godlia, Hellerud, Nordre Skøyen, Oppsal, Høyenhall, og kanskje Ulsrud og Manglerud er veldig bra med gode skoler. Abildsø er også godt miljø, men man bor i et veikryss uten t-bane 😅Skolene her er like bra som i Bærum, men dere kutter halve veien til besteforeldrene.

Anonymkode: f87c6...a2d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ekstremt dårlig miljø vest i oslo, mye rus og alkohol og fraværende foreldre. Vi valgte å flytte ut av byen og bosette oss i et område med høyere kulturell kapital hvor utdannelse har mer fokus. 

Anonymkode: 31e60...76d

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Oslo sentrum er jo allerede i nærheten av Lillestrøm, 11 minutter med tog. 

Anonymkode: 013ed...1f2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hei. Vi er et par som er i etableringsfasen og venter vår første barn. Bor i oslo sentrum og skal finne et sted å etablere oss. Vi har begge familie i Lillestrøm og vurderer dermed også å kjøpe oss et fint hus der for at barna kan vokse opp i nærhet av besteforeldre osv. Allikevel tenker jeg noen ganger om det er bedre å kjøpe på Oslo vest, Nordstrand eller Bærum siden vi har råd. Og om det på sikt vil bli bedre for oss og barna at de vokser opp her. Virker som ungdommen nå til dags bryr seg veldig om hvor de er fra osv. Erfaringer? 

Hvor jobber dere, da? Jeg personlig setter stor pris på å bruke lite reisetid til jobb. Lillestrøm kan kanskje være vel så effektivt om dere jobber i Oslo som Bærum. Og med besteforeldre nærme, blir det dobbel bonus. jeg kjenner ikke skolene og miljøet i Lillestrøm, ei heller Oslo vest. Jeg ville definitivt tatt det med i betraktningen også. 

Anonymkode: 4254d...984

AnonymBruker
Skrevet

Nordstrand høres ut som et godt alternativ for dere. Uansett er ikke Lillestrøm spesielt langt unna byen.

Anonymkode: 1f86e...465

AnonymBruker
Skrevet

Vi valgte å bo i Oslo vest. Samme situasjon som dere. 

Bare en togtur eller biltur unna fra familie. Det har vært uproblematisk. 

Vi har en fast barnevakt som avlaster oss, selv om familien kommer og hjelper til. Men vi har fleksible jobber begge to, så det har gått fint. 

Vi har aldri angret på valget om hvor vi ville bo. Trygt nabolag, engasjerte og ressurssterke foreldre. Har heller ikke sett noe til narkotika som er nevnt i tråden. 

Anonymkode: a9b7a...246

AnonymBruker
Skrevet
22 hours ago, AnonymBruker said:

Vi valgte å bo i Oslo vest. Samme situasjon som dere. 

heller ikke sett noe til narkotika som er nevnt i tråden. 

Anonymkode: a9b7a...246

Skjønner dere er innflyttere. Det heter PÅ Oslo vest, ikke i Oslo vest. 

Narkoen er vel under nesen deres.

Anonymkode: 32b7f...4fa

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva er gang med St Hanshaugen eller, Tåsen? Mer mangfold og kulturell kapital enn Bærum og Oslo vest, nærmere Oslo og arbeidsplasser enn Lillestrøm.

Anonymkode: de752...086

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 19.4.2024 den 2.31):

Du bør kjøpe i Bærum. Det er et godt sted å bo. Har bodd der selv. Kort vei inn til tigerstaden med kollektivtrafikk men likevel litt tilbaketrukket.

Endret av Serafin
AnonymBruker
Skrevet

Villastrøket på Volla i Lillestrøm er fint 😊 

Anonymkode: 759d8...f15

AnonymBruker
Skrevet

20 mill er lite for de beste stedene på vestkanten. Mye mygg i Lillestrøm. Kanskje Nordstrand er bedre ?

Anonymkode: c2455...4a3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...