Gå til innhold

Større bryst i konfirmasjonsgave..

Anbefalte innlegg

Gjest Bodillen
Skrevet
Dersom det er fysisk skadelig så er det selvfølgelig en ganske tåpelig ting å gjøre, men hvis ikke, så ser jeg virkelig ikke et problem med det.

Enhver sin smak.

Det aller beste er nok til å vente til man er 18.

Poenget er at man ikke er ferdig utviklet. Det er man heller ikke alltid når man er 18, så det er faktisk fysiske grunner til at man ikke bør gjøre det.

Å operere inn silikon i brystene bør dessuten være en veloverveid avgjørelse tatt av en moden person med evne til å reflektere over konsekvensene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Poenget er at man ikke er ferdig utviklet.Det er man heller ikke alltid når man er 18, så det er faktisk fysiske grunner til at man ikke bør gjøre det.

Når man er ferdig utviklet varierer fra person til person.

Dersom man kan ta skade av å gjøre det, eller få sine bryster misformet av det, så er det følgelig ikke noe man bør gjøre. Men dersom (stikkordet er dersom) det ikke er fare for det, så er det vel ingen sak?

Å operere inn silikon i brystene bør dessuten være en veloverveid avgjørelse tatt av en moden person med evne til å reflektere over konsekvensene.

Når man er 18 er man for det meste i stand til å fatte konsekvensene av sine handlinger.

Skrevet

Aldri om jeg ville gitt det til mine barn. De skulle få bestemme det selv. NÅR de ble gamle nok. Ikke når de er så unge.

Skrevet

Nei, nei, nei. :(

Dette er forkastelig !

Gjest Markus i Oslo
Skrevet

Av og til trenger vi tydeligvis lover for å beskytte barn mot idiotiske foreldre.

Skrevet

Helt forferdelig.

Hadde jeg utført min foreldreoppgave så dårlig at jenta mi ønsket plastisk kirurgi til konfirmasjonsgave, så hadde hun sporenstraks fått selvtillitskurs til gave, samt gitt meg selv et foreldrekurs.

Bekymringsfullt at det var hele fem foreldrepar som henviste seg til én klinikk i en av de mindre byene, så lurer jeg på hvordan det er ellers i landet. Har jo hørt om dette har vært tema i Oslo og omegn de siste årene, så at det har spredd seg til resten av landet er jo ikke rart. Men legen sier at han er sikker på andre klinikker utfører operasjonene. Er det fordi de benekter nå offentlig at de har fått forespørsler, eller vet han det med sikkerhet.

Skrevet

hva blir det neste mon tro.

13 årin til mammaen sin, du mamma jeg har akuratt hatt sex og trenger p-piller.

Selvfølgelig skal du få det.

Du bestiller time sjøl og bare ber meg om penger.

Ja det er sånn det vil bli til slutt.

Skrevet

Jeg hadde aldri finansiert slikt til barna mine enten de er 15 eller over 18. Jeg synes det er trist at barn må leve med sånne foreldre. Jeg har rett og slett ikke ord for hva jeg mener om det.

Skrevet
Helt forferdelig.

Hadde jeg utført min foreldreoppgave så dårlig at jenta mi ønsket plastisk kirurgi til konfirmasjonsgave, så hadde hun sporenstreks fått selvtillitskurs til gave, samt gitt meg selv et foreldrekurs.

:Nikke::Nikke: Helt enig.

Dette er :hår: !

Gjest Gjesten
Skrevet

At jenta ønsket seg plastikk kirugi i konformasjonsgave har ingenting med foreldrene å gjøre.

At de faktisk kjøper pupper til henne har det, men det er en annen sak.

Skrevet

Jeg synes det er helt forkastelig at foreldre vil kjøpe silikonpupper til barna sine uansett om dattera er 15 eller 19 jeg da.. Foreldre skal vel lære barna å være glade i seg selv slik man er skapt, så langt det lar seg gjøre iallefall.. Og da må jo foreldrene heller prøve å lære barna at ting blir ikke bedre om man blir tynnere, får større lepper/pupper etc..

Jeg er selv 19 år nå, og jeg hadde blitt temmelig paff hadde foreldrene mine sagt seg villige til å betale for plastiske operasjoner som jeg måtte ønske nå, selv om det har vært en veloverveid beslutning fra min sin side.. Jeg tror faktisk jeg hadde blitt litt skuffa hvis ikke foreldrene mine hadde sagt at jeg var bra nok slik jeg var, og at de ikke ville bruke sine penger på å tukle med noe som var så nydelig fra naturens side.. Men det er nå bare meg da..

Gjest marthepia
Skrevet

Jeg hadde aldri i livet gitt jenta mi større bryster/lepper i konfirmasjonsgave!

Ikke aktuelt! Når de er 15 år gamle er de ikke ferdig utviklet engang..Skjønner meg ikke på folk som gir dette til barna sine.

Uansett om jenta mi hadde vært flatbrystet.. Hun måtte nok ha ventet til hun iallefall ble myndig og kan betale for det selv :)

Skrevet

Det er en tragedie at foreldrene er med på å formidle et slikt kroppsideal til sine barn :frustrert: !

Skrevet

Helt tragisk, faktisk!

Hadde aldri kommet på tale at mine barn skulle fått gjort noe slikt. Faktisk hadde jeg ikke tillatt det før de kunne gått og gjort det selv, jeg.

Men klart - hadde de vært 20år, ferdig utviklet med bryster i str AA og ikke hatt penger til en operasjon, ville jeg nok hjulpet dem så godt jeg kunne.

Her er det snakk om ungjenter midt i puberteten, jeg håper virkelig ikke at det er noen som faktisk gir barna sine dette i konfirmasjonsgave... Helt forferdelig spør du meg! :forvirret:

Skrevet

Men klart - hadde de vært 20år, ferdig utviklet med bryster i str AA og ikke hatt penger til en operasjon, ville jeg nok hjulpet dem så godt jeg kunne.

Selv om du vet at det er fare for helsa senere og kan føre til problemer med å amme og det er med på å underbygge en trend som sier at naturlige pupper ikke er bra nok?

Skrevet

Jeg stemmer i sammen med de som synes dette er en vanvittig dårlig ide...

Skrevet

Dette høres da aldeles tåpelig ut. Et minimumskrav for kosmetisk kirurgi må jo være at man er ferdig utviklet fra naturens side. (Tenker selvsagt ikke på kosmetisk kirurgi for å rette på skader etter ulykker.) Tenk om jenta vokser til størrelse D og i tillegg har lagt inn silikon.

Skrevet

Nok et eksempel på at det er ikke alle som er skikket til å ha barn :tristbla:

Skrevet
Selv om du vet at det er fare for helsa senere og kan føre til problemer med å amme og det er med på å underbygge en trend som sier at naturlige pupper ikke er bra nok?

Jeg ville nok ikke hjulpet dem uten å ha diskutert alle risikoer og gjort dem klar over alt hva som kan skje, nei. Og hvis de var 20 år eller eldre mener jeg at de må få ta sine egne avgjørelser, og hvis de hadde store problemer med at de hadde kun AA cup, så ville jeg nok som mor stilt opp for dem om de ba meg - men jeg mener ikke at jeg hadde gjort det uansett hva, det hadde jo måtte vært ganske sterke tungtveiende grunner. Forklarte meg litt klønete i forrige innlegg, men jeg mener selvfølgelig ikke at jeg hadde gjort det bare fordi de ønsket seg større. Men jeg vet at noen får store psykiske problemer pga at de har veldig små bryster (kjenner noen personlig), så hvis det kunne bidra til at de fikk bede livskvalitet, så ville jeg nok som mor hjulpet til.

Jeg skrev 20 år fordi det er aldersgrensen, mener ikke bare 20åringer, men også eldre.

Skrevet

Det vil ikke være aktuellt å hjelpe min datter med å få operert inn silikon i brystene.

Men er det ikke BH å få kjøpt med silikon innlegg?

Det må jo være mye bedre å kjøpe noen sånne til datteren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...