Gå til innhold

Større bryst i konfirmasjonsgave..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste i VG at foreldre oppsøkte en klinikk i Tromsø for å kunne gi barna sine større bryst /lepper i konfir :grine: masjonsgave.

Hva slags verdisyn har disse foreldrene..Lurer på hvordan de er .

Etter min mening skulle de vore meldt til barnevernet. :sur:

Videoannonse
Annonse
Gjest Very Victoria
Skrevet

Hadde jeg hatt en datter som så ut som et flatbrød og ønsket seg større bryster så hadde jeg ikke hatt noen problemer med det. Men det ville ikke vært aktuelt hvis hun bare var 15 år.

Skrevet

Helt vannvittig IDIOTISK.

Er fullstendig i mot det når dem er så unge.

Tenk å tukle med en kropp som ikke en gang er ferdig utviklet.

De foreldrene har tydeligvis ikke tenkt på alle de tingene som kan være negativt med en slik operasjon.

Det er jo med på å ødelegge selvbildet til unge jenter og forvrenge unge gutters inntrykk / oppfattninger.

Kirurger burde sette ned foten å si nei til en slik operasjon før pasienten er 18år.

Skal det gjennomføres før burde det være store medisinske grunner.

Skrevet

Å kjøpe nye pupper til jenter i konfirmasjonsalder er da vel ikke lov engang, er det? Er det ikke aldersgrense på slikt? De fleste 14/15 år gammel jenter er ikke ferdig utviklet, og det blir for meg helt feil at en skal legge inn silikon o.l. før de er ferdig med puberteten.

At det skal være en sak for barnevernet synes jeg nok er litt drøyt - her er det vel snakk om foreldre som gir etter for press fra barna tenker jeg. Håper det ikke er noen useriøse klinikker rundt om som foretar slike operasjoner på så unge jenter.

Gjest kenneth
Skrevet
Leste i VG at foreldre oppsøkte en klinikk i Tromsø for å  kunne gi barna sine større bryst /lepper i konfir :grine: masjonsgave.

Hva slags verdisyn har disse foreldrene..Lurer på hvordan de er .

Etter min mening skulle de vore meldt til barnevernet. :sur:

Jeg er jo egentlig ikke overrasket. Det finnes jo mange pussige folk i vårt langstrakte land. Så lenge disse blir kjønnsmodne, er de jo i stand til å få et eget avkom. Og det er (beklagelig nok) ikke slik at det å bli foreldre, nødvendigvis gjør de så mye smartere. Ei heller det å bli eldre.

Den aktuelle legen i denne artikkelen syntes å ha etikken i orden, men det finnes nok mange hvitkledde med tvilsomme holdninger også.

Skrevet (endret)

Det ER aldersgrense,. I Norge har vi an absolutt aldersgrense på 18 år når pasienten er i følge med foreldrene eller har legeerklæring. Ellers er det 20 år.

Det er ikke lov å operere mindreårige.

Og bra er det. Det er jo galskap å operere konfirmanter på denne måten, de er jo ikke ferdig utvikla på en evighet enda, og kanskje er de bare sent ute, puppene kan komme etterpå. Alvorlig galskap å vurdere å operere dem så tidelig.

Endret av Malama
Skrevet

Jeg synes det er totalt forkastelig! :frustrert:

Tenker ikke foreldrene over hvilket kroppsideal de formidler til sine barn gjennom slike "gaver"?

Gjest Betty Boop
Skrevet

Jeg så ut som et strykebrett til jeg fikk barn, men så det aldri som noe problem. Jeg antar det er større fokus på utseendet nå? Enten det eller så er det bare jeg som ikke har fokusert på de riktige tingene i livet. :ler: Hadde neimen ikke tenkt på at det kunne være et alternativ en gang, men løp inn og spurte datteren min nå om ikke det kunne være noe til konfirmasjonen. Hun trengte ikke betenkningstid. Jeg fikk et kontant nei. Godt det er ute av verden da. :)

Jeg synes det er fullstendig sprøtt å i det hele tatt vurdere noe sånt før man er ferdig med barnefødsler og amming, dersom dette er noe man regner med ligger i fremtiden. Synes i allefall ikke at en sånn vurdering bør taes før mennesket det gjelder er moden nok for avgjørelsen. Og modenhet varierer som kjent. Så kanskje burde man få en psykologisk vurdering på lik linje med de som planlegger kjønnsskifteoperasjoner?

Skrevet

Herregud, hvordan går det egentlig når puppene begynner å vokse naturlig da? jeg hadde kanskje 70AA da jeg var 15 år, da jeg var 20 år hadde jeg 75 B. Hvordan hadde det egentlig gått hvis jeg hadde lagt inn masse silikon som 15-åring???

Skrevet

Mine har vokst bare det siste året, og jeg er 25...

Jeg ville aldri gitt det i konf.gave, men dersom problemet vedvarte, og det etter mange år ikke så ut til å bli noen endring ville jeg hjulpet datteren min det jeg kunne.

Skrevet

Men til dere som sier at puppene dere har vokst i det siste som er langt over 20, er ikke det mest sannsynlig fordi dere har lagt på dere litt? jeg er 26 nå, og det første som skjer hvis jeg legger på meg er at puppene mine blir større. akkurat som de er det første som minsker hvis jeg tar av meg. jeg sier jo ikke akkurat at puppene mine vokser av den grunn :klø:

Skrevet

Synes det er helt vanvittig. Begynner jo å lure hva som skjer i hodene på både barn som ønsker seg det og foreldrene.

Skrevet

Uaktuellt, ja! Vær så snill å fortell meg at det ikke finnes så dumme foreldre!

Selvfølgelig vokser puppene når fettreservene dannes i kvinnekroppen! Jeg veide mindre da jeg var 27 enn da jeg var 20, men puppene hadde økt fra 70A til 80C!

Gjest Sukkerert
Skrevet (endret)
Jeg så ut som et strykebrett til jeg fikk barn, men så det aldri som noe problem. Jeg antar det er større fokus på utseendet nå? Enten det eller så er det bare jeg som ikke har fokusert på de riktige tingene i livet.  :ler: 

Spørs når du var ung. Hvilken puppestrørrelse som blir regnet som det ideelle å ha, går jo i bølger.

Jeg er ung nå og har små pupper. Det har heller aldri vært noe problem. -Jeg føler meg lekker, og ikke faen om det skal skjæres i noen kroppsdeler her.

Endret av Sukkerert
Skrevet

FORKASTELIG!!!

At de unge jentene vil det, er jo en ting (alt det presset på å ligne en filmstjerne i klær og utseende som ligger på de unge i dag). Men at foreldre faktisk vil at ungen deres skal få en unaturlig kropp, skjære i en ikke ennå utviklet kropp....

Og i tillegg bidra til at skjønnhetsidealet jevnt og trutt glir inn i det umenneskelige, uoppnåelige. Tukle med naturen slik!! :frustrert:

Skrevet

Herregud.. Jentenes bryster har ikke engang blitt færdig vokst!

Gjest Bodillen
Skrevet

Det finnes vel ikke en lege her i landet som hadde turt å operere inn silikon på en 14-15 åring, heldigvis. Men det er jo ikke noe problem å få det gjort i utlandet.

Jeg synes synd på sånne folk, både foreldrene og ungene.

Skrevet (endret)

Dersom det er fysisk skadelig så er det selvfølgelig en ganske tåpelig ting å gjøre, men hvis ikke, så ser jeg virkelig ikke et problem med det.

Enhver sin smak.

Det aller beste er nok til å vente til man er 18.

Endret av Christiane

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...