Gå til innhold

Rotete hage i rekkehus

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ignorer hva naboene tenker

Anonymkode: 4f80d...d36

Litt vanskelig, men jeg vil gjerne det. Jeg klipper plen og hekk og har ikke søppel der, hvorfor har de noe med hvordan hagen min er ellers?

Anonymkode: 3753b...aa4

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg ville nok gått for en liten utebod hvis det var plass til det. Ikke så mye for å tekkes naboene, men for egen trivsel.

En av disse kanskje?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kaller ikke det du nevner , for rot. Går ut fra at snøfreseren og dekk har har trekk over seg, så de ikke blir ødelagt av vær og sol. Og hvor skulle man ellers ha et drivhus dersom det ikke kunne stå i hagen. Kaller ikke dette rot. Men noen vil helst bestemme hva som er fint og ikke, og blander seg inn . I nabolaget vårt fikk vi en ny nabo, som skulle vise oss som bodde der fra før hvordan det skulle være. Blant annet blandet hun seg inn i hvilke dørmatter alle hadde utenfor inngangsdøren . Alle måtte ha like, ellers så det rotete ut, og hun ga beskjed om hvilken type alle skulle ha. Man kan ikke oppføre seg slik hvis man vil ha et godt nabolag. Mye jeg kunne sett annerledes hos mine naboer, men vi får holde oss for gode til å blande oss opp i det.  Noen trives slik andre sånn. Og er du nå sikker på at de skuler inn i hagen din? Kan det være at dette er noe du føler på  uten grunn? Uansett, dette er ikke rot.

Anonymkode: 2055c...2d4

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Skamme deg.

Anonymkode: 01e10...171

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ikke søppel. Legger ting der som vanligvis ville blitt lagret i utebod/garasje (som jeg ikke har). Setter det inntil kanten, men er likevel rotete. 

Da kjøper du deg en låsbar utebod og får den ført opp i hagen. Gjerne i bakkant, litt unna inngangspartiet, hvis mulig. Inn der stapper du alt rotet ditt. Disse utebodene finnes i mange prisklasser og ulike materialer.

Ødelagte blomsterkasser reparerer du førstkommende søndag, eller kjører dem på dynga. På hjemveien kan du dra innom og kjøpe deg et par nye på et plantesenter. Det er nok for tidlig å kjøpe planter/blomster til kassene ennå (fare for nattefrost mange steder) så det må vente. 

• Liker 3
Skrevet

Så lenge du gjør ditt beste og ikke forsøpler, så driter du i naboene. Men en presenning over disse tingene er lurt for å unngå rust og innsyn

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (9 minutter siden):

Da kjøper du deg en låsbar utebod og får den ført opp i hagen. Gjerne i bakkant, litt unna inngangspartiet, hvis mulig. Inn der stapper du alt rotet ditt. Disse utebodene finnes i mange prisklasser og ulike materialer.

Ødelagte blomsterkasser reparerer du førstkommende søndag, eller kjører dem på dynga. På hjemveien kan du dra innom og kjøpe deg et par nye på et plantesenter. Det er nok for tidlig å kjøpe planter/blomster til kassene ennå (fare for nattefrost mange steder) så det må vente. 

Hvorfor i alle dager skal ts bruke tid og penger på noe hun ikke har behov for? Kun for å tekkes naboenes standard for hageutseende? Ingenting av det ts nevner høres rart ut. Det er ikke slik at det ligger søppel i hagen hennes, liksom. 

Noen har brukshage, andre har pyntehage. Begge deler er helt topp. Ignorer naboene. 

Anonymkode: f4309...f69

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Noen har brukshage, andre har pyntehage. Begge deler er helt topp. Ignorer naboene. 

Litt vanskelig, men ja, vil helst det. Det er først og fremst damer på 55+ som skuler og baksnakker, det jeg har hørt fra menn har vært positivt. Feks kommenterer de hvor flink jeg er til å måke snø (ingen andre damer gjør det her) eller slike ting. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Litt vanskelig, men ja, vil helst det. Det er først og fremst damer på 55+ som skuler og baksnakker, det jeg har hørt fra menn har vært positivt. Feks kommenterer de hvor flink jeg er til å måke snø (ingen andre damer gjør det her) eller slike ting. 

Herregud, dette ignorerer du jo bare. Har man valgt å bosette seg et sted med utsikt over andres hager får man tåle å se nettopp andre menneskers hage, selv om den ikke er like pyntet som sin egen.

Anonymkode: f4309...f69

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hagen min er bitteliten, og hvis jeg setter opp noe risikerer jeg å ta sola fra naboene. Men kan sjekke om det finnes noe, såklart. 

Jeg synes bare det er urettferdig og irriterende at fordi hagen min har så mye innsyn må jeg rette meg etter alle andre og ha en feilfri fasade, mens om jeg hadde litt mer privatliv kunne de ikke ha sett det og jeg kunne gjort som jeg vil. 

Du må ingenting! Vil du ha det sånn så har du det, drit i hva naboer sier 😊

Anonymkode: 61a2a...36f

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

«Skuler og baksnakker» - om du oppfatter at noen skuler og baksnakker, så prøv å ta en prat med de og spørre; «er det noe dere lurer på med hagen min»? «Er det noe problem her»? E.l. Om de da sier at ja, hagen din ser for jævlig ut, ja da får man ta en hyggelig prat om det. Om du synes du kan tenke deg å sette opp en utebod, så spør du dem om de synes det ville løse problemet, og hvor de synes det ville være fint å ha den. Men du må jo ønske deg en bod selv selvsagt.

Om du IKKE vil ordne opp og er fornøyd slik det er så er du jo i din fulle rett. Din tomt. Men da må du jo ikke bry deg om skuling og baksnakking. Og ikke spørre oss om råd.

Anonymkode: cfdaa...ce9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ler! Hvorfor bo slik at man må la naboer definere hvordan man skal ha det ute? Jeg bor langt fra naboer men hadde aldri latt noen blande seg i hvordan jeg har det i hagen. 

Anonymkode: 85674...8d3

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som måten du bruker og "holder" hagen din er helt innafor, ts. Er du sikker på at det er reelt at naboer "skuler og baksnakker", og i så fall at det er hagen din som er årsaken?

Jeg ville satt opp en liten levegg og ei hekkeplante eller to, og med det laget en krok hvor gressklipper og dekk kan settes/stables og stå litt skjult. Veden kan stables fint, om den ikke allerede er det. En levegg trenger ikke være så høy. Naboene må tåle litt skygge fra en levegg (f.eks. 160 cm? Det fins ferdige elementer i den størrelsen) eller en hekkebusk. Flere typer hekk kan klippes ganske smale, og også beholde blader gjennom vinterens (avhengig av hvor i landet du bor). En levegg kan fungere som espalier for klatreplanter.

Anonymkode: 8445a...489

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du skriver at du har en bitteliten hage, og med snøfreser, dekk , ødelagte blomsterkasser i tillegg til drivhus, så må det jo se veldig rotete ut. Regner med at det er dekkene naboene reagerer mest på, få de inn på et dekkhotell så er mye gjort. Bildekk stablet i en hage er faktisk ikke pent.

Anonymkode: 21be5...0d1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Bildekk stablet i en hage er faktisk ikke pent.

Jeg vet ikke om jeg er interessert i å betale flere tusen kroner forstår naboene skal synes at hagen min er pen. De finner sikkert noe annet å plukke på. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg vet ikke om jeg er interessert i å betale flere tusen kroner forstår naboene skal synes at hagen min er pen. De finner sikkert noe annet å plukke på. 

Mne dekk liggende i en liten hage er ikke pent. Du får finne en annen måte å oppbevare dem som er penere og ikke skader selve dekkene.

Anonymkode: 4138b...ae0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Du kan få det fra 179 kroner i måneden, så vil ikke si det er så dyrt, men hvis du heller vil være nabolagets skrotnisse så velger du det.

Anonymkode: 21be5...0d1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Det skjønner jeg godt. En ryddig haug med diskret pressening over og noe avledende eller skjermende beplantning i bakkant eller på sidene? 

Anonymkode: 8445a...489

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mne dekk liggende i en liten hage er ikke pent. Du får finne en annen måte å oppbevare dem som er penere og ikke skader selve dekkene.

Anonymkode: 4138b...ae0

Hva så? 

Anonymkode: 61a2a...36f

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

De andre som har likt rekkehus som deg har jo akkurat de samme tingene. Om de har plass til bod/garasje, så har du det også. Skaff deg en/bygg en du også, du har like mye plass som de andre rekkehus-naboene dine.

Anonymkode: 9712f...79c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...