Gå til innhold

Skummel føflekk på 7-åring

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Siste uka har jeg lagt merke til en føflekk 7 åringen har i panna. Synes den er så rar i form, pluss at jeg mener den oppstod/har vokst veldig fort. Selv sier han at det er et sår, men jeg er ganske sikker på det er en føflekk.  
tror ikke den var så stor i mars. Litt skjult bak lugg, men på bilder ser jeg bare en liten prikk.

Skal bestille legetime, men noen som har formening om den ser veldig skummelt ut? Ble litt redd.IMG_5935.thumb.png.12939666ff652baf690928063ab72024.png

Anonymkode: e2294...c26

Skrevet

Siste uka har du lagt merke til det, og tror ikke den var så stor i mars. Det er forskjell på bilder og virkelighet. Kontakt legen, og legen fjerner den. Å fjerne en føflekk er gjort på fem minutter. Skulle den være ufarlig ifølge legen vil det være fullt mulig å fjerne den likevel. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er en føflekk. Om den er farlig må fastlegen svare på, men jeg kan muligens betrygge deg med at jeg har over 20 stk  like føflekker som jeg har hatt siden jeg var liten. Og jeg lever i beste velgående i en alder av 46 år :) 

Anonymkode: cd4b8...3a4

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar, begge😊Jeg får legen til å se på den til uka. 

Godt å høre at siste som svarte har lignende og de har vært ok❤️Ble så stressa av at den må ha vokst en del på en mnd+ at den er så ujevn/utflytende. Men fargen er ikke skummel, heldigvis 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Godt å høre at siste som svarte har lignende og de har vært ok❤️Ble så stressa av at den må ha vokst en del på en mnd+ at den er så ujevn/utflytende. Men fargen er ikke skummel, heldigvis 

Det var jeg som svarte deg; barna mine fikk også føflekker i 7-8-årsalderen. Er nok en alder hvor det dukker opp føflekker. VI har sjekket de hos fastlege og ingen er farlige. Men godt du tar en tur og får sjekket det ut :) 

Anonymkode: cd4b8...3a4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis den er i panna og fastlegen mener den må fjernes be om henvisning. Fastleger får det ikke like pent som spesialist. 

Anonymkode: 5a430...f61

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Legen her sa at føflekker hos barn svært sjelden er farlige. Ta det helt med ro, og ta en sjekk for sikkerhets skyld. 

Anonymkode: 81cf4...ea3

AnonymBruker
Skrevet

Ondartede føflekker skyldes nesten 100% av tilfellene soleksponering, enten for mye sol eller forbrenninger. Det tar ofte mange år og gjentatte forbrenninger/for mye sol før det utvikler seg kreft. Ergo får barn så godt som aldri hudkreft. Dra til legen, men ikke mist nattesøvnen over dette. 

Anonymkode: 184b4...dc9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...