AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #1 Skrevet 18. april 2024 Siden ungene var 4-5 år har de blitt fotografert gruppefoto en gang i året. Jeg ser helt ærlig ikke hensikten med dette oversiktsbildet. Jeg er en dugandes fotograf selv og kan fotografere ungene mine og vennene dems selv. Jeg synes ikke det er pent med den typen ukreativ fotografi som skolefotografer tar. I tillegg er det det økonomiske aspektet, det er dyrt med et bilde til 400 kr når du kan lage et penere selv til 70 kr. Men jeg opplever press på å kjøpe fordi man får tilsendt bildet sammen med en faktura og da ender det med at man bare betaler for å få det ut av verden når bildet først er kommet i hus. For barnas del er også et gruppepress på disse bildene, som minner meg om kjøpepresset under russetiden, hvor barna føler seg utenfor fordi de ikke har dette gruppebildet! I tillegg, jeg jobber som f for å ha et høvelig ryddig hjem, og prøver for harde livet å begrense mengden skrot og rot og ting og tang som kommer inn i vårt hjem. For meg er disse bildene en form for tvungen skrotsamling. Jeg vil ikke ha det på veggen. Jeg vil ha fine bilder på veggen, ikke en samling med mer eller mindre fremmede og tannlause unger. Så blir det liggende der i skuffen og hoper seg opp sammen med ørten andre gruppefoto. Hva mener dere? Anonymkode: ac687...447 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #2 Skrevet 18. april 2024 Det mest innlysende er å sette det i et album for at barnet skal ha det som minne. Det er nok mer fot barnet enn for deg som forelder, som forøvrig virker ganske egoistisk. Send de tilbake og slutt å klage er det andre alternativet. Anonymkode: ec872...985 5 5