AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #1 Del Skrevet 18. april 2024 Vi har et helt nytt rom i huset som er ferdig gipset. Rommet er på 9 m2. Hvor lang tid vil vi som ufaglærte bruke på å sparkle og male dette rommet? Alle vegger og tak, listefritt rundt vindu og mot tak. Anonymkode: 0b666...e05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #2 Del Skrevet 18. april 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Vi har et helt nytt rom i huset som er ferdig gipset. Rommet er på 9 m2. Hvor lang tid vil vi som ufaglærte bruke på å sparkle og male dette rommet? Alle vegger og tak, listefritt rundt vindu og mot tak. Anonymkode: 0b666...e05 Det kommer jo an på tempoet… bare vær obs på at sparkel kan ha opptil 24 timers herdingstid Les nøye! Anonymkode: 27d25...6eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #3 Del Skrevet 18. april 2024 2 eller 3 dager. Dag 1, slipe og sparkle - tørke x 2 Dag 2, slipe og sparkle - tørke Dag 3, to malestrøk, en morgen og en ettermiddag/kveld Anonymkode: 7eefe...83f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #4 Del Skrevet 18. april 2024 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): 2 eller 3 dager. Dag 1, slipe og sparkle - tørke x 2 Dag 2, slipe og sparkle - tørke Dag 3, to malestrøk, en morgen og en ettermiddag/kveld Anonymkode: 7eefe...83f Takk! Hvor mange timer tror du det vil ta å slipe og sparkle hvis vi får tak i en sånn giraff? Anonymkode: 0b666...e05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #5 Del Skrevet 18. april 2024 Om dere aldri har gjort det før tror jeg to eller tre dager er et helt på trynet estimat. Det er jo nesten mindre enn faglærte håndverkere fakturerer for... Og på den tiden skal dere altså ta både tak og vegger og ordne listefritt både til tak og rundt vinduer 😆 Anonymkode: 1531e...d1f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #6 Del Skrevet 18. april 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vi har et helt nytt rom i huset som er ferdig gipset. Rommet er på 9 m2. Hvor lang tid vil vi som ufaglærte bruke på å sparkle og male dette rommet? Alle vegger og tak, listefritt rundt vindu og mot tak. Anonymkode: 0b666...e05 Kommer jo helt an på hvor mange tommeltotter dere har Jeg tenker en dag på første sparkling. En dag på nr 2. En dag på pussing og taping av maskeringstape. Du kan eekke to strøk maling på en dag. Men bør bruke to. Anonymkode: 6dd5b...658 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 19. april 2024 #7 Del Skrevet 19. april 2024 (endret) Jeg brukte en god del tid på å lære teknikken med å få den jævla papirstrimmelen til å ligge der den skulle, uten bobler under og uten å bli for fuktig og flytte på seg da jeg prøvde på det. Og så irriterte jeg meg en god del over forskjellen i glatthet på gipsplate uten sparkel og skjøten med sparkel. Så det ble litt mye frem og tilbake, mer sparkel, vente til tørt, pusse bort, legge på mer sparkel, tørketid, pusse bort. Ville satt av en uke. Husk at dere må være nøye med maskering når det er listefritt også. Husk å kjøpe en skikkelig maskeringstape, ikke de billige drittsakene. Tesa Precision gul innendørs fungerer bra. Kjedelig å måtte male taket på nytt pga dårlig tape Er det lagt på hjørneprofiler og slikt på vinduer fra før? Altså, ferdig utforet? Endret 19. april 2024 av newman01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #8 Del Skrevet 22. mai 2024 Det var ikke lagt på hjørneprofiler, men det har jeg lagt på. Jeg har brukt fire dager til nå. Dag 1: sparkle inn teip på alle innerhjørner og kantbeskytter på ytterhjørner Dag 2: lag 2 på alle skjøter på vegg og venstre side av hjørner. Dag 3: lag 2 på alle høyre sider av hjørner Dag 4: lag 3 på alle skjøter på vegg og lag 3 på alle venstre sider av hjørner I morgen skal jeg ta lag 3 på alle høyre sider av hjørner. Ser ikke hvordan det er mulig å gjøre det på kortere tid enn fem dager, siden det må tørke før man kan ta den andre siden av hjørnet. Og så skal jeg pusse over på dag 6. Anonymkode: 0b666...e05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå