Gå til innhold

Noen her som har slitt med psykiske plager i overgangsalder?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan utartet det seg? 

Anonymkode: 2bae0...9c6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, har fått depressive tanker og angst. Alt er liksom helt svart, samtidig som jeg ikke skjønner helt hvorfor. Er som å ha kraftig PMS på heltid….

Anonymkode: 6e9e9...a5a

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Trener dere? Hvordan er kostholdet? Søvn. Frisk luft. Spis mindre sukker og karbohydrater. Sjekk vitaminstatus. 

Anonymkode: e145b...b0a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Trener dere? Hvordan er kostholdet? Søvn. Frisk luft. Spis mindre sukker og karbohydrater. Sjekk vitaminstatus. 

Anonymkode: e145b...b0a

Ja, jeg trener. Yoga 2-3 ganger hver uke, CrossFit 4 ganger hver uke, tur på 1-2 timer hver dag. Drikker ikke kaffe, spiser lite sukker pga irritabel tarm. 

Anonymkode: 6e9e9...a5a

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hormoner om kroppen tåler det!

Var sterk motstander selv, helt til jeg oppsøkte en kvinnelig gynekolog og prøvde hormoner. Fått et nytt liv, både psykisk og fysisk! 

Anonymkode: 3d281...c26

• Hjerte 1
Skrevet

Ja, før jeg begynte på HRT hadde jeg symptomer på depresjon. Det er ganske vanlig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er i perimenopause i hvertfall, ble skikkelig deprimert og sint hele mnd da jeg ble 48. Noen få hetetokter. Ønsket meg Hrt men legen sa det var for tidlig og gav meg p-piller og lykkepille. Har etterpå hørt om mange som har fått hrt tidlig i prosessen og lurer på om jeg skal få meg en time hos gynekolog. 

Anonymkode: e1fb2...cfe

AnonymBruker
Skrevet

Helt normalt. 

Test hormon nivået om du mangler noe. 

Antidepressiva er noe mange bruker for å fungere i hverdagen. 

Anonymkode: ca2b8...7c9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hormoner om kroppen tåler det!

Var sterk motstander selv, helt til jeg oppsøkte en kvinnelig gynekolog og prøvde hormoner. Fått et nytt liv, både psykisk og fysisk! 

Anonymkode: 3d281...c26

plaster?

Anonymkode: 85472...eb4

AnonymBruker
Skrevet

Tester man hormonnivå med blodprøver?

Anonymkode: 85472...eb4

AnonymBruker
Skrevet

Har alltid vært en veldig rolig og avbalansert +robust type. I overgangsalderen opplevde jeg å bli litt depressiv, få lavere stressterskel, bekymret osv. Jobbet mye med meg selv der, samt startet på hormontabletter. Er bedre, heldigvis. 

Anonymkode: be903...e7a

Skrevet

Tråden er ryddet for tull, avsporinger, brukerdebatt og innlegg avbruker som utgir seg for å være flere personer. 

Perelandra, mod. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...