AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #1 Skrevet 18. april 2024 Hei! Jeg lurer på hvem man kan ta kontakt med for å vurdere diverse mangler/skader/dårlig arbeid i huset? Det er problemer med både ventilasjon, kloakk, fall til sluket, utett tak og sikkert mer vi ikke har oppdaget enda. Tenker i forhold til å stille krav til tidligere eier. Kan man kontakte en takstmann? Anonymkode: c836e...e91
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #2 Skrevet 18. april 2024 Kontakt forsikringsselskapet ditt, så kan de sende takstmann. Anonymkode: 2f795...66a
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #3 Skrevet 18. april 2024 Og ingen ting av dette sto i boligsalgsrapporten da dere kjøpte? Fall mot sluk er jo standard å skrive noe om der. Dessuten, er badet/vaskerommet eldre enn fra 2017, var det andre krav til fall enn nå. Anonymkode: 7f263...f90 2
TomKrus Skrevet 18. april 2024 #4 Skrevet 18. april 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Hei! Jeg lurer på hvem man kan ta kontakt med for å vurdere diverse mangler/skader/dårlig arbeid i huset? Det er problemer med både ventilasjon, kloakk, fall til sluket, utett tak og sikkert mer vi ikke har oppdaget enda. Tenker i forhold til å stille krav til tidligere eier. Kan man kontakte en takstmann? Anonymkode: c836e...e91 Har selger forsikring ved boligsalg er det forsikringsselskapet dere skal kontakte. All kommunikasjon går via de, og eier får da meldinger fra forsikringsselskapet. Men står dette beskrevet i takstmannen sin beskrivelse av eiendommen kommer dere ikke noen vei. Dere har vel lest den ? Om ikke er det da forsikringsselskapet til selger som vurderer skadene, omfanget og eventuell erstatning. Om ikke selger har boligsalgs forsikring ? Ja da må dere ta det direkte med han. Og da ville jeg tatt kontakt med en takstmann kanskje ! For om en takstmann skal gå fullstendig igjennom hele eiendommen kommer dette fort på 30.000 kroner alene. Så fikse det meste selv så langt det ikke er snakk om store verdier ? Det hadde jeg gjort. Har selv kjøpt bolig og finner noen feil her og der. Men lever med det og utbedrer det selv. Kjøre noe prosess ovenfor en tidligere eier vil fort koste mer en det du får tilbake. Klart er det store dyre ting ? Da må må man ta større og mer seriøse vurderinger av problemet.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #5 Skrevet 19. april 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hei! Jeg lurer på hvem man kan ta kontakt med for å vurdere diverse mangler/skader/dårlig arbeid i huset? Det er problemer med både ventilasjon, kloakk, fall til sluket, utett tak og sikkert mer vi ikke har oppdaget enda. Tenker i forhold til å stille krav til tidligere eier. Kan man kontakte en takstmann? Anonymkode: c836e...e91 Bare ikke gjør som de som kjøpte fra oss. De påsto masse feil men alt sto i rapporten som var feil. De sa t o m at en ovn som var 3 mnd gammel ikke virket (Den var montert av elektriker i forbindelse med at vi la inn ny kurs på kjøkkenet) og at oppvaskmaskinen som var 6 mnd ikke virket. De kjøpte ny ovn til 70k, oppvaskmaskin til 25k og gjorde div arbeid (valgte virkelig kun det dyreste) og prøvde å få penger fra forsikringsselskapet de fikk kr 0,00 Oppvaskmaskinen hadde jeg vitner på at jeg tilbød meg å kjøpe ny om de følte den gamle ikke vasket greit Anonymkode: 575dd...b85
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå