Gå til innhold

Nattkrem med aktive ingredienser

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg vil gjerne ha tips om nattkrem med aktive ingredienser. Ikke Retinol, for det bruker jeg allerede, men tenker å trappe det litt ned nå mot sommeren. 

Jeg er 51 år, har lite rynker, men noe slapp hud (spesielt kjevebenet og halsen), kombinert/blandingshud som sjelden er veldig tørr og heller ikke veldig sensitiv. Jeg liker ikke så godt veldig fete kremer, syns feks boots no7 og elemis overnight er litt i feteste laget. 

Anonymkode: d77f7...999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er på din alder, og erfarer at kremer med peptider gir gode resultater. Strengt tatt kan ikke en krem stramme opp slapp hud, og mye av effekten jeg opplever skyldes nok godt påfyll av fukt, men jeg kan både se og kjenne at huden er mer "plump" og framstår litt glattere og fastere. Kort forklart så bidrar peptider til å stimulere hudens egen produktsjon av kollagen, elastin og andre strukturproteiner, de gir fukt, og er antiinflammatoriske. Peptider er også utmerket å kombinere med retinol og andre aktive ingredienser.

Min foreløpige favoritt, som er utmerket til kombinert hud, er Ole Henriksen Strength Trainer Peptide Boost Moisturizer. Andre produkter å vurdere, er Allies of Skin Peptides & Antioxidants Firming Daily TreatmentElementrè Lifting Cream - 8% Peptides & Hyaluronic Acid eller Peter Thomas Roth Peptide 21 Wrinkle Resist Moisturizer. Samtlige er beregnet til bruk både dag og natt.

Noen nattkremer er f.eks. Medik8 Advanced Night Restore og Neostrata Skin Active Dermal Replenishment.

Biotherm har en krem med kopperpeptider (Blue Peptides Uplift Cream), men ut fra ingredienslisten ser den ganske fet ut. Rene nattkremer er ofte fetere/rikere enn dagkremer og 24-timerskremer, for å tilføre ekstra fukt og næring i løpet av natten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...