Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2006 #1 Skrevet 8. februar 2006 Jeg har tenkt å bestille bare minerals produkter gjennom hun colorfulsprinkels dama's auksjoner på Ebay. Men lurer litt på åssen jeg skal gå fram skal jeg sende henne en privat mail? lurer litt på hvilken betalingsmetode jeg skal bruke og hvordan fungerer den "pal" ett eller annet betalingsmetoden som ble nevnt når jeg søkte på "ebay" fungerer? Er det US dolllars varene er priset med på siden? Jeg har tenkt å bestille en bisqe, en normal størrelse mineral veil, og en foundation..men da må jeg vell bestille i flere pakker for å slippe mva og tollstopp?
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2006 #2 Skrevet 8. februar 2006 du kan jo enten kjøpe varen hvis det står buy now, eller by på varen.. og jeg bruker paypal som du sikkert mente. hehe... det er jo veldig greit da det skal være ganske sikkert hvertfall... (da betaler du jo med visa kort..o.l) jeg skriver bare mail til selgeren hvis jeg lurer på noe.. hvis du får deg paypal så er d bare å kjøpe og betale via det og da får du tilsent varen i posten.. det med toll er litt verre, noen ganger får jeg en regning på noen hundre kr selvom jeg betaler frakt og alt, så akkurat det der skjønner jeg ikke helt..hva som man må betale toll på å ikke.. hehe..men de fleste små varer kommer jo rett i postkassa og da betaler du hvertfall ikke noe mer enn der og da..
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2006 #3 Skrevet 8. februar 2006 (endret) Du byr på en auksjon eller kjøper direkte fra butikk dersom hun har det. Under alle omstendigheter bør du holde deg innenfor Ebay.(altså ikke sende henne en mail hvor du ber om å få kjøpe). PayPal er en sikker betalingsmetode som du trygt kan bruke. Imidlertid er det opp til hver enkelt selger å avgjøre om de vil akseptere det. I dette tilfellet så står det på sidene hennes at hun godtar Paypal. Paypal er en betalingstjeneste. Du oppretter en konto hos dem som du betaler inn på når du handler noe. Selgeren har også en slik konto hvor hun kan hente ut pengene du har betalt inn. Paypal fungerer altså som en "mellommann" mellom deg og selger. Varene kan være priset med forskjellig valuta alt etter hvor selger befinner seg. Colorfulsprinkles opererer med US dollars. Dersom du velger å bestille i flere omganger må du være obs på en eventuell frakt. Enkelte selgere er notoriske for å selge billige og ta skyhøy frakt. Derfor lønner det seg alltid å spørre om frakten på forhånd før du byr på en vare.(straks du byr på en vare og vinner, er du forpliktet til å kjøpe) Innlegget er endret. Reglene. Orakel - mod. Endret 1. mai 2006 av orakel
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2006 #4 Skrevet 8. februar 2006 det med toll er litt verre, noen ganger får jeg en regning på noen hundre kr selvom jeg betaler frakt og alt, så akkurat det der skjønner jeg ikke helt..hva som man må betale toll på å ikke.. hehe..men de fleste små varer kommer jo rett i postkassa og da betaler du hvertfall ikke noe mer enn der og da.. ← Moms kommer inn i bildet dersom du har bestillt varer for over 200kr.
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2006 #5 Skrevet 8. februar 2006 (endret) Deler av sitat slettet. Orakel - mod. Dersom du velger å bestille i flere omganger må du være obs på en eventuell frakt. Enkelte selgere er notoriske for å selge billige og ta skyhøy frakt. Derfor lønner det seg alltid å spørre om frakten på forhånd før du byr på en vare.(straks du byr på en vare og vinner, er du forpliktet til å kjøpe) ← hm....men bør jeg ta sjangsen på å bestille alle 3 produktene i en frakt? Men hvor stor er sjangsen for at varen blir stoppet i tollen, og hvor mye må jeg risikere å få i "bot"? Innlegget er endret. Reglene. Orakel - mod. Endret 1. mai 2006 av orakel
Ibenholt Skrevet 1. mai 2006 #7 Skrevet 1. mai 2006 Dere, jeg bare lurte på om noen har bestilt via mail med hun på colorfulsprinkles? Jeg fikk hverken PayPal til å funke, eller den funskjonen på siden hennes hvor man betaler for varen. Derfor, når jeg fikk svar tilbake med henne (på mailen hvor jeg spurte hvordan jeg kunne få betalt henne) bad hun meg bare sende betalingsinformasjonen via mail. Jeg vet at man ALDRI skal gjøre dette, men jeg vet at dette er en seriøs side så jeg tok sjangsen og sendte over informasjonen. Tror dere dette går bra? Jeg angrer litt på det nå, men jeg krysser fingrene på at ingen hacker seg inn og får tak i informasjonen. Hva tror dere? tror dere det går bra?
Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2006 #10 Skrevet 1. mai 2006 har gjort det mange ganger jeg på beautybridege.com .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå