Gå til innhold

Vårpose eller ullpledd til 2 åring?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva vil jeg ha best nytte av i vognen til en på to, bruker den til og fra barnehagen. Et ullpledd eller en vårpose til vognen?

Ull varmer mer.

Er vårposene passe til en på 2?

Blir en kort periode den brukes og pledd kan man kanskje få bruk for til andre ting også. Men vårposen går lengre opp og sitter fast i vognen. 

Blir uansett å ta av den nederste delen da barnet har på sko når den skal brukes.

Hva har dere best erfaring med og anbefaler?

Anonymkode: a61dc...695

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke riktig 2 enda da, 19 mnd, men samme bruken som du nevner. Vi bruker pose. Lillemann hadde bare sparket av seg pledd så synes det er veldig greit med noe som sitter fast og ikke minst at jeg kan styre om den skal være åpen eller lukket.

Vi tar av skoene da og lukker posen i bunnen. Han synes det er godt å sitte sånn og «vifte med tærne» så vil ha av skoene 😅

AnonymBruker
Skrevet

Begge deler.

Ungen liker å fikle med teppet, enklere å regulere temperatur, fint supplement til hverandre. Men ungen har vel et teppe av noe slag fra før som kan brukes?

Anonymkode: 9a36e...d1d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Anononyma skrev (18 minutter siden):

Ikke riktig 2 enda da, 19 mnd, men samme bruken som du nevner. Vi bruker pose. Lillemann hadde bare sparket av seg pledd så synes det er veldig greit med noe som sitter fast og ikke minst at jeg kan styre om den skal være åpen eller lukket.

Vi tar av skoene da og lukker posen i bunnen. Han synes det er godt å sitte sånn og «vifte med tærne» så vil ha av skoene 😅

Skjønner, min vil gjerne ha teppe som vi har nå over seg, men det er i bomull og glitt kaldt. Når vi hadde pose i vinter vill han lukke den. Så tror det handler om tryggheten det føles å ha noe over seg. 

Han vil der i mot ha på skoen😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Begge deler.

Ungen liker å fikle med teppet, enklere å regulere temperatur, fint supplement til hverandre. Men ungen har vel et teppe av noe slag fra før som kan brukes?

Ja men kun bomull og det er litt kaldt og det varmer ikke om det skulle bli vått av regn. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Begge deler.

Det blir litt dyrt og kjøpe både vognpose og ullteppe for å bruke rundt 4 måneder.

Begge deler koster jo rundt 1000 kr stykk. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det blir litt dyrt og kjøpe både vognpose og ullteppe for å bruke rundt 4 måneder.

Begge deler koster jo rundt 1000 kr stykk. 

Hæ? En vognpose får du på finn for noen knappe hundrelapper, og et ullteppe får du for under 500 kr. 

Et teppe kan du jo bruke i bil, på tur, i sofaen, hvor som helst, og begrenses jo ikke til bruk i vogna.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg foretrekker pose (tar av skoene). Pledd hadde min toåring kastet av seg, det faller også lett ut av vognen når ungen beveger seg.

Anonymkode: f172f...19e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke kjøpt pose til en 2-åring med mindre hn skal sove i vogna utendørs.

(Har en 2-åring selv og bruker pose nesten bare når det skal soves, de sover ute i barnehagen)

Anonymkode: 33645...53c

AnonymBruker
Skrevet

Vi har ullteppe. Brukes mye! Både i vogn, bil (har ALLTID med det på bilturer om vinteren tilfelle noe skulle oppstå på veien).. Bruker det når vi sitter ute og det er litt kaldt i rumpa 😅 På turer, leke på ute om vår/høst… 

Anonymkode: f2e13...14c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Vi har ullteppe. Brukes mye! Både i vogn, bil (har ALLTID med det på bilturer om vinteren tilfelle noe skulle oppstå på veien).. Bruker det når vi sitter ute og det er litt kaldt i rumpa 😅 På turer, leke på ute om vår/høst… 

Har du et teppe å anbefale som er egnet til dette, passe størrelse og ikke blir så fort nuppete?😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Skjønner, min vil gjerne ha teppe som vi har nå over seg, men det er i bomull og glitt kaldt. Når vi hadde pose i vinter vill han lukke den. Så tror det handler om tryggheten det føles å ha noe over seg. 

Han vil der i mot ha på skoen😅

Da skjønner jeg egentlig ikke hvorfor du må velge mellom pose og teppe? Høres jo ut som at begge vil bli brukt? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Da skjønner jeg egentlig ikke hvorfor du må velge mellom pose og teppe? Høres jo ut som at begge vil bli brukt? 

Trenger jo ikke begge deler, og det er kun snakk om max 3-4 mnd med bruk. Man bruker ikke både pose og ullteppe om sommeren.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Har du et teppe å anbefale som er egnet til dette, passe størrelse og ikke blir så fort nuppete?😅

Røros tweed pledd størrelse Medium/Mini (ikke baby). Koster litt (1200-1400,-). Men da har ungen pledd resten av livet😊 

Kan fint brukes i sofaen😊

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Trenger jo ikke begge deler, og det er kun snakk om max 3-4 mnd med bruk. Man bruker ikke både pose og ullteppe om sommeren.

Vi brukte både pose og ullteppe om sommeren. Posen åpen, og ullteppe for kos og litt dekke, og for å kunne dra opp hvis det var kaldt. Så ikke bare 3-4 mnd her. Ullteppe hele året, pose byttet etter temperatur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...