Gå til innhold

Hvordan er det å jobbe hos jula, biltema og evt. andre liggende butikker?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har lyst til søke sommerjobb hos en av disse butikkene, men lurer på hvordan arbeidsmiljøet er og evt. opplæringen. Har hørt så mye forskjellig, både negativt og positivt om å jobbe der (spesiel biltema), så hvis noen vil dele noen erfaringer hadde det vært fint :)

Anonymkode: 2109b...9b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Søk på Thansen🤘🏻Ikke like store butikker og somregel veldig hyggelig og fast kundekrets 

Anonymkode: c8bdf...d93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Salgs-/butikkjobber hvor de måler salg, prestasjon, og konkurrerer mye med hverandre, er steder hvor miljøet kan bli dårlig pga dette presset. Er jo dritt når kollegaer blir fiendene dine

Biltema og Jula har ikke slik ordning, iallefall ikke som jeg har merket. Blir mer typisk butikkarbeid, men varene er jo ulikt. Om du har interesse for varene, eller ikke vil jobbe i dagligvarebutikk, så er de to du har nevnt greie valg altså. Om du handler der i tillegg så får du også personalrabatt, så det lønner seg å jobbe der man handler ofte 🤭 Evt møbelbutikker om du tåler fysisk arbeid, f.eks. Jysk søker sesongarbeidere nå. Virker som et hyggelig og avslappet miljø, sjeldent jeg møter på gretne folk der. Ofte de ler og har det godt fra det jeg har sett.

Det spørs veldig fra sted til sted såklart. Du kan alltids stikke innom butikken du vil søke på for å se hvordan de ansatte er med hverandre

Anonymkode: e0f33...899

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Arbeidsmiljøet varierer mer fra butikk til butikk, har ikke så mye med kjede å gjøre. Jeg jobbet flere år hos Clas Ohlson i feriene, det var helt topp. Ikke mål på salg, så null personlig press. Hyggelige kollegaer og interessante varer. Stort sett ålreite kunder. 

Anonymkode: a6eb2...f62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet på Biltema ved siden av studiene + fulltid en sommer. Var en fin plass å jobbe og godt arbeidsmiljø der :) for å bryte opp arbeidsdagen var det som regel varierte oppgaver som gjorde at dagene ikke føltes så lange. F.eks. to timer kassavakt per dag, fylling av nye varer i 2 timer og rydding av en spesifikk avdeling i to timer osv. 

Alltids noen sure og gretne kunder, men det er det i alle butikker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Saltwatertaffy skrev (3 minutter siden):

Alltids noen sure og gretne kunder, men det er det i alle butikker. 

Vanskelige kunder synes jeg er det artigste med jobben, spesielt de som krever noe de ikke har krav på. Etterhvert blir man god på å takle slike ting... :) En var dødsforbanna over at lagerstatus ikke stemte 😅

Anonymkode: c4dba...f05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Storkoste meg. Men alt kommer jo an på kolleger og sjefer. 

Feks vår nermeste biltema er jeg litt usikker på om jeg hadde ønsket å jobbe.  Fordi han ene ansatte der er sykt ubehagelig  også mot kunder. Snakker til alle som om de er kriminelle. Derimot nabo butikken jula. Der kunne jeg ha trivdes.  

Men jeg tenker at som ung og sommerjobb bør du mest av  alt tenke på at slik type jobb på cv din er gull verdt.  Mer enn karakterene dine på skolen.  Spesielt om du jobber der neste sommer og noen helger innimellom i tillegg.  

Det kan nok være overveldene første uka. For det er mye å forstå og sette seg inn i. Og du blir aldri helt utlært. Men så finner du plassen din. Og da blir det bedre. Så mitt tips om du får sånn jobb. Ikke stress. 

Anonymkode: 78286...fe6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vanskelige kunder synes jeg er det artigste med jobben, spesielt de som krever noe de ikke har krav på. Etterhvert blir man god på å takle slike ting... :) En var dødsforbanna over at lagerstatus ikke stemte 😅

Anonymkode: c4dba...f05

Samme her. Der er veldig selvutviklende. Samt når man også får det til. Så øker selvtilitten mye. Mitt mål hver dag var å få alle sure kunder til å smile når de gikk ut døra.  Og det gikk 98% av tilfellene.  Han ene brukte jeg 3år på for å få blid. Han var litt psykisk ustabil, og veldig crepy.  De andre gikk når han kom. Så jeg bestemte meg for at han skulle smile en dag. 

Når han gjorde det. Lurte de andre på hva jeg hadde gjort med han. Fordi han hadde vært der i 4år og plaget ansatte før jeg begynte også. Og ingen antydning til smil. Han kalte oss opp osv. Så jeg bestemte meg først for å ikke la meg hersje med. Så når hannkalte meg feks udugelig,  fikk han grei beskjed om at han var velomnen til å handle et annet sted,  fordi udugelig var jeg ikke. Fikk han vite.  

Anonymkode: 78286...fe6

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nokon som veit korleis opplæringa blir, har allereie fått sånn deltidsjobb hos biltema, skal på opplæring neste veke og eg vil vera forberd 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Har lyst til søke sommerjobb hos en av disse butikkene, men lurer på hvordan arbeidsmiljøet er og evt. opplæringen. Har hørt så mye forskjellig, både negativt og positivt om å jobbe der (spesiel biltema), så hvis noen vil dele noen erfaringer hadde det vært fint :)

Min sønn(21 år) jobber hos jula. Han begynte i November som hjelp til julehandelen. Han fikk bra opplæring og ble bra tatt i mot. Han studerer og jobber 1-2 dager i uken nå 

Anonymkode: c6d0f...a58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...