Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten har fått en uvane og kalle meg prippen for å bortforklare egne uvaner. Jeg mister matlysten av når han jafser en halv burger i en bit for så å snakke med hele munnen full av mat så det tyter ut og med dressing i hele ansiktet. Han får så og si alltid (veldig mye) mat rundt munnen når han spiser, og jeg har forsøkt å fortelle han i tre år at han trenger bare å ta mindre biter. Han sier at jeg er så utrolig prippen

En ting er å få mat i ansiktet og jafse en burger, men og så insistere på å snakke når han har så mye mat i munnen at man bare hører lyder tar toppen av kransekaka for meg. Synes det er veldig ufint og at han burde lære seg å spise ordentlig med tanke på at han er 29 år. Er jeg prippen? 

Anonymkode: 7dfad...d36

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kjæresten har fått en uvane og kalle meg prippen for å bortforklare egne uvaner. Jeg mister matlysten av når han jafser en halv burger i en bit for så å snakke med hele munnen full av mat så det tyter ut og med dressing i hele ansiktet. Han får så og si alltid (veldig mye) mat rundt munnen når han spiser, og jeg har forsøkt å fortelle han i tre år at han trenger bare å ta mindre biter. Han sier at jeg er så utrolig prippen

En ting er å få mat i ansiktet og jafse en burger, men og så insistere på å snakke når han har så mye mat i munnen at man bare hører lyder tar toppen av kransekaka for meg. Synes det er veldig ufint og at han burde lære seg å spise ordentlig med tanke på at han er 29 år. Er jeg prippen? 

Anonymkode: 7dfad...d36

Forstår deg godt jeg.

Høres ikke så delikat ut nei. Virker mer som han legger over på deg at du er «prippen» som en unnskyldning for at han ikke eier folkeskikk. Manipulerende å si enn å lære seg å spise normalt

Anonymkode: 4ffb1...049

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei. Neste gang kan du fortelle han at nei, det er du ikke, det er han som mangler normal folkeskikk som spiser som en gris og prater med mat i munnen. Det er ikke normalt at en person i tjueårene får saus og dressing og mat i halve fjeset under et måltid. De fleste greier å spise uten at det skjer. Tar man passelige biter burde det gå fint å unngå det når man spiser burger også. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, du er ikke prippen. Dette er noe man jobber med å få orden på i barnehagealder. 

Anonymkode: d2969...7a7

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det høres ganske udelikat ut, så vil ikke si du et prippen. Men ettersom han har holdt på med dette i alle år ville jeg ikke forventet at han endrer seg, og sluttet å kommentere det. 

Anonymkode: c014b...904

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig med de andre, du er ikke prippen. Men som AB over her sier, så kan du heller ikke forvente at han endrer seg, noe oppførselen hans også tyder på, så du må rett og slett finne ut om dette er noe du orker å forholde deg til i lengden. Jeg er (dessverre) sånn at jeg får lyst til å være litt barnslig når voksne folk oppfører seg på den måten, så jeg hadde nok svart med å være udelikat tilbake. Merkelig nok er det mange menn som mener at dama skal være superdelikat, drite blomster og fise parfyme, mens de selv kan oppføre seg som en neandertal.

Anonymkode: 929eb...685

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Snakk om det, så får du evt vurdere forholdet. Om du vil være sammen med han videre.

Jeg personlig stiller ultimatum.

Anonymkode: 89153...267

AnonymBruker
Skrevet

Hehe. Jeg er sammen med en slik. 

Han spiser som at det var hungersnød og det står om sekunder. Hiver i seg maten, slafser, smatter, ferdig på et blunk. 

Ironisk nok kommenterer han daglig på egne barn om de tygger med munnen åpen, spiser godteri for gort, knasker potetgull for høyt, eller smatter 😅😅 

Jeg har ikke sagt noe. Ser uansett ikke for meg at jeg kan lære en gammel hund nye triks 🙊 Så da må jeg vel bare leve med det om jeg vil ha mannen.

Anonymkode: cad57...dc6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han spiser som at det var hungersnød og det står om sekunder. Hiver i seg maten, slafser, smatter, ferdig på et blunk. 

Ironisk nok kommenterer han daglig på egne barn om de tygger med munnen åpen, spiser godteri for gort, knasker potetgull for høyt, eller smatter 😅😅 

Jeg har ikke sagt noe. Ser uansett ikke for meg at jeg kan lære en gammel hund nye triks 🙊 Så da må jeg vel bare leve med det om jeg vil ha mannen.

Ta og film ham i skjul neste gang, og vis han det neste gang han kommenterer på barna. Tipper han får seg en liten overraskelse.

Anonymkode: 929eb...685

Skrevet

Høres ut som du har misofoni med trigger på spiselyder. 

Skrevet

Nei, men din samboer har ikke lærtbordskikk 

Skrevet

Du høres ikke prippen ut nei, virker som du har en samboer uten manerer. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, du er ikke prippen som reagerer på slikt.

Jeg undrer meg over at hans tidligere kjærester (om han har noen) har syntes det der var greit, de må jo ha vært av samme ulla, i så fall?😳

Anonymkode: 5a321...b7c

• Liker 1
Skrevet
Virrevirrevapp skrev (3 minutter siden):

Høres ut som du har misofoni med trigger på spiselyder

Problemet her er da ikke bare lyder?

• Liker 1
Skrevet
Satansopp skrev (Akkurat nå):

Problemet her er da ikke bare lyder?

Mange med misofoni reagerer på det meste ved spisesituasjoner. 

AnonymBruker
Skrevet

Forstår deg veldig godt. 

Hilsen mann

Anonymkode: c79df...5de

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Virrevirrevapp skrev (7 timer siden):

Høres ut som du har misofoni med trigger på spiselyder. 

Virrevirrevapp skrev (7 timer siden):

Mange med misofoni reagerer på det meste ved spisesituasjoner. 

Unnskyld, men mener du at det er ts det er noe i veien med?

Jeg takler ikke særlig godt matlyder, jeg mister matlysten og blir urolig og grinete, men dette som ts beskriver er jo langt forbi alt av bordskikk, respekt og normal oppførsel. Jeg forventer at alle over småbarnstadiet og som er normalt oppegående klarer å spise på en normal måte, uten å frastøte dem som spiser sammen med en. Det handler om normal høflighet og respekt. 

Anonymkode: 1393b...de8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Han er hver dag forbilde for ungene. Ikke rart de også spiser sånn. 

Enkelt å skylde på ham hvis andre kommenterer deres dårlige bordskikk. 

Anonymkode: f9504...a03

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg takler ikke særlig godt matlyder, jeg mister matlysten og blir urolig og grinete, men dette som ts beskriver er jo langt forbi alt av bordskikk, respekt og normal oppførsel. Jeg forventer at alle over småbarnstadiet og som er normalt oppegående klarer å spise på en normal måte, uten å frastøte dem som spiser sammen med en. Det handler om normal høflighet og respekt. 

Jeg blir skeptiske når folk sier at den de er sammen med, har fæle spiselyder og -vaner. Ihvertfall hvis de ikke er kjent for huleboerstil utenfor hjemmet.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Virrevirrevapp skrev (10 minutter siden):

Jeg blir skeptiske når folk sier at den de er sammen med, har fæle spiselyder og -vaner. Ihvertfall hvis de ikke er kjent for huleboerstil utenfor hjemmet.

Jeg skjønte ikke helt, hva blir du skeptisk til? Hvorfor skal noen komme og skrive et slikt innlegg om det ikke stemmer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...