Gå til innhold

Er sex det som holder forholdet sammen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjelder for dere? Er sex det som holder forholdet sammen? Er det det lidenskapelige som er «limet» og skaper godt samliv? 

Anonymkode: 56e52...0f0

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring med menn er at det for dem er sex som holder forholdet sammen. Sikkert for mange kvinner også. For meg, ikke like mye. 

Anonymkode: 237c6...83a

• Liker 5
Skrevet

Det er en av faktorene ja, men det er også en faktor som er avhengig av at vi generelt har det bra sammen i utgangspunktet. Har vi det ikke bra sammen ellers er det lite sex kan lime sammen, for å ikke ha det bra sammen går også utover sexlivet. Jeg er nok veldig kvinne i dette. Har ikke lyst på sur/gretten/guffen gubbe. Ikke engang om jeg tilfeldigvis likevel er kåt. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Absolutt ikke. Og jeg er mann.

Anonymkode: c6116...732

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Sex og humor og omsorg. 

Anonymkode: 40c11...286

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

både og. ikke selve sexen egentlig. men når man har sex så deler man noe som venner ofte ikke gjør. Og man er naken sammen slipper seg løs stoler på hverandre, gir hverandre det mest private. man føler at den andre ha rlyst på en og alt det der. 

Nå snart 7 år har vi hatt sex 3 ganger. jeg vet hun er både kåt og aktiv alene. Men tenner ikke på meg. 

Jeg tenner på henne og skulle ønske vi delte mer av den tiden sammen. For meg ble det et valg å ta. 

Jeg merker forskjellen på oss som par før sex stoppet for 7 år siden. vi en "ung" begge to enda. Men det går. 

Anonymkode: 099a3...3eb

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hva gjelder for dere? Er sex det som holder forholdet sammen? Er det det lidenskapelige som er «limet» og skaper godt samliv? 

Aldri.

Det er de dype samtalene,at vi står hverandre nærmest enn noen andre,samt kyss/kjærtegn/blikk og den gode klemmen og falle i hans armer når jeg trenger dette. Ekte kjærlighet❤

Anonymkode: 68735...ca4

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Aldri.

Det er de dype samtalene,at vi står hverandre nærmest enn noen andre,samt kyss/kjærtegn/blikk og den gode klemmen og falle i hans armer når jeg trenger dette. Ekte kjærlighet❤

Anonymkode: 68735...ca4

har dere sex i tillegg til dette? på jevnlig basis?

Anonymkode: 099a3...3eb

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Sex er viktig, men det er nok ikke limet i forholdet. Sex er kanskje mer temperaturen på forholdet, limet er kommunikasjon, trygghet, samhørighet, intimitet (altså klem/kos/snakk om ting du bare kan gjøre med en partner).

Anonymkode: c9a9a...bfb

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

God sex bidrar til å forsterke følelsene for partner og styrke samholdet mellom oss, så sånn sett tenker jeg at det for meg er en viktig faktor. Jeg tror det er én av mange grunner til at vi bare får det bedre og bedre sammen. Vi har vært sammen i 16 år og kjenner oss stadig forelsket. 

Anonymkode: a9261...08c

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke sexen i seg selv, men intimiteten den medfører om forholdet er bra. 

Anonymkode: 981fe...344

AnonymBruker
Skrevet

Nei, er heldigvis ikke avhengig av å ha sex. Vi elsker hverandre og viser det på andre måter og har det godt. Har dog så å si aldri sex lenger, det handler nok mest om at hun rett og slett ikke tenner på meg på den måten.

Anonymkode: 9740b...96a

AnonymBruker
Skrevet

Sex er en nødvendig men ikke tilstrekkelig komponent. Mann her.

Anonymkode: 5c962...f15

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Akkurat det forandrer seg med åra. Respekt og aksept er det viktigste. 

Anonymkode: 7c3a3...0a7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Sex er viktig, men det er nok ikke limet i forholdet. Sex er kanskje mer temperaturen på forholdet, limet er kommunikasjon, trygghet, samhørighet, intimitet (altså klem/kos/snakk om ting du bare kan gjøre med en partner).

Anonymkode: c9a9a...bfb

Enig i dette..

Samtidig var sexlyst noe av det første vi snakket om da vi ble kjent. Jeg tok initiativ til den avklaringen fordi jeg vet om meg selv at jeg er glad i sex og hvis jeg blir hyppig avvist går det ut over min selvfølelse, der lysten på partner og sex daler da fort. Jeg var tydelig på at å matche seksuelt er viktig for meg. 

Han på sin side elsket at jeg tok opp dette og det ble bare enda en bekreftelse på at jeg er en kvinne han vil dele hverdagen med. Han kom fra et forhold/kort ekteskap uten kjærlighet og sex. Hun avviste han 99% av tiden, ydmyket han og hans behov, drev med silent treatment, utøvde kontroll og utnyttelse.

Han har lik lyst som meg og vi passer godt sammen seksuelt. 

Vi har også snakket om hva vi kan/ønsker å gjøre om det skulle dukke opp perioder med lavere lyst eller sjeldnere sex. Best å snakke om slikt i gode tider så er man litt forberedt om det skulle skje. 

Jeg hadde ALDRI kunne vært i et forhold der man sjelden har sex, eller gå mange mnd uten. 

De gangene det har vært greit for meg så hadde jeg mistet følelsene for samboeren min.

Anonymkode: 86114...d96

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne levd i et forhold uten sex hvis nærheten ellers er der. Å ligge hud mot hud gir meg veldig mye. Omsorg for hverandre og genuin interesse og respekt i en annen er mye viktigere for et forhold en sex i seg selv. 

Anonymkode: 27680...915

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Nei. Ikke for oss.

For oss er ikke sex noe «lim» eller noe som skaper et godt samliv i det hele tatt. Mange andre ting som er «limet». 

Hos oss er sex blant annet et resultat av et godt samliv.

Anonymkode: dbd6a...320

Skrevet

Nei, limet her består av et langt forhold med respekt, nærhet, fortrolighet og aksept. Vi er hverandres mest fortrolige venner og vi holder i hverandre når det er motbakker. Sex er ikke noe lim men et resultat av et forhold som er limt sammen av det jeg skrev først.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt er det lim.

Mye annet er viktig også, men jeg har KUN sex med partneren min. Det er hoveddifferansen mellom mine venner, familie og min partner. 
det er forskjell på sex også. Upersonlig sex er ikke like mye lim.

Anonymkode: f0a95...213

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

En uunnværlig ingrediens i limet for min del. Men fungerer jo ikke uten at alt det andre også er på plass. Når det er det, og følelsene er varme, er sex helt essensielt viktig for meg fordi det er et kjærlighetsspråk for meg, som jeg blir ulykkelig av å ikke bli møtt på. Ofte. Det er veldig med på å holde følelsene for partneren varme for min del. 

Så spørsmålet er litt for enkelt formulert for noen av oss, kanskje. 

Anonymkode: 8ab11...1e3

• Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...