Ulf-Bjarne Skrevet 18. april 2024 #1 Skrevet 18. april 2024 En arbeidskollega av samboeren min og hennes mann var på middag hos oss. Under middagen var jeg ekstra hyggelig mot samboer for å skape god stemning, siden jeg var litt forsinket hjem og ikke rakk å hjelpe til med maten. Samboer har hengt seg opp i at jeg spurte henne om jeg fikk lov til å begynne å spise. Jeg hadde fått mamma til å lage kake og vi hadde en hyggelig kveld med unntak av min kone. Da jeg lagde kaffen, kokte jeg opp vann også. Jeg serverte samboer en urtete først og spurte om det var greit at jeg tok en kaffe. Samboer ble ustabil og sa til arbeidskollegaen at jeg ikke pleide å spørre om lov til å spise. Jeg ba da om unnskyldning for at jeg hadde spurt. Samboer mener jeg spiller offer for å sette henne i et dårlig lys. Jeg prøver å vise samboer hvordan det vil oppleves om jeg jekker meg ned som hun kaller det. Samboer mener jeg at må bli litt mer følsom ovenfor hennes behov.... Hvordan forklare samboer at vi må tenke på hverandres behov og ikke bare hennes?
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #2 Skrevet 18. april 2024 Er å spør om å få lov til å spise ensbetydende med å være hyggelig? Du høres helt fjern ut. Anonymkode: f9c7c...1f4 31 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #3 Skrevet 18. april 2024 Det høres jo egentlig ut som at du spilte litt offer. Tror du bør gjøre litt selvransakelse, TS 🫣 Anonymkode: 70c81...d25 25 1
Ulf-Bjarne Skrevet 18. april 2024 Forfatter #4 Skrevet 18. april 2024 Just now, AnonymBruker said: Er å spør om å få lov til å spise ensbetydende med å være hyggelig? Du høres helt fjern ut. Anonymkode: f9c7c...1f4 Hun mener at jeg skal spørre eller si ifra om mase unødige ting. Derfor ville jeg illustrere et poeng.
Rosalilje84 Skrevet 18. april 2024 #5 Skrevet 18. april 2024 Ulf-Bjarne skrev (5 minutter siden): En arbeidskollega av samboeren min og hennes mann var på middag hos oss. Under middagen var jeg ekstra hyggelig mot samboer for å skape god stemning, siden jeg var litt forsinket hjem og ikke rakk å hjelpe til med maten. Samboer har hengt seg opp i at jeg spurte henne om jeg fikk lov til å begynne å spise. Jeg hadde fått mamma til å lage kake og vi hadde en hyggelig kveld med unntak av min kone. Da jeg lagde kaffen, kokte jeg opp vann også. Jeg serverte samboer en urtete først og spurte om det var greit at jeg tok en kaffe. Samboer ble ustabil og sa til arbeidskollegaen at jeg ikke pleide å spørre om lov til å spise. Jeg ba da om unnskyldning for at jeg hadde spurt. Samboer mener jeg spiller offer for å sette henne i et dårlig lys. Jeg prøver å vise samboer hvordan det vil oppleves om jeg jekker meg ned som hun kaller det. Samboer mener jeg at må bli litt mer følsom ovenfor hennes behov.... Hvordan forklare samboer at vi må tenke på hverandres behov og ikke bare hennes? Du bør logge deg av og ta noen dager fri fra trollingen. 15 10
Rosalilje84 Skrevet 18. april 2024 #6 Skrevet 18. april 2024 Ulf-Bjarne skrev (Akkurat nå): Hun mener at jeg skal spørre eller si ifra om mase unødige ting. Derfor ville jeg illustrere et poeng. Hvorfor har du enda ikke gått fra denne dama som du mener er ond? Liker du å plage deg selv? 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #7 Skrevet 18. april 2024 Hadde mannen min spurt meg om han kunne drikke en kaffekopp hadde jeg nok lurt på om han var riktig bevart.. Anonymkode: fe20e...d8a 15 5
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #8 Skrevet 18. april 2024 Ulf-Bjarne skrev (16 minutter siden): En arbeidskollega av samboeren min og hennes mann var på middag hos oss. Under middagen var jeg ekstra hyggelig mot samboer for å skape god stemning, siden jeg var litt forsinket hjem og ikke rakk å hjelpe til med maten. Samboer har hengt seg opp i at jeg spurte henne om jeg fikk lov til å begynne å spise. Jeg hadde fått mamma til å lage kake og vi hadde en hyggelig kveld med unntak av min kone. Da jeg lagde kaffen, kokte jeg opp vann også. Jeg serverte samboer en urtete først og spurte om det var greit at jeg tok en kaffe. Samboer ble ustabil og sa til arbeidskollegaen at jeg ikke pleide å spørre om lov til å spise. Jeg ba da om unnskyldning for at jeg hadde spurt. Samboer mener jeg spiller offer for å sette henne i et dårlig lys. Jeg prøver å vise samboer hvordan det vil oppleves om jeg jekker meg ned som hun kaller det. Samboer mener jeg at må bli litt mer følsom ovenfor hennes behov.... Hvordan forklare samboer at vi må tenke på hverandres behov og ikke bare hennes? Dere har nok for mye fritid og for lite problemer.. at dere gidder å henge dere opp i dette.. Anonymkode: 8bf2c...32a
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #9 Skrevet 18. april 2024 Selv om jeg innimellom lar meg underholde av innleggene dine, så ser det litt passiv aggressivt ut å begynne å spørre om lov til å ta seg en kopp kaffe når du brenner sausen? med vilje, ikke vil være med på fødsel eller alt det andre tullet du har skrevet om her inne. Anonymkode: 48ecd...a4a 3
Ulf-Bjarne Skrevet 18. april 2024 Forfatter #10 Skrevet 18. april 2024 17 minutter siden, Rosalilje84 said: Hvorfor har du enda ikke gått fra denne dama som du mener er ond? Liker du å plage deg selv? Samboeren min er ikke ond i det hele tatt. Hun har tatt veldig godt vare på meg alle årene vi har vært sammen. Nå gleder vi oss til å få en Ulf-Bjarne junior 🙂 Alle forhold går litt opp og ned. Forholdet har gått litt nedover nå som samboer er gravid, men jeg tror det er fordi hun skammer seg over den store magen og mix av hormoner.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #11 Skrevet 18. april 2024 Hun høres litt.. uberegnelig ut.. jeg hadde løpt... Anonymkode: e18b7...c22
Rosalilje84 Skrevet 18. april 2024 #12 Skrevet 18. april 2024 Ulf-Bjarne skrev (3 minutter siden): Samboeren min er ikke ond i det hele tatt. Hun har tatt veldig godt vare på meg alle årene vi har vært sammen. Nå gleder vi oss til å få en Ulf-Bjarne junior 🙂 Alle forhold går litt opp og ned. Forholdet har gått litt nedover nå som samboer er gravid, men jeg tror det er fordi hun skammer seg over den store magen og mix av hormoner. Men du gleder deg jo ikke. Du vil ikke være med på fødsel, og du vil ikke hjelpe samboeren din med nyfødt. Du vil heller jobbe og feste med kollegaer som klenger på deg og vil pule deg. Du gidder ikke å lage mat til den gravide. Deres forhold går ikke nedover, du har meldt deg ut. Hun skammer seg selvfølgelig ikke over magen, det er ingenting å skamme seg over. Eller har du også fortalt henne at hun er stygg med den store magen, og nektet henne sex i hele svangerskapet? Da forstår jeg at hun skammer seg. 3 6
Ulf-Bjarne Skrevet 18. april 2024 Forfatter #13 Skrevet 18. april 2024 2 hours ago, Rosalilje84 said: Men du gleder deg jo ikke. Du vil ikke være med på fødsel, og du vil ikke hjelpe samboeren din med nyfødt. Du vil heller jobbe og feste med kollegaer som klenger på deg og vil pule deg. Du gidder ikke å lage mat til den gravide. Deres forhold går ikke nedover, du har meldt deg ut. Hun skammer seg selvfølgelig ikke over magen, det er ingenting å skamme seg over. Eller har du også fortalt henne at hun er stygg med den store magen, og nektet henne sex i hele svangerskapet? Da forstår jeg at hun skammer seg. 1. Jeg vil være med på fødsel på facetime og være i rommet ved siden av. 2. Jeg har kjøpt barneste og skal levere i barnehagen hver dag. 3. Firmaet har kick off en gang i året. Som avdelingsleder er det viktig at jeg deltar. 4. Samboer kan bestille mat fra alle restauranter og jeg betaler 5. Jeg har ikke meldt meg ut av forholdet. Jeg har kjøpt en ring fordi hun er flink til å være gravid. Det har jeg også fortalt henne mange ganger. 6. Hun skammer seg over magen. 7. Dette har jeg aldri delt noe om. Jeg synes du burde skamme deg over å tolke alt negativt. I motsetning til mange her på forumet så er jeg ærlig med unntak av spørsmål om alkohol.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #14 Skrevet 18. april 2024 Har du ikke noe bedre å bruke tiden din på enn å trolle på forum? Anonymkode: 9c8ce...441 7
Rosalilje84 Skrevet 18. april 2024 #15 Skrevet 18. april 2024 Ulf-Bjarne skrev (Akkurat nå): 1. Jeg vil være med på fødsel på facetime og være i rommet ved siden av. 2. Jeg har kjøpt barneste og skal levere i barnehagen hver dag. 3. Firmaet har kick off en gang i året. Som avdelingsleder er det viktig at jeg deltar. 4. Samboer kan bestille mat fra alle restauranter og jeg betaler 5. Jeg har ikke meldt meg ut av forholdet. Jeg har kjøpt en ring fordi hun er flink til å være gravid. Det har jeg også fortalt henne mange ganger. 6. Hun skammer seg over magen. 7. Dette har jeg aldri delt noe om. Jeg synes du burde skamme deg over å tolke alt negativt. I motsetning til mange her på forumet så er jeg ærlig med unntak av spørsmål om alkohol. 1. Det er ingen som gidder å lage sirkus for deg på FaceTime når dama di føder. Jordmødre og sykepleiere blir fullt opptatt med henne. Det er nok underbemanning i helsevesenet fra før. De har heller ikke masse ledige rom for feige fedre å sitte i. 2. Det tar i hvert fall 10-12 måneder før ungen begynner i barnehagen. Disse 10-12 månedene må du ta deg selv av ungen. 3. Det er viktig at du deltar, men du trenger ikke å drikke alkohol. 4. Restaurantmat blir kjedelig i lengden, og er ofte usunn. 5. Det er ikke noe som heter flink til å være gravid. Gravid er biologisk tilstand. Forlovelse skal heller ikke inngås fordi noen har vært "flink pike" eller "fortjent" det. Så hvis hun hadde blitt deprimert eller sengeliggende, ville hun ikke ha fått noen ring, ikke sant? 6. Ingen gravide skammer seg over magen. Det er ingenting å skamme seg over. Svangerskap er en vakker tilstand. 7. Nei, men ingen skammer seg på grunn av kroppen hvis mannen forguder denne kroppen. 5
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #16 Skrevet 18. april 2024 Ulf-Bjarne skrev (4 minutter siden): 1. Jeg vil være med på fødsel på facetime og være i rommet ved siden av. 2. Jeg har kjøpt barneste og skal levere i barnehagen hver dag. 3. Firmaet har kick off en gang i året. Som avdelingsleder er det viktig at jeg deltar. 4. Samboer kan bestille mat fra alle restauranter og jeg betaler 5. Jeg har ikke meldt meg ut av forholdet. Jeg har kjøpt en ring fordi hun er flink til å være gravid. Det har jeg også fortalt henne mange ganger. 6. Hun skammer seg over magen. 7. Dette har jeg aldri delt noe om. Jeg synes du burde skamme deg over å tolke alt negativt. I motsetning til mange her på forumet så er jeg ærlig med unntak av spørsmål om alkohol. 😅😂🙄🙄 No words needed🙄 Anonymkode: 73de2...aed 1 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #17 Skrevet 18. april 2024 Ulf-Bjarne skrev (2 timer siden): Hun mener at jeg skal spørre eller si ifra om mase unødige ting. Derfor ville jeg illustrere et poeng. Ved å drite henne ut overfor kollegaen?? Du eier jo ikke fintfølelse, empati og omsorg, spent på hvor lenge hun holder ut med deg. For når barnet kommer, så kommer hun ikke til å orke alt det tullet du holder på med, og hun vil innse at hun får det bedre og lettere alene. Ulf-Bjarne skrev (2 timer siden): Samboeren min er ikke ond i det hele tatt. Hun har tatt veldig godt vare på meg alle årene vi har vært sammen. Nå gleder vi oss til å få en Ulf-Bjarne junior 🙂 Alle forhold går litt opp og ned. Forholdet har gått litt nedover nå som samboer er gravid, men jeg tror det er fordi hun skammer seg over den store magen og mix av hormoner. Jeg tviler sterkt på at hun skammer seg over magen! Jeg tror det er helt andre grunner til at forholdet har gått nedover etter at hun ble gravid, og det er det at hun ser hvem hun har valgt til far til barnet sitt. Anonymkode: 85d6d...d5f 1
Pippi Lotta Skrevet 18. april 2024 #18 Skrevet 18. april 2024 Ulf-Bjarne skrev (2 timer siden): Hun mener at jeg skal spørre eller si ifra om mase unødige ting. Derfor ville jeg illustrere et poeng. Så hun har ret da, du spiller ofer for å fremstille henne som urimelig foran kollegaene hennes. Veldig manipulerende av deg og bevist ydmyke henne på den måten! Når jeg leser det andre du skriver her så høres du veldig selvsentrert ut. Vil anbefale deg å oppsøke terapi å jobbe med deg selv. 4 2
Trolltunge Skrevet 18. april 2024 #19 Skrevet 18. april 2024 Synes Sandra fra Bærum var bedre, enn hva "hun"nå het. 7
Mezzosoprena Skrevet 18. april 2024 #20 Skrevet 18. april 2024 Jeg har egentlig alltid mistenkt at du bare sitter å konstruerer problemstillinger for å ha noe å fordrive tiden din med, og jeg blir bare mer og mer sikker på at dette er tilfellet. Det er da virkelig ingen som, foran andre mennesker, spør samboeren sin om å få lov til å spise - selv ikke for å bevise et poeng! 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå