AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #1 Skrevet 18. april 2024 Jeg har vært i ett dårlig psykisk/seksuell voldelig forhold i noen år nå, ikke fortalt det til noen hvordan tilstandene har egentlig hvert. Men jeg sliter, fordi nå som jeg endelig kan dele!! Er det for mye for folk å lytte til. Utrolig demotiverende og hjerteknusende. Terapi timene vil ha fokus på her og nå og fremtid, og angst kurs skal du heller ikke prate om hvordan det startet men heller triggere og komme over frykten for at noe ikke skal skje. Men jeg trenger å prate ut om det for å komme videre, jeg klarer ikke fungere, jeg sitrer med alle tankene alene, og føler meg så utrolig dømt.. som om alle tingene typen sa til meg i forholdet var sant. Jeg må få tømt det ut for å legge det bak meg, hvis ikke får jeg ikke prosessert det, men ingen. Vil. Høre. Jeg får ikke psykolog heller ~ hilsen doktor mannen.. kanskje jeg må prøve å fortelle terapeuten en gang til hva jeg trenger med timene.. jeg vet ærlig talt ikke hvor mye mer jeg tørr å dele eller gjøre lenger, angsten har tatt over livet og søvnen er ødelagt.. trenger vel kanskje litt oppmuntring, vet ikke🙈 måtte vel få det litt ut her, hvorfor må tankene alltid komme sent på kvelden?💀😅 Anonymkode: 15c63...9e3
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #2 Skrevet 18. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har vært i ett dårlig psykisk/seksuell voldelig forhold i noen år nå, ikke fortalt det til noen hvordan tilstandene har egentlig hvert. Men jeg sliter, fordi nå som jeg endelig kan dele!! Er det for mye for folk å lytte til. Utrolig demotiverende og hjerteknusende. Terapi timene vil ha fokus på her og nå og fremtid, og angst kurs skal du heller ikke prate om hvordan det startet men heller triggere og komme over frykten for at noe ikke skal skje. Men jeg trenger å prate ut om det for å komme videre, jeg klarer ikke fungere, jeg sitrer med alle tankene alene, og føler meg så utrolig dømt.. som om alle tingene typen sa til meg i forholdet var sant. Jeg må få tømt det ut for å legge det bak meg, hvis ikke får jeg ikke prosessert det, men ingen. Vil. Høre. Jeg får ikke psykolog heller ~ hilsen doktor mannen.. kanskje jeg må prøve å fortelle terapeuten en gang til hva jeg trenger med timene.. jeg vet ærlig talt ikke hvor mye mer jeg tørr å dele eller gjøre lenger, angsten har tatt over livet og søvnen er ødelagt.. trenger vel kanskje litt oppmuntring, vet ikke🙈 måtte vel få det litt ut her, hvorfor må tankene alltid komme sent på kvelden?💀😅 Anonymkode: 15c63...9e3 Beklager dårlig skriving.. jeg har ikke sovet godt på flere måneder så det kan være vanskelig å henge med, alt er bare surrete og enn stor blurr av tanker og følelser. Anonymkode: 15c63...9e3
123fir Skrevet 18. april 2024 #3 Skrevet 18. april 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Beklager dårlig skriving.. jeg har ikke sovet godt på flere måneder så det kan være vanskelig å henge med, alt er bare surrete og enn stor blurr av tanker og følelser. Anonymkode: 15c63...9e3 Jeg har veldig lik erfaring. Tror at for mange er slikt vanskelig å høre om, desverre. Jeg har på en måte bare akseptert at folk ikke vil høre om det, men det er kanskje ikke slik det burde være. Nå er det lenge siden dette fysisk tok slutt i mitt liv og jeg har kommet dit at livet har blitt bedre for meg. Men jeg har måtte gjort mye egenarbeid, lest mye litteratur og vært nødt til finne meg selv igjen på egenhånd. Er det vanskeligste for deg at du ikke har noen å prate med? Har du noe positivt du kan sysle med i livet ditt? Naturopplevelser har vært viktig for meg 🙂
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #4 Skrevet 18. april 2024 123fir skrev (7 minutter siden): Jeg har veldig lik erfaring. Tror at for mange er slikt vanskelig å høre om, desverre. Jeg har på en måte bare akseptert at folk ikke vil høre om det, men det er kanskje ikke slik det burde være. Nå er det lenge siden dette fysisk tok slutt i mitt liv og jeg har kommet dit at livet har blitt bedre for meg. Men jeg har måtte gjort mye egenarbeid, lest mye litteratur og vært nødt til finne meg selv igjen på egenhånd. Er det vanskeligste for deg at du ikke har noen å prate med? Har du noe positivt du kan sysle med i livet ditt? Naturopplevelser har vært viktig for meg 🙂 Ja jeg har noen ting som å gå tur med hunden, være med venner, musikk og sånt😊 det hjelper en god del hvertfall.. Vanskeligste er den delen hvor ryktene fra x-ens siden blir spredd rundt i hytt og pine og jeg aner ikke hva som har blitt delt av intime ting.. det er ekstremt tøft på psyken min. Jeg jobber med angsten for å gi slipp på kontrollen, men det påvirker jo alle deler av livet mitt. Anonymkode: 15c63...9e3
123fir Skrevet 18. april 2024 #5 Skrevet 18. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja jeg har noen ting som å gå tur med hunden, være med venner, musikk og sånt😊 det hjelper en god del hvertfall.. Vanskeligste er den delen hvor ryktene fra x-ens siden blir spredd rundt i hytt og pine og jeg aner ikke hva som har blitt delt av intime ting.. det er ekstremt tøft på psyken min. Jeg jobber med angsten for å gi slipp på kontrollen, men det påvirker jo alle deler av livet mitt. Anonymkode: Godt å høre at du har noen positive ting å fokusere på! 🙂 Men jeg forstår samtidig at det er vanskelig å leve med det du beskriver her. Men dere er ikke sammen lenger? Isåfall er det svært viktig at du jobber med å ta ditt liv tilbake. Det er viktig å huske på at om noen har gjort deg vondt så er det ikke din feil! Det finnes desverre mennesker der ute som ikke er er gode, men det er ikke noe du kan noe for. Ansvaret som ligger på oss er å forsøke, etter beste evne å stable oss på bena å bygge et godt liv igjen. Jeg tror og håper at du får det til 😊 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #6 Skrevet 18. april 2024 Tror ikke du skal bruke vennene dine til dette. Fordi det bøir for vanfor folk som ikke vet hva det går ut på å takle. De vet ikke hva de skal si heller. Litt grove trekk av og til i rette settingen kan gå. Men å gå i dybden med venner kan føre til at de trekker seg vekk. Vet ikke om det finnes noen forening for voldsutsatte eller samtalegrupper. Mange steder har også lavterskel tilbud i kommunen der man ikke trenger henvisning fra lege. Og de kan også hjelpe deg videre Anonymkode: 128a6...f8f
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #7 Skrevet 18. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tror ikke du skal bruke vennene dine til dette. Fordi det bøir for vanfor folk som ikke vet hva det går ut på å takle. De vet ikke hva de skal si heller. Litt grove trekk av og til i rette settingen kan gå. Men å gå i dybden med venner kan føre til at de trekker seg vekk. Vet ikke om det finnes noen forening for voldsutsatte eller samtalegrupper. Mange steder har også lavterskel tilbud i kommunen der man ikke trenger henvisning fra lege. Og de kan også hjelpe deg videre Anonymkode: 128a6...f8f Jeg går til NoK.. men det er 2 ukers ventetid mellom hver gang så det er vanskelig. Prøvde meg på gruppe der også, men de som har gått der har vært der i flere år så da får du liksom ikke hoppet inn i noe, ikke alle vil dele *spør de ikke heller* noen er mer åpne enn andre, det gjør det vanskelig å finne sin gruppe, når du ikke vet hvem å støtte deg på. Så kan være det ikke er rett sted for meg, samtalene kan jeg gå på uansett tenker jeg😊 Anonymkode: 15c63...9e3
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #8 Skrevet 19. april 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg går til NoK.. men det er 2 ukers ventetid mellom hver gang så det er vanskelig. Prøvde meg på gruppe der også, men de som har gått der har vært der i flere år så da får du liksom ikke hoppet inn i noe, ikke alle vil dele *spør de ikke heller* noen er mer åpne enn andre, det gjør det vanskelig å finne sin gruppe, når du ikke vet hvem å støtte deg på. Så kan være det ikke er rett sted for meg, samtalene kan jeg gå på uansett tenker jeg😊 Anonymkode: 15c63...9e3 Jeg vet ikke hva nok er, men vil anbefale krisesenter. Du kan få samtaler der også etter du er ute av volden, de er flinke og de kan hjelpe deg videre med ulike ting, også. Har god erfaring med dem! Heier på deg ♥️ Anonymkode: 94054...497
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #9 Skrevet 19. april 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg vet ikke hva nok er, men vil anbefale krisesenter. Du kan få samtaler der også etter du er ute av volden, de er flinke og de kan hjelpe deg videre med ulike ting, også. Har god erfaring med dem! Heier på deg ♥️ Anonymkode: 94054...497 Krisesenteret er kunn når du fremdeles er i krisen og ikke tiden etter, Nok er for seksuelle overgrep❤️ Anonymkode: 15c63...9e3
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #10 Skrevet 19. april 2024 Dersom du har blitt traumatisert, viser forskning at det å snakke om traumene ofte er retraumatiserende. Det er nok derfor de har et fokus på her-og-nå, fordi det har vist seg å hjelpe mange. Det du beskriver at du trenger, kan likevel være et viktig første steg for folk med traumer. Skape et narrativ, og å få anerkjennelse for at det som har skjedd ikke er greit. Kan du ta opp det med terapeuten din? At du har et behov for å rydde i historien din før dere går videre og ser på triggere? For det må jo være målet, det som har skjedd har skjedd, det som betyr noe er livet ditt her og nå. Anonymkode: 6845c...6fb 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #11 Skrevet 19. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Krisesenteret er kunn når du fremdeles er i krisen og ikke tiden etter, Nok er for seksuelle overgrep❤️ Anonymkode: 15c63...9e3 Det stemmer ikke her, i alle fall. Man kan gå på krisesenter også etterpå. Men da regner jeg med at du har sjekket det. Anonymkode: 94054...497 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #12 Skrevet 19. april 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dersom du har blitt traumatisert, viser forskning at det å snakke om traumene ofte er retraumatiserende. Det er nok derfor de har et fokus på her-og-nå, fordi det har vist seg å hjelpe mange. Det du beskriver at du trenger, kan likevel være et viktig første steg for folk med traumer. Skape et narrativ, og å få anerkjennelse for at det som har skjedd ikke er greit. Kan du ta opp det med terapeuten din? At du har et behov for å rydde i historien din før dere går videre og ser på triggere? For det må jo være målet, det som har skjedd har skjedd, det som betyr noe er livet ditt her og nå. Anonymkode: 6845c...6fb Skal prøve å nevne det i dag Anonymkode: 15c63...9e3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå