Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Har du som skal føde etterhvert snakket med mannen eller familien din om dette teamet? Altså: barnet eller deg - hvis det kommer til dette spørsmålet om ting går galt under fødsel?

Mvh meg

Anonymkode: 8caa9...56d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to barn fra før som trenger mammaen sin. Så meg

Anonymkode: b71af...77a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det snakket vi ikke om, men jeg er ikke i tvil om hva jeg hadde ønsket. Barnet først. Jeg har aldri vært så glad i livet uansett. 

Anonymkode: 0a18f...2b4

AnonymBruker
Skrevet

De redder mor om denne situasjonen skulle oppstå under fødsel. 

Anonymkode: 0dfe3...cc3

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Dette er uansett et valg som legene tar, og de prioriterer selvfølgelig mor om det ikke er helt åpenbart at hun uansett ikke vil overleve.

Anonymkode: 83511...d94

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke en diskusjon dere trenger å ta. Det er helsepersonell som prioriterer. Og de forsøker å redde begge 

Anonymkode: eedda...065

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har to barn fra før som trenger mammaen sin. Så meg

Anonymkode: b71af...77a

Samme her.

Anonymkode: 26d75...750

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er noe fra TV tror jeg. I Norge så er det legene som tar denne vurderingen. Og de vil alltid prioritere å redde mor men vil såklart forsøke å redde begge.

Anonymkode: e26d6...ff1

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt får ikke far lov å bestemme det 🙄

Anonymkode: b2bf5...16a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er noe fra TV tror jeg. I Norge så er det legene som tar denne vurderingen. Og de vil alltid prioritere å redde mor men vil såklart forsøke å redde begge.

Anonymkode: e26d6...ff1

Enig. 

Jeg tror man skal unngå å tenke for mye på slike uløselige dilemmaer. Ser med jevne mellomrom spørsmål om man ville reddet mannen eller barnet, lillebror eller storesøster. 

Det kommer ingenting godt av å gruble på slikt. De fleste kommer aldri i situasjoner hvor man må velge, og grubling i forkant hjelper en neppe uansett. 

Anonymkode: eedda...065

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Hei.

Har du som skal føde etterhvert snakket med mannen eller familien din om dette teamet? Altså: barnet eller deg - hvis det kommer til dette spørsmålet om ting går galt under fødsel?

Mvh meg

Dette er ikke avgjørelser som tas av far eller partner eller andre i Norge - det avgjøres av leger. 

Men vi har snakket om dilemmaet ja. Og begge er enig i at da ville vi reddet meg. 

Anonymkode: d7439...297

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Både jeg og mannen var 100 % enige i at hvis noe skjedde, så redd meg.

Anonymkode: 1a724...1d3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er ikke et valg du eller mannen din får. Hvis legene må velge velger de alltid mor og det har ingenting å si hva du og mannen din har snakket om eller blitt enige om på forhånd. 

Anonymkode: 50af9...191

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber med temaet, og kan bekrefte at man prioriterer mors liv med mindre det åpenbart ikke lar seg redde. Det er med andre ord ikke noe dere behøver å diskutere :)

Anonymkode: c2de5...796

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette visste ikke jeg. Kanskje litt preget av film😂 Men uansett, takk for svar folkens!  

(Mannen hadde uansett bedt dem redde meg hvis det var et tilfelle hvor han måtte ha tatt det valget sa han)

ts

Skrevet

Jeg jobber på føden og mor skal reddes før barnet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Meg. Barnet jeg allerede har trenger moren sin mer enn vi trenger et nytt barn.

Anonymkode: b3f67...8e5

• Liker 1
Skrevet

Ikke når det kom til hvem som skal reddes da mors liv blir prioritert. Men vi avtalte at hvis jeg og barnet måtte til hvert vårt rom av en eller annen grunn så skulle han følge barnet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AlternativX skrev (14 timer siden):

Jeg jobber på føden og mor skal reddes før barnet. 

Bare lurer litt på hvorfor, altså, jeg skjønner.. men babyen er jo verdt like mye som mor tenker jeg?  

Anonymkode: ffee7...2bd

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bare lurer litt på hvorfor, altså, jeg skjønner.. men babyen er jo verdt like mye som mor tenker jeg?  

Anonymkode: ffee7...2bd

Joda, men hvis man må velge hvem man skal prioritere, så er det altså mor. Åsså må man jo helst redde mor/stabilisere henne for at barnet skal ha en sjanse til å overleve. Noen ganger kan man jo forløse barnet fordi mor har svangerskapsforgiftning og er syk av det. Da hjelper man jo begge.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...