Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ig typen har vært sammen i 2 år. Vi bor sammen. Vi er begge 26år. Jeg har sagt til han at jeg skal overføre alle pengene mine til han slik at han kan spare de for meg. Så han har spart pengene mine. Jeg får ikke en eneste krone om jeg spør etter de, som feks nå hadde jeg skikkelig lyst til å bestille meg noe fra wolt og kose meg siden jeg er skikkelig deprimert og vil ha et eller annet som løfter meg opp.

han legger seg alltid i hva jeg gjør, hva jeg bruker pengene mine på, og dette gjør han egentlig bare godt ment for å skåne meg selv fra å ha det dritt etterpå, men merker jeg eier ingen selvstendighet lenger. Jeg føler meg bare som en person uten makt eller penger fordi kjæresten min vet best. Blir GAL! Jeg måtte KRANGLE med han for å få pengene MINE til å bestille noe til meg selv?

Anonymkode: 6f6ef...f72

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men kjære deg. Reduser beløpet du overfører til han, og så beholder du en del selv. Selvsagt skal du ikke krangle for å få tilgang til pengene dine. Har han forresten myndighet til uttak? Det tenker jeg er lurt at han ikke har. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Stor pike skrev (16 minutter siden):

Men kjære deg. Reduser beløpet du overfører til han, og så beholder du en del selv. Selvsagt skal du ikke krangle for å få tilgang til pengene dine. Har han forresten myndighet til uttak? Det tenker jeg er lurt at han ikke har. 

Han har ikke myndighet!

AnonymBruker
Skrevet
Stor pike skrev (17 minutter siden):

Trenger vel ikke myndighet når hun overfører pengene til han, da har han jo fri i tilgang til pengene.

Anonymkode: cc1aa...9dd

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Trenger vel ikke myndighet når hun overfører pengene til han, da har han jo fri i tilgang til pengene.

Han har aldri brukt pengene mine. Han betaler for alt så og si. Men jeg får ikke røre mine penger med mindre det er til regninger eller om jeg er på cafe med venner osv

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg ig typen har vært sammen i 2 år. Vi bor sammen. Vi er begge 26år. Jeg har sagt til han at jeg skal overføre alle pengene mine til han slik at han kan spare de for meg. Så han har spart pengene mine. Jeg får ikke en eneste krone om jeg spør etter de, som feks nå hadde jeg skikkelig lyst til å bestille meg noe fra wolt og kose meg siden jeg er skikkelig deprimert og vil ha et eller annet som løfter meg opp.

han legger seg alltid i hva jeg gjør, hva jeg bruker pengene mine på, og dette gjør han egentlig bare godt ment for å skåne meg selv fra å ha det dritt etterpå, men merker jeg eier ingen selvstendighet lenger. Jeg føler meg bare som en person uten makt eller penger fordi kjæresten min vet best. Blir GAL! Jeg måtte KRANGLE med han for å få pengene MINE til å bestille noe til meg selv?

Men kjære deg, du kan da ikke overføre alle pengene dine til kjæresten din!

Stor pike skrev (20 minutter siden):

Hva slags myndighet er det du tenker at han trenger, når hun overfører alle pengene sine til hans konto??

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kunne jo vært lurt å sjekket hva han gjør med pengene dine... Kanskje han roter dem bort på tull?

Jeg tror du vet svaret her. Behold pengene dine selv, så føler du deg mer ansvarlig og selvstendig.

Anonymkode: 6eed6...a07

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kan du ikke ha din egen sparekonto? Dette hørtes ikke sunt ut.

Anonymkode: 3b6fd...9ed

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

At du gidder. Hvorfor i huleste gikk du med på å gi han pengene dine?

• Liker 1
Skrevet

Behold pengene dine selv og finn en annen kjæreste 😊 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det kunne jo vært lurt å sjekket hva han gjør med pengene dine... Kanskje han roter dem bort på tull?

Jeg tror du vet svaret her. Behold pengene dine selv, så føler du deg mer ansvarlig og selvstendig.

Anonymkode: 6eed6...a07

Som sagt, jeg stoler på han med mine penger, men det blir litt toxic når jeg ikke kan bruke pengene mine på det jeg vil når enn jeg vil, selv om det er på litt tull. Det er helt jævlig å krangle seg til å få pengene SINE til SEG selv? Jeg tør ikke å spørre heller fordi jeg vet han blir sur/kjempe irritert. Jeg er et menneske jeg og? Med selvstendighet? Og rett til å bestemme selv? Fyfaen hele greia er sykt når jeg tenker meg om

AnonymBruker
Skrevet

Som sagt, jeg stoler på han med mine penger, men det blir litt toxic når jeg ikke kan bruke pengene mine på det jeg vil når enn jeg vil, selv om det er på litt tull. Det er helt jævlig å krangle seg til å få pengene SINE til SEG selv? Jeg tør ikke å spørre heller fordi jeg vet han blir sur/kjempe irritert. Jeg er et menneske jeg og? Med selvstendighet? Og rett til å bestemme selv? Fyfaen hele greia er sykt når jeg tenker meg om

Men hvorfor overfører du penger til han?

Hvis du ikke klarer å spare får du opprette en sparekonto du ikke har lett tilgang til.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor kan du ikke ha din egen sparekonto? Dette hørtes ikke sunt ut.

Anonymkode: 3b6fd...9ed

Jeg har min egen sparekonto, grunnen til at jeg overførte alt til han var fordi jeg er litt dårlig til å spare, og bruker penger på unødvendige ting. Så det har vært min måte å spare på.

AnonymBruker
Skrevet

Lær deg å spar selv. Du er 26, på tide.

Anonymkode: 3fad0...b59

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Lær deg å spar selv. Du er 26, på tide.

Anonymkode: 3fad0...b59

Ja, skal det nå.

AnonymBruker
Skrevet

Du sier at du er selvstendig. Da må du vise det. Be om pengene tilbake, og hvis han nekter, så si at du anmelder han.

Kanskje det er noe sted hvor du kan få veiledning i økonomi? Du lærer ikke å bruke penger fornuftig om du ikke har tilgang til dine egne penger.

Anonymkode: a8c62...720

AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som du bor sammen med faren din og er 13 år. 

Anonymkode: 2887e...a0a

AnonymBruker
Skrevet

Hvilket land er han fra?

Anonymkode: 6805b...64c

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kontrollerer han deg på andre måter også?
Det er ikke en positiv adferd du beskriver, men hvis det er bare dette med penger, så kan det være andre motiv en kontroll. Men styrer han over andre deler av livet ditt også, så bør du søke hjelp å komme deg unna. Når det kommer til dette med økonomien. Så bare stå på ditt, ha pengene på din konto og har du overlatt dine penger til hans konto, be om å få de tilbake med en gang.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Overskriften var ganske misvisende. Han kontrollerer jo ikke alt du gjør. Bare hva du sløser pengene på. Noe DU har bedt ham om. Så når du sier du vil ta ut penger for å sløse, så holder ham igjen fordi du har bedt ham om det.

Har du foresten sett /fått kontrollert at pengene faktisk står på kontoen hans?! At han ikke har kjøpt aksjer/aksjefond for dem feks? Som gjør at de kan ha tapt seg eller øker per nå slik at han ikke vil ta dem ut enda?

Kjenner også til hele to tilfeller av damer som har blitt svindlet av sin egen mann eller kjæreste. De var sammen i flere år og han levde ett dobbeltliv. Sa han vant i Lotto o.l og levde et «luksusliv på forbrukslån og lån tatt opp i damas navn osv. Det ble ikke oppdaget før det ble skikkelig ille. Etter dette sluttet jeg å ha felles økonomi med mannen min for å si det slik😅

Anonymkode: 4e512...303

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...