Gå til innhold

windows

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg har kjøpt meg ei maskin som det er innstallert Win ME i. Jeg har endel trøbbel med den maskina. Den er veeeldig treg og den låser seg ofte. Kan det være ME som er problemet? Maskina er av merket Hp. Den har en Amd prossessor på 900 mhz, hardisk på 40 giga og et internminne på 128 mb ram. Er det noen som kansje har noen tips på hva jeg skal gjøre for å løse problemene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Windows ME er kjent for bruke mye minne.

Det er det som er problemet med produktene til Microsoft, de blir større og større og ikke nødvendigvis bedre. De opptar stadig større plass på harddisken, og krever mer og mer av både minne og prosessor.

Du har en helt kurrant prosessor. En amd athlon 900 kan vel sammenlignes med en intel pentium på 1.1 eller 1.2.

Men 128 mb ram var kanskje litt lite? Hadde jeg vært deg ville jeg investert i mer ram. Du får se på pc'en din om du har plass til to kort samtidig eller bare ett. For å kjøpe et nytt på 128 er selvfølgelig billigere enn ett på 256. Ville gått opp til ihvertfall 256 totalt jeg, gjerne 512.

Er maskinen helt ny? Det kan jo hende at den forrige brukeren har herpet litt med maskinen.

Hvis maskinen er ny så kan det hende at du har fått en såkalt "mandagsmaskin", det finnes en del av de rundtom.

Ellers så kan du jo prøve å kvitte deg med Windows ME, eventuelt installere det på nytt? Det er ikke uvanlig at installasjonene fra butikker og fabrikker er elendige.

Du kan jo prøve XP (eller 2000? er litt skeptisk til WIN2000) De er vel litt bedre enn ME, men trekker nok like mye.

Hvis alt bare forblir trøbbel så gå tilbake til gode gamle WIN98. Der pleier ihvertfall ting å funke.

Hvis du ikke har skiftet operativsystem selv før, kan det være en god ide å få hjelp av noen som vet hva de holder på med.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I motsetning til Orakel er jeg overbegeistret for Win 2000 jeg da. ME har jeg ikke erfaring med, men har hørt mye rart. Ikke det beste tror jeg. XP begynner vel å komme seg litt etter mange barnesykdommer.

Har du formatert hele PC-en etter at du fikk den? Hvis ikke anbefaler jeg deg å gjøre det. Da starter du med en helt blank maskin. Kan jo være lurt å legge inn et nytt OS med det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...