Teardrop Skrevet 18. april 2024 #1 Skrevet 18. april 2024 Forstår at de forskjellige meglerne tar forskjellig sum for "pakkene sine". Men selve verdien på mim bolig og det jeg kan forvente for den, vil det variere eller være samme hos aller? Lurer på om vi bør invitere 1 eller flere meglere på besøk? 🤔
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #2 Skrevet 18. april 2024 Det er takstmann som setter takst på boligen, som megler tar utgangspunkt i når prisantydning blir satt. Det er til slutt du som bestemmer prisantydning,men megler kommer med råd. Anonymkode: d67d3...9d6
bvp Skrevet 18. april 2024 #3 Skrevet 18. april 2024 Teardrop skrev (1 minutt siden): Forstår at de forskjellige meglerne tar forskjellig sum for "pakkene sine". Men selve verdien på mim bolig og det jeg kan forvente for den, vil det variere eller være samme hos aller? Lurer på om vi bør invitere 1 eller flere meglere på besøk? 🤔 Det vil variere mye, min bror hadde 4 meglere som så på leiligheten og det skilte over en million fra høyeste til laveste, megleren som var lavest sa at de kunne bare avslå selv om de fikk bud på prisantydning, altså ville de bruke lokkepris. 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #4 Skrevet 18. april 2024 Jeg har fått vurdering av tre meglere på min leilighet. Det skiller 600 000 mellom laveste og høyste verdivurdering, og en la seg ca midt i. Anonymkode: 5afad...e45
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #5 Skrevet 18. april 2024 Brukte to meglere til takst, på min lille leilighet. Den var i utgangspunktet veldig billig, og likevel skilte 200 000kr på deres forskjellige prisantydning. Anonymkode: 4e881...725
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #6 Skrevet 18. april 2024 Megler kan bare si hva de tenker at er mulig å selge boligen for. Hva dere faktisk får, er det markedet som bestemmer. Med mindre leiligheten er i Oslo, så er sjansen stor for at det er dårlig marked for salg nå. Derav må dere forvente MINDRE enn hva megler sier. Anonymkode: 0dd1b...003
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #7 Skrevet 18. april 2024 Meglere gjetter jo bare, liksom alle andre. Anonymkode: 56c4c...85b
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #8 Skrevet 18. april 2024 bvp skrev (3 timer siden): Det vil variere mye, min bror hadde 4 meglere som så på leiligheten og det skilte over en million fra høyeste til laveste, megleren som var lavest sa at de kunne bare avslå selv om de fikk bud på prisantydning, altså ville de bruke lokkepris. Da bør man lese meglerkontrakten nøye, det står ofte at om man takker nei til prisantydning og man ikke får solgt så må man betale megler når kontraktstiden går ut. Solgt flere boliger og aldri opplevd at takstmann foreslår en salgspris. Til syvende og sist er det du som selger som bestemmer prisantydning og det er ikke nødvendigvis lurt å gå for megler som foreslår høyest pris. Anonymkode: 600e8...c4b
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #9 Skrevet 18. april 2024 Når jeg valgte megler, gikk jeg for magefølelse og kunnskap om lokalområde. Kjemien stemte godt oss mellom og hun var dyktig på å promotere det beste med leiligheten, samtidig som jeg opplevde hun var edruelig på prisantydning (men det klaffet godt for min del og fikk to som var veldig interessert så endte rundt 450’ over prisantydning - jeg hadde vært fornøyd med prisantydning Anonymkode: 4b440...f1f
bvp Skrevet 18. april 2024 #10 Skrevet 18. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Da bør man lese meglerkontrakten nøye, det står ofte at om man takker nei til prisantydning og man ikke får solgt så må man betale megler når kontraktstiden går ut. Solgt flere boliger og aldri opplevd at takstmann foreslår en salgspris. Til syvende og sist er det du som selger som bestemmer prisantydning og det er ikke nødvendigvis lurt å gå for megler som foreslår høyest pris. Anonymkode: 600e8...c4b Oppnår man ikke prisantydning er det ingenting i veien for at man godtar lavere bud men velger man den laveste og avslår bud på prisantydning blir det for dumt, da er det jo tydelig at det er en lokkepris som bare skal trekke folk til visningen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå