Gå til innhold

Er det så fælt for dere som jobber i butikk at man kommer til kassen med full handlevogn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ukehandler, og har i tillegg stor familie. Handlevogna er full når jeg kommer til kassen. På min faste butikk har jeg i det siste fått en følelse av at det veksles noen merkelige blikk mellom de ansatte når jeg kommer til kassen, litt som "stakkars deg, der kommer hun igjen med den fulle vogna si". 

Jeg er veldig høflig og grei, så det har ikke noe med å gjøre at jeg ikke sier hei, takk, eller ha en fin dag du også. Jeg er også kjapp med å pakke unna og forlate. 

Er det virkelig så fryktelig at noen handler mye? I bransjen jeg jobber i er vi glade når kunder legger igjen penger. 

Anonymkode: 81500...534

• Liker 2
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tipper du overtenker.

Anonymkode: 86e2d...bd6

• Liker 19
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg jobber på Kiwi, og foretrekker kunder som deg fremfor de stille som kun skal ha to-tre varer og ignorerer oss ansatte

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

På min faste butikk har jeg i det siste fått en følelse av at det veksles noen merkelige blikk mellom de ansatte når jeg kommer til kassen, litt som "stakkars deg, der kommer hun igjen med den fulle vogna si". 

Merkelige følelser betyr ikke at det du tenker eller tror er korrekt. 

Anonymkode: 16203...f40

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Moren min pleide også å storhandle én gang i uka. Sånn skikkelig full handlevogn med topp omtrent. Husker hun også nevnte at det iblant at det var irriterte ansatte som satt bak kassa.

Anonymkode: 84223...0f5

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg ukehandler, og har i tillegg stor familie. Handlevogna er full når jeg kommer til kassen. På min faste butikk har jeg i det siste fått en følelse av at det veksles noen merkelige blikk mellom de ansatte når jeg kommer til kassen, litt som "stakkars deg, der kommer hun igjen med den fulle vogna si". 

Jeg er veldig høflig og grei, så det har ikke noe med å gjøre at jeg ikke sier hei, takk, eller ha en fin dag du også. Jeg er også kjapp med å pakke unna og forlate. 

Er det virkelig så fryktelig at noen handler mye? I bransjen jeg jobber i er vi glade når kunder legger igjen penger. 

"Fått en følelse" betyr ingen verdens ting. 

Det er såpass vanlig å ukeshandle at jeg tviler sterkt på om ansatte reagerer på dette.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg ikke handle det jeg vil? Skal jeg dele handelen opp i to? Eller tre? Så ikke de ansatte blir irriterte? Hahaha...

Da må de ansatte ha fått stryk i kundebehandling. 

Anonymkode: 0ecdd...b0d

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Mezzosoprena skrev (7 minutter siden):

"Fått en følelse" betyr ingen verdens ting. 

Det er såpass vanlig å ukeshandle at jeg tviler sterkt på om ansatte reagerer på dette.

Blikk kan si veldig mye, og noen er ikke flinke til å skjule irritasjon, så tror på TS, men altså, det er da vel bare å drite i det de ansatte tenker. 

Anonymkode: 2daa0...6d9

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Alltid hyggelig å stå i køen bak noen som har sprengfull handlevogn når man selv bare skal kjøpe en eneste vare ...

Anonymkode: 10410...6c8

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Å nei, da jeg satt i kassa elsket jeg de fulle vognene! 😄 Kunne bare blipe gjennom mengder av varer i racerfart uten avbrytelser. Jeg var veldig rask, og det var de eneste gangen jeg fikk "øvd" meg på det. Kjedelig med de som bare skal ha fire varer da.

Anonymkode: 15cc6...e6f

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Alltid hyggelig å stå i køen bak noen som har sprengfull handlevogn når man selv bare skal kjøpe en eneste vare ...

Da er det bare og spørre om du kan få gå først. De fleste sier selvfølgelig ja til det. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, har opplevd det! Ukeshandler hver lørdag formiddag, alltid full vogn. Pleier å være lite kunder på dette tidspunktet. De gangene det har skjedd så er det unge gutter i kassa (de sitter mot hverandre) som himler med øynene til hverandre. Må helt ærlig si at jeg ikke bryr meg så mye om det. Hadde det vært de voksne som gjorde det, så hadde det vært litt ubehagelig kanskje. 

Anonymkode: 8870a...753

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Da ber du pent og høflig om å få gå foran. Det har jeg gjort mange ganger. Ikke en eneste gang har jeg fått nei.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
13 hours ago, Bdog said:

Da er det bare og spørre om du kan få gå først. De fleste sier selvfølgelig ja til det. 

Ikke etter min opplevelse nei. Så da går jeg i selvbetjeningskassene.

Anonymkode: 31c4e...21f

AnonymBruker
Skrevet
halloenkarroen skrev (14 timer siden):

Jeg jobber på Kiwi, og foretrekker kunder som deg fremfor de stille som kun skal ha to-tre varer og ignorerer oss ansatte

Hva forventer du da? Jeg er der for å handle, ikke for å være sosial.

Anonymkode: 4ef81...23c

Skrevet

hvorfor i all verden skulle det plage de ansatte at du handler full vogn? det er ikke som om de må ender opp med å henge etter og må jobbe overtid fordi du har full handlevogn. tipper de ikke kunne brydd seg mindre, og at du innbiller deg ting. eller kanskje de stirrer på deg av en helt annen grunn.

AnonymBruker
Skrevet

At du gidder å bry deg. Finn en butikk med selvbetjening så slipper du alt det.

Anonymkode: 6e314...2bb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Med mindre du kommer med den breddfulle handlevognen din til kassa 10 minutter etter stengetid, så tviler jeg på at det er så mye annet enn "en følelse". Det er ingenting som skulle tilsi at de ansatte skulle mislike eller på noen måte ha noe i mot de som handler mye. Hvorfor i alle dager skulle de det? Jeg har jobbet i dagligvarebutikk i mine yngre dager, og kan aldri huske det var noe som skulle tilsi at vi ansatte hadde noe i mot det. Det er jo bare bra at folk handler mye. Det er derfor man har store handlevogner. Man vil at kundene skal fylle de, bruke penger i butikkene.

• Liker 2
Skrevet

Jobbet på Rema 1000 i 5 år og aldri hat denne tanken..om du har 1 vare eller 1000 sp er du kunde. Tror du over tenker litt..husk at de som sitter bak kassa er mennesker med følelser og liv. Kansje de er sliten..kansje de har opplevd noe... kansje kunden foran deg var en karen....

Til neste gang..handle hvor mye du vil..smil og ikke tro/ tenk

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Kan du ikke gå i selvbetjeningskassen da?

Anonymkode: f2411...9c4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...