Gå til innhold

Skal du se Debatten i kveld?

Rødstrupa

Anbefalte innlegg

Skal du se debatten i kveld?

Den vil handle om gruppevoldtekten i Bergen blant annet. Det foreslås en ny lov som vil gjøre det litt lettere for jenter/kvinner å få medhold i retten når de forteller at sex var mot deres vilje og de derfor ble utsatt for overgrep/voldtekt. Så får vi se da hvor lang tid det tar å utarbeide den nye loven og når den trer i kraft.. Det blir en interessant diskusjon tenker jeg….c’’.)

Endret av Rødstrupa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg skal se den. Trist at så få voldteksmenn/ overgripere blir straffet

Anonymkode: 89ee4...9dc

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

gidder jeg aldri å ffølge med på uansett...      

Anonymkode: 96494...465

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei. Orker ikke når det blir så mye følelser innblandet i en sånn debatt.

Anonymkode: e526f...337

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Rødstrupa skrev (2 timer siden):

Skal du se debatten i kveld?

Den vil handle om gruppevoldtekten i Bergen blant annet. Det foreslås en ny lov som vil gjøre det litt lettere for jenter/kvinner å få medhold i retten når de forteller at sex var mot deres vilje og de derfor ble utsatt for overgrep/voldtekt. Så får vi se da hvor lang tid det tar å utarbeide den nye loven og når den trer i kraft.. Det blir en interessant diskusjon tenker jeg….c’’.)

Mens menn ikke skal ha noen rettigheter altså?

Anonymkode: 74e54...af4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

En får håpe at Norge fortsatt styres av politikere som setter i gang grundige utredninger i utvalg som er sammensatt av dyktige fagpersoner, og så vektlegges dette i utformingen av politikken. Nei til til infulensere og mobbere i sosiale medier.

Anonymkode: 90109...d57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mens menn ikke skal ha noen rettigheter altså?

Jo. Menn har like rettigheter. Det må BEVIS til for å dømme en mann, også å ta ut tiltale. Ord mot ord er aldri bevis og leder aldri til en dom. 

Anonymkode: 5357d...ba7

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jo. Menn har like rettigheter. Det må BEVIS til for å dømme en mann, også å ta ut tiltale. Ord mot ord er aldri bevis og leder aldri til en dom. 

Det er vel ganske sikkert at du ikke så debatten.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei. Pga hvordan saken ble lagt frem..

Anonymkode: 92470...a09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Denne debatten er døfødt fordi den tar ikke tak i grunnlaget for hvorfor ca 1 av 4 kvinner opplever voldtekt i løpet av livet. Når selve grunnlaget for debatten er "hysj hysj" så vil aldri dette løse seg. Men men.. folk tror jo at det er noe løsning i det som diskuteres nå.

Anonymkode: 5e650...c05

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg skal se den. Trist at så få voldteksmenn/ overgripere blir straffet

Anonymkode: 89ee4...9dc

Ja, og det henger sammen med at ingen tørr å si sannheten om hva vi ser i samfunnet vårt. Vi har statistikker, som blir enten hemmeligholdt, eller aldri publisert i avisen. Hvis du har noe mellom ørene så vet du godt hva jeg snakker om.

Anonymkode: 5e650...c05

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bare se debatten du så vil du se nøyaktig en slik sak hvor kvinnens uttalelser var "bevis" nok til å få en mann dømt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det vil aldri bli en løsning på dette med voldtekter når man ikke har lov å snakke om enkelte ting. Da er det ingen poeng å prøve å finne løsninger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Splurge

Har ikke tenkt å se den, det er et tema som gjør meg trist og velger å beskytte meg selv mot sånt i disse dager. 

Med tanke på hvordan teknologien utvikler seg til stadighet så håper jeg det en gang i fremtiden kommer et slags verktøy som kan bekrefte at en opplevde voldtekt. Det være seg en sensor eller et opptak som starter i det noe skjer, aktiveres på et eller annet vis, og som kan brukes som bevis i retten. For eksempel en chip i huden som kobles til mobilen når pulsen øker uventet, at det startes lydopptak... Aner ikke. Et eller annet må noen finne på, for det er så trist at mange saker blir henlagt når de ikke burde blitt det, og de som voldtar burde både få hjelp og straff for å forstå hvor ødeleggende det kan være for andre mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Splurge skrev (24 minutter siden):

Har ikke tenkt å se den, det er et tema som gjør meg trist og velger å beskytte meg selv mot sånt i disse dager. 

Med tanke på hvordan teknologien utvikler seg til stadighet så håper jeg det en gang i fremtiden kommer et slags verktøy som kan bekrefte at en opplevde voldtekt. Det være seg en sensor eller et opptak som starter i det noe skjer, aktiveres på et eller annet vis, og som kan brukes som bevis i retten. For eksempel en chip i huden som kobles til mobilen når pulsen øker uventet, at det startes lydopptak... Aner ikke. Et eller annet må noen finne på, for det er så trist at mange saker blir henlagt når de ikke burde blitt det, og de som voldtar burde både få hjelp og straff for å forstå hvor ødeleggende det kan være for andre mennesker.

Eller det vil bevise de mange falske anmeldelsene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Splurge
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Eller det vil bevise de mange falske anmeldelsene...

Det vil nok føre til ingen falske anmeldelser, som for øvrig er lite utbredt i forhold til faktiske voldtekter som skjer. Selvsagt skjer falske anmeldelser, men det er ikke et samfunnsproblem på lik linje med voldtekt, og det lukter litt kranglefant når man tar opp dette i forbindelse med hva man kan gjøre for å forhindre voldtekt, bevise voldtekt slik at den som utøver voldtekten får straffen de fortjener osv.

Falske anmeldelser er svært alvorlig, først og fremst fordi man ønsker ikke at noen skal bli uskyldig dømt, men også at det svekker troverdigheten til faktiske voldtektsofre. Det må være grusomt å ikke bli trodd, fordi noen der ute har løyet om det noen ganger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
38 minutter siden, Splurge said:

Opptak av sexen er jeg som mann 100% enig i, så slipper jeg å bevise at jeg er uskyldig hvis jeg noen gang stikker pikken i en gal kjerring. For det er det som er problemet dere damer ikke forstår, en falsk anklage og du er ferdig FOR ALLTID. Voldtektsstempelet kan  ikke vaskes av med vann for å si det slik. Det holder ikke at du blir renvasket.

Det kan skje med hvem som helst hvis dama er psyk nok.

Anonymkode: 09e88...4cf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Splurge
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Opptak av sexen er jeg som mann 100% enig i, så slipper jeg å bevise at jeg er uskyldig hvis jeg noen gang stikker pikken i en gal kjerring. For det er det som er problemet dere damer ikke forstår, en falsk anklage og du er ferdig FOR ALLTID. Voldtektsstempelet kan  ikke vaskes av med vann for å si det slik. Det holder ikke at du blir renvasket.

Det kan skje med hvem som helst hvis dama er psyk nok.

Anonymkode: 09e88...4cf

Og voldtekt kan skje hvem som helst hvis mannen er fæl nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Splurge skrev (1 time siden):

Hørtes skikkelig science fiction ut, men med dagens-og ikke minst framtidens teknologi så trenger det faktisk ikke å være utenkelig å få til noe slikt.

Anonymkode: bab5e...059

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...