AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #1 Skrevet 18. april 2024 Vi har datet en god stund (ca 8-9 mnd), men føler vi sitter litt fast, mangler progresjon. Vi har ikke definert oss som kjærester, aldri tatt praten (ja, vi kan sikkert prate…), men oppfører oss i stor grad som kjærester (er hos hverandre hele helger, spiser mat, finner på ting, slapper av med TV sammen, har sex, snakker nesten hver dag i telefonen (treffes 1-2 ganger per uke grunnet litt avstand, hektiske jobber). Men som sagt ikke definert oss som kjærester. Og vi har ikke møtt hverandres venner eller familie. Vi er på en måte ikke offisielle. Hva vil dere tenke her? Er det unormalt etter såpass lang tid? Jeg skal ta praten, men fint å høre hva dere tenker også. Jeg ville gjerne sett hvordan vedkommende var med venner, hvordan familien var osv. Ikke at det velter lasset, men føler det er naturlig progresjon i et forhold Anonymkode: 56c3d...4df
Engel Skrevet 18. april 2024 #2 Skrevet 18. april 2024 Hva med å bare spørre om vedkommende vil være med ut og ta en øl med vennene dine(eller hva dere pleier å gjøre) en dag da? En av dere må jo være den første til å prøve å komme videre? Hvis vedkommende ikke vil det så har du jo svaret ditt, da er det ikke interesse for et offisielt forhold. 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #4 Skrevet 18. april 2024 Jeg hadde aldri giddet vente så lenge uten å definere noe, og uten å møte venner og familie. Jeg møtte hans venner allerede etter en måneds tid, men det var litt tilfeldig da. Jeg var med på julebord med jobben hans etter 4-5 måneder etter vi møttes første gang. Vi møtte hverandres familie etter 6-8 måneder, litt naturlig at det tok såpass lang tid siden ingen av oss har familie i samme landsdel som vi bor. Hadde jeg ikke blitt presenterte for venner engang etter 8-9 måneder så hadde jeg tolket det som at det ikke var ønskelig at noen skulle vite om oss, og at det ikke var noe seriøst. Anonymkode: 27ef3...b96 3
Ny Bruker Skrevet 18. april 2024 #5 Skrevet 18. april 2024 Inviter ham til en sammenkomst med dine venner.
ALB Skrevet 18. april 2024 #6 Skrevet 18. april 2024 Kopierer inn eget svar fra annen tråd her: Jeg blir så overrasket over å lese at det er så mange dere som lar det gå såpass lenge uten å åpne opp dialogen om følelser... En ting er at man venter et par-tre mnd med å definere seg selv som kjærester. Men det at man ikke er klare innledningsvis på hva som er premissene - dater man med den hensikt å blir kjærester, er følelsene i ferd med å utvikle seg osv.... Det er komplett ubegripelig for meg. Forstår ikke helt hvordan folk utvikler så nære relasjoner seksuelt sett, til tross for at dialogen om man vil og hva man føler uteblir. Meget mulig jeg er en enkel sjel. TS: Bare si det som det er, du. "Nå er situasjonen slik at jeg har forelsket meg i deg, og det er det viktig for meg at du vet. Så vil jeg gjerne høre hva du tenker om vår relasjon fremover.". Jeg tenker at det viktigste her er at du har klart for deg: 1) Akkurat hva du selv føler. Er du forelsket, så sier du forelsket. Ikke "nedjuster" til å si "betatt" bare for å unngå å skremme han. Vit hva du føler, og stå i følelsene. Ingen mann verdt din hengivenhet og tid vil få deg til å føle deg dum over å være forelsket. Han vil være ydmyk og takknemlig, selv om følelsene ikke er gjengjeldt. Så legg vekk alt av frykt og ego og tør å være direkte i formidlingen av hva du føler. 2) Hva ønsker du selv fremover, avhengig av hvilken respons du får? Hvis han kommer med en eller annen halvkveda vise om at det er altfor tidlig å snakke om følelser - kan du leve med det? Eller er dine følelser så sterke at balansen da blir helt feil? Ofte vil det alltid være én som føler mer enn den andre innledningsvis, og det kan være helt greit, men kjenn godt etter hva du føler, og ta et valg om hva du trenger av følelser i retur, på bakgrunn av den innsikten du har i egen personlighet og behov. Hvis han er mer avventende kan det kanskje være et option å tilbringe mer sammen uten overnattinger osv...? Hvis han sier at han absolutt ikke har følelser, og ikke er åpen for noe mer enn den relasjonen dere har i dag - vil du da ønske å kutte kontakten? Eller vil du være komfortabel med ren kompishenging fremover? Eller vil du klare å skru av følelsene du har og fortsette med overnattinger osv..... Jeg har et lass av venninner som har brent seg på sistnevnte, så kan vel ikke anbefale det, men for all del - folk er forskjellige. Kjør stil, kjør hardt, og tenk som så at "nothing ventured, nothing gained". Ønsker alle som skal ta praten i nærmeste fremtid lykke til! 1 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #7 Skrevet 18. april 2024 Beklager å si det, men jeg synes det er merkelig lenge å være nesten kjærester uten å være kjærester. Ligner mer på "situationship". Da har man tilknytningsangst eller noe usunt i hodet. For min del hadde vi praten og ble kjærester og offisielle etter noen få dates. Vi treffer venner og familie etter hvert som det faller seg naturlig, og vi legger planer framover. Føles befriende deilig å være trygge på hverandre. -Mann Anonymkode: 6386d...ed1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #8 Skrevet 18. april 2024 Ny Bruker skrev (6 minutter siden): Inviter ham til en sammenkomst med dine venner. Jeg har prøvd to ganger (en gang til middag hos mamma og pappa, og en gang hjem til meg). Ene gangen syntes han det var for tidlig (4-5 mnd) og andre passet ikke (skulle trene) Anonymkode: 56c3d...4df
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #9 Skrevet 18. april 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Beklager å si det, men jeg synes det er merkelig lenge å være nesten kjærester uten å være kjærester. Ligner mer på "situationship". Da har man tilknytningsangst eller noe usunt i hodet. For min del hadde vi praten og ble kjærester og offisielle etter noen få dates. Vi treffer venner og familie etter hvert som det faller seg naturlig, og vi legger planer framover. Føles befriende deilig å være trygge på hverandre. -Mann Anonymkode: 6386d...ed1 Takk for svar, jeg har samme tanker rundt dette som du Anonymkode: 56c3d...4df
ALB Skrevet 18. april 2024 #10 Skrevet 18. april 2024 Just now, AnonymBruker said: Jeg har prøvd to ganger (en gang til middag hos mamma og pappa, og en gang hjem til meg). Ene gangen syntes han det var for tidlig (4-5 mnd) og andre passet ikke (skulle trene) Anonymkode: 56c3d...4df Derfor bør du si at du ønsker at dere skal være kjærester og involvert i hverandres liv og hverdag på en reell måte….
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #11 Skrevet 18. april 2024 Høres ut som dere begge er litt redd for forpliktelser, hvis ikke ville dere vel pratet om det og møtt hverandres venner og familie. Vil du dette, så må du være veldig tydelig, for du ønsker vel ikke å potensielt sløse bort masse tid på en som ikke vil det samme. Selv tok jeg den praten med dama etter noen uker, selv om det viste seg at hun ikke var helt klar, men da visste hun hva jeg ville og slik ble det også. Si tydelig og direkte hva du ønsker og hva du ikke ønsker Anonymkode: 54610...296 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #12 Skrevet 18. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Høres ut som dere begge er litt redd for forpliktelser, hvis ikke ville dere vel pratet om det og møtt hverandres venner og familie. Vil du dette, så må du være veldig tydelig, for du ønsker vel ikke å potensielt sløse bort masse tid på en som ikke vil det samme. Selv tok jeg den praten med dama etter noen uker, selv om det viste seg at hun ikke var helt klar, men da visste hun hva jeg ville og slik ble det også. Si tydelig og direkte hva du ønsker og hva du ikke ønsker Anonymkode: 54610...296 Jeg er enig. Vi bør jo ta praten. Tror jeg må være helt direkte og konkret. Jeg har spurt mer vagt hva han tenker om oss og fått type vagt svar om at vi har det bra. For meg så er det en naturlig del av forholdet at man møter hverandres venner og familie etterhvert og er en del av verden/hverandres liv, ikke bare sammen oss to alene uoffisielt/nærmest hemmelig Anonymkode: 56c3d...4df
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #13 Skrevet 18. april 2024 ALB skrev (8 minutter siden): Derfor bør du si at du ønsker at dere skal være kjærester og involvert i hverandres liv og hverdag på en reell måte…. Ja, enten må man jo ta steget videre i relasjonen, eller avslutte. Eller være enige i alle fall. Må være konkret og direkte skjønner jeg. Siste delsetning er jeg også så enig i. Det oppsummerte fint i få ord hva jeg egentlig kjenner mye på, dette med å være en del av hverandres liv og hverdag på en reell måte Anonymkode: 56c3d...4df
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #14 Skrevet 18. april 2024 ALB skrev (18 minutter siden): Kopierer inn eget svar fra annen tråd her: Jeg blir så overrasket over å lese at det er så mange dere som lar det gå såpass lenge uten å åpne opp dialogen om følelser... En ting er at man venter et par-tre mnd med å definere seg selv som kjærester. Men det at man ikke er klare innledningsvis på hva som er premissene - dater man med den hensikt å blir kjærester, er følelsene i ferd med å utvikle seg osv.... Det er komplett ubegripelig for meg. Forstår ikke helt hvordan folk utvikler så nære relasjoner seksuelt sett, til tross for at dialogen om man vil og hva man føler uteblir. Meget mulig jeg er en enkel sjel. TS: Bare si det som det er, du. "Nå er situasjonen slik at jeg har forelsket meg i deg, og det er det viktig for meg at du vet. Så vil jeg gjerne høre hva du tenker om vår relasjon fremover.". Jeg tenker at det viktigste her er at du har klart for deg: 1) Akkurat hva du selv føler. Er du forelsket, så sier du forelsket. Ikke "nedjuster" til å si "betatt" bare for å unngå å skremme han. Vit hva du føler, og stå i følelsene. Ingen mann verdt din hengivenhet og tid vil få deg til å føle deg dum over å være forelsket. Han vil være ydmyk og takknemlig, selv om følelsene ikke er gjengjeldt. Så legg vekk alt av frykt og ego og tør å være direkte i formidlingen av hva du føler. 2) Hva ønsker du selv fremover, avhengig av hvilken respons du får? Hvis han kommer med en eller annen halvkveda vise om at det er altfor tidlig å snakke om følelser - kan du leve med det? Eller er dine følelser så sterke at balansen da blir helt feil? Ofte vil det alltid være én som føler mer enn den andre innledningsvis, og det kan være helt greit, men kjenn godt etter hva du føler, og ta et valg om hva du trenger av følelser i retur, på bakgrunn av den innsikten du har i egen personlighet og behov. Hvis han er mer avventende kan det kanskje være et option å tilbringe mer sammen uten overnattinger osv...? Hvis han sier at han absolutt ikke har følelser, og ikke er åpen for noe mer enn den relasjonen dere har i dag - vil du da ønske å kutte kontakten? Eller vil du være komfortabel med ren kompishenging fremover? Eller vil du klare å skru av følelsene du har og fortsette med overnattinger osv..... Jeg har et lass av venninner som har brent seg på sistnevnte, så kan vel ikke anbefale det, men for all del - folk er forskjellige. Kjør stil, kjør hardt, og tenk som så at "nothing ventured, nothing gained". Ønsker alle som skal ta praten i nærmeste fremtid lykke til! Jeg tror ikke du er en enkel sjel, tvert i mot reflektert ☺️ takk for et godt svar!! Anonymkode: 56c3d...4df 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #15 Skrevet 18. april 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg har prøvd to ganger (en gang til middag hos mamma og pappa, og en gang hjem til meg). Ene gangen syntes han det var for tidlig (4-5 mnd) og andre passet ikke (skulle trene) Anonymkode: 56c3d...4df Jeg tror han prøver å unngå samtalen... Anonymkode: 2d017...92b 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #16 Skrevet 18. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi har datet en god stund (ca 8-9 mnd), men føler vi sitter litt fast, mangler progresjon. Vi har ikke definert oss som kjærester, aldri tatt praten (ja, vi kan sikkert prate…), men oppfører oss i stor grad som kjærester (er hos hverandre hele helger, spiser mat, finner på ting, slapper av med TV sammen, har sex, snakker nesten hver dag i telefonen (treffes 1-2 ganger per uke grunnet litt avstand, hektiske jobber). Men som sagt ikke definert oss som kjærester. Og vi har ikke møtt hverandres venner eller familie. Vi er på en måte ikke offisielle. Hva vil dere tenke her? Er det unormalt etter såpass lang tid? Jeg skal ta praten, men fint å høre hva dere tenker også. Jeg ville gjerne sett hvordan vedkommende var med venner, hvordan familien var osv. Ikke at det velter lasset, men føler det er naturlig progresjon i et forhold Anonymkode: 56c3d...4df Dette er grunnen til at det er veldig viktig å avklare ting tidlig. Det er så kjipt å tro at man er på vei inn i et forhold, så finner man ut etter alt for lang tid at den andre personen ikke er der i det hele tatt. Anonymkode: 3241b...2a0
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #17 Skrevet 18. april 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg tror han prøver å unngå samtalen... Anonymkode: 2d017...92b For å ha fordelene ved det vi har nå, uten forpliktelsene? Anonymkode: 56c3d...4df
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #18 Skrevet 18. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette er grunnen til at det er veldig viktig å avklare ting tidlig. Det er så kjipt å tro at man er på vei inn i et forhold, så finner man ut etter alt for lang tid at den andre personen ikke er der i det hele tatt. Anonymkode: 3241b...2a0 Absolutt enig! Anonymkode: 56c3d...4df
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #19 Skrevet 18. april 2024 Jeg tror han har lurt deg hvis "datet lenge" er i kategorien hekking. Anonymkode: 2d017...92b
ALB Skrevet 18. april 2024 #20 Skrevet 18. april 2024 Just now, AnonymBruker said: For å ha fordelene ved det vi har nå, uten forpliktelsene? Anonymkode: 56c3d...4df Tror du traff spikeren på hodet der…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå