Ulf-Bjarne Skrevet 18. april 2024 #1 Skrevet 18. april 2024 Min samboer skal være hjemme med babyen de to første årene. Dette er bestemt på forhånd. Nå forteller samboer meg at jeg må ta ut pappa permisjon selv om hun skal være hjemme. Jeg er mellom leder og har en karriere og tenke på. Om jeg taper penger bryr jeg meg ikke om da jeg tjener greit. Vi bor også gratis i svigermor sitt hus. Kan staten kreve at en mellomleder tar ut permisjon?
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #2 Skrevet 18. april 2024 Ja det kan de. Men du trenger ikke å ta den nå. Anonymkode: 4c99a...8b5 3
Rosalilje84 Skrevet 18. april 2024 #3 Skrevet 18. april 2024 Ulf-Bjarne skrev (3 minutter siden): Min samboer skal være hjemme med babyen de to første årene. Dette er bestemt på forhånd. Nå forteller samboer meg at jeg må ta ut pappa permisjon selv om hun skal være hjemme. Jeg er mellom leder og har en karriere og tenke på. Om jeg taper penger bryr jeg meg ikke om da jeg tjener greit. Vi bor også gratis i svigermor sitt hus. Kan staten kreve at en mellomleder tar ut permisjon? Du er mellom leder og hva? Lærling? Staten kan ikke kreve noe. Men hvorfor få en unge når du ikke gidder å være med ungen? 25
Ulf-Bjarne Skrevet 18. april 2024 Forfatter #4 Skrevet 18. april 2024 Just now, Rosalilje84 said: Du er mellom leder og hva? Lærling? Staten kan ikke kreve noe. Men hvorfor få en unge når du ikke gidder å være med ungen? Svigermor har ønsket seg barn og har tilbudt endel penger. Samboer nærmer seg 40 og vil ikke dø barnløs. Jeg har alltid hatt lyst på barn siden alle vennene mine har barn.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #5 Skrevet 18. april 2024 Så søtt! Fortsett sånn, og så har du kanskje plutselig ikke noen familie å tenke på, men intakt karriere. Hører mange som angrer på at de ikke jobbet mer når de ligger for døden. Anonymkode: 4c9a1...46c 20 6
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #6 Skrevet 18. april 2024 Ingen kan kreve noe av deg sånn sett, men hvorfor er jobben viktigere enn barnet ditt? Min mann er leder i et selskap i staten, men han tok selvsagt permisjonen sin, han ville aldri ha valgt bort tid med barna sine pga jobben. Men hvor seriøs er du i alle disse trådene dine? Anonymkode: 4b159...9a1 13 3
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #7 Skrevet 18. april 2024 Ulf-Bjarne skrev (5 minutter siden): Svigermor har ønsket seg barn og har tilbudt endel penger. Samboer nærmer seg 40 og vil ikke dø barnløs. Jeg har alltid hatt lyst på barn siden alle vennene mine har barn. Trollolollllll Anonymkode: 73f0e...85a 17 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #8 Skrevet 18. april 2024 Hadde ikke du allerede kjøpt sekk for å bære babyen på ryggen så du slapp å bære den i bilstolen når du skulle levere i barnehagen? Om ikke "babyen" skal begynne i barnehage før den er 2 år så er du tidlig ute med forberedelsene hvert fall, det skal du ha. Anonymkode: 40e57...0ae 5 5
petterm Skrevet 18. april 2024 #9 Skrevet 18. april 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ingen kan kreve noe av deg sånn sett, men hvorfor er jobben viktigere enn barnet ditt? Min mann er leder i et selskap i staten, men han tok selvsagt permisjonen sin, han ville aldri ha valgt bort tid med barna sine pga jobben. Men hvor seriøs er du i alle disse trådene dine? Anonymkode: 4b159...9a1 Akkurat så seriøs som troll pleier å være. 4
got2go Skrevet 18. april 2024 #10 Skrevet 18. april 2024 Herregud kan du ikke gi deg med alle drittrådene dine 😴😴😴 13 8
Rosalilje84 Skrevet 18. april 2024 #11 Skrevet 18. april 2024 Ulf-Bjarne skrev (9 minutter siden): Svigermor har ønsket seg barn og har tilbudt endel penger. Samboer nærmer seg 40 og vil ikke dø barnløs. Jeg har alltid hatt lyst på barn siden alle vennene mine har barn. Du kan ikke seriøst mene at du fikk barn fordi svigermor hadde lyst på et. 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #12 Skrevet 18. april 2024 Har du tenkt å holde på med disse oppkonstruerte innleggene dine helt til denne fantasibabyen blir født? Anonymkode: d88c7...942 11 4
Skogtusssa Skrevet 18. april 2024 #13 Skrevet 18. april 2024 Er du mellomleder må du ikkje finne på å ta permisjon. Tenk om du blir degradert til underleder 😱😱😱😱 6 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #14 Skrevet 18. april 2024 Er det ikke på tide med en ny hobby? Disse oppkonstruerte problemstillingene dine er på grensen til spam her på forumet nå. Anonymkode: fc354...760 8 1
Ulf-Bjarne Skrevet 18. april 2024 Forfatter #15 Skrevet 18. april 2024 7 minutter siden, Rosalilje84 said: Du kan ikke seriøst mene at du fikk barn fordi svigermor hadde lyst på et. Vi fikk ikke barn bare på grunn av svigermor, men det var det avgjørende. Vi bor gratis så jeg får spart opp penger til jeg skal kjøpe hus. Avtalen er at jeg skal få leve livet mitt som før. Det betyr ikke at jeg ikke kommer til å hjelpe til, sitte barnevakt, men det er samboer som skal ha hovedansvaret.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #17 Skrevet 18. april 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Ja det kan de. Men du trenger ikke å ta den nå. Anonymkode: 4c99a...8b5 Haha nei, man trenger ikke å gå ut i permisjon hvis man ikke ønsker 🙃 Anonymkode: 2d5a1...346 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #18 Skrevet 18. april 2024 Nei, staten kan ikke kreve at du tar ut din kvote av permisjonen, men da mister dere de ukene. Du har derimot rett til å ta ut din kvote i løpet av 3 år, med mindre dere får et barn til før den tid. Får dere et barn til før de 3 årene har gått, mister du retten til de resterende ukene av kvoten din du ikke har tatt ut. Du kan fordele kvoten din utover de 3 årene som du selv ønsker, om det så er en dag i uka, eller hva du selv ønsker og det passer seg. Eller bare gi blanke i å ta ut permisjon, og heller miste ukene. Helt opptil deg. Forøvrig vet jeg at du er et nettroll, men noen ganger er det ganske artig å fore dere også 😉 Anonymkode: 1d0e8...32c 3
Hololo Skrevet 18. april 2024 #19 Skrevet 18. april 2024 mellomledere er faktisk fritatt for å ha et forhold til egne barn, stakkers oss som bare er "vanlig ansatte" 2
Fru Uperfekt Skrevet 18. april 2024 #20 Skrevet 18. april 2024 Ulf-Bjarne skrev (40 minutter siden): Min samboer skal være hjemme med babyen de to første årene. Dette er bestemt på forhånd. Nå forteller samboer meg at jeg må ta ut pappa permisjon selv om hun skal være hjemme. Jeg er mellom leder og har en karriere og tenke på. Om jeg taper penger bryr jeg meg ikke om da jeg tjener greit. Vi bor også gratis i svigermor sitt hus. Kan staten kreve at en mellomleder tar ut permisjon? Tja, din arbeidsgiver kan evt kjøpe deg ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå