Gå til innhold

Byttet skjerm på solgt telefon - lureri?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Solgte nettopp en iPhone hvis modell er flere år gammel, og selve telefonen har vært i mitt eierskap i flere år. Telfonen fungerer akkurat som den skal, og har god batterikapasitet (90 %). Er ellers hel og fin, slik en grønnskolling som meg anser det.

Kjøpet ble gjort gjennom Fiks Ferdig på finn.no. Når kjøper nå mottok telefonen, får jeg en sint melding som nærmest antyder at jeg forsøker å lure ham - fordi jeg har byttet skjerm på telefonen. Det stemmer nok, da jeg vagt minnes at det er gjort når det ble nevnt. Men da dette ikke har hatt noen betydning for hvordan telefonen har fungert siden, har jeg ikke husket på det. Og om jeg hadde husket det, er jeg usikker på om jeg hadde tenkt på at det var noe å gjøre et nummer ut av. Jeg aner ikke om verkstedet jeg benyttet da skjermen ble byttet benyttet seg av originale Apple-deler, det må sies.

Jeg har sagt til kjøper at han kan returnere den til meg, men han fortsetter å kverne på om hvor mye tid og kostnader han har kastet bort, og sier han skal returnere eller har prisavslag. I og med at jeg flere ganger har sagt at han kan returnere, tenker jeg at det er prisavslag han er ute etter.

Men dette syns jeg er ubehagelig. Jeg er absolutt ikke en person som ønsker å lure noen, og vil alltid ha mitt på det rene. Hvordan foreslår dere at jeg forholder meg videre?

Anonymkode: 81870...593

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hei,

Solgte nettopp en iPhone hvis modell er flere år gammel, og selve telefonen har vært i mitt eierskap i flere år. Telfonen fungerer akkurat som den skal, og har god batterikapasitet (90 %). Er ellers hel og fin, slik en grønnskolling som meg anser det.

Kjøpet ble gjort gjennom Fiks Ferdig på finn.no. Når kjøper nå mottok telefonen, får jeg en sint melding som nærmest antyder at jeg forsøker å lure ham - fordi jeg har byttet skjerm på telefonen. Det stemmer nok, da jeg vagt minnes at det er gjort når det ble nevnt. Men da dette ikke har hatt noen betydning for hvordan telefonen har fungert siden, har jeg ikke husket på det. Og om jeg hadde husket det, er jeg usikker på om jeg hadde tenkt på at det var noe å gjøre et nummer ut av. Jeg aner ikke om verkstedet jeg benyttet da skjermen ble byttet benyttet seg av originale Apple-deler, det må sies.

Jeg har sagt til kjøper at han kan returnere den til meg, men han fortsetter å kverne på om hvor mye tid og kostnader han har kastet bort, og sier han skal returnere eller har prisavslag. I og med at jeg flere ganger har sagt at han kan returnere, tenker jeg at det er prisavslag han er ute etter.

Men dette syns jeg er ubehagelig. Jeg er absolutt ikke en person som ønsker å lure noen, og vil alltid ha mitt på det rene. Hvordan foreslår dere at jeg forholder meg videre?

Anonymkode: 81870...593

Ikke føy deg. Sålenge telefonen fungerer som den skal og ser ut som den skal så får han enten beholde eller returnere den. Måte på hvor vanskelig folk skal være

Anonymkode: d169a...19e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde nok også bedt om å få returnere telefonen dersom det ikke var oppgitt i annonsen at skjermen var byttet.

Anonymkode: 8e6de...249

• Liker 1
Skrevet

Er det ikke slik at BankID og andre sikkerhetsfunksjoner ikke fungerer optimalt om det er mismatch mellom serienummer i enhet og skjerm hvor fingersensor ligger?  

Var jo masse krøll med det for noen år siden

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Stå på ditt, ikke la kverulanter som dette vinne fram! 

Han har kjøpt en flere år gammel tlf, ikke en ny og han har en undersøkelsesplikt han også.

Det er uansett et godt tilbud du har gitt ham ved å tilby retur. 

Anonymkode: bfa9a...aef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...