Gå til innhold

Erfaring med eggutak og medisiner under IVF

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Går på 300 IU menapur. Kjøpte ny penn  på 12 IU, som jeg startet med på Tirsdag, og har tatt i dag Onsdag, nå er det bare 450 igjenn på den! Skjønner ikke.. men da må det vell være en av dagene jeg har fått i meg fornye?? Og hva skjer egentlig da?? Er på kort protokoll. Og hva betyr egentlig at man kan bli overstimulert? For noen dager siden anokk dem egentlig at det ble eggutak den 19, men det var før jeg var på ultralyd da. Merker nå litt til eggstokkene.. og Om jeg hadde hatt naturlig syklus nå, hadde jeg hatt eggløsning rundt den 19, men den 19 skal jeg til ultralyd igjenn.. men jeg kan ikke få eggløsning nå før jeg setter Ovitrelle (eggløsning sprøyten? Eller? Tar også Fyremadel på morningen...  Jeg har normal syklus lengde. Er så spent for når dem setter dato for eggutak? Hva er deres erfaringer? 

Jeg tar dette privat i Danmark, men ultralyder i Norge. Hva er deres erfaringer med og dekket det som er over 20000? Har foresten en kvittering fra apoteket som ikke er spesifisert, men jeg har betalt med kort, men det står jo ikke hva jeg har kjøpt 🙈  må jeg forvente  og ta ut flere esker til med Menapur? Og kan jeg ordne spesifisert kvittering i ettertid? Tar det lang tid og få tilbakebetalt?

Anonymkode: a2bd5...cce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Går på 300 IU menapur. Kjøpte ny penn  på 12 IU, som jeg startet med på Tirsdag, og har tatt i dag Onsdag, nå er det bare 450 igjenn på den! Skjønner ikke.. men da må det vell være en av dagene jeg har fått i meg fornye?? Og hva skjer egentlig da?? Er på kort protokoll. Og hva betyr egentlig at man kan bli overstimulert? For noen dager siden anokk dem egentlig at det ble eggutak den 19, men det var før jeg var på ultralyd da. Merker nå litt til eggstokkene.. og Om jeg hadde hatt naturlig syklus nå, hadde jeg hatt eggløsning rundt den 19, men den 19 skal jeg til ultralyd igjenn.. men jeg kan ikke få eggløsning nå før jeg setter Ovitrelle (eggløsning sprøyten? Eller? Tar også Fyremadel på morningen...  Jeg har normal syklus lengde. Er så spent for når dem setter dato for eggutak? Hva er deres erfaringer? 

Jeg tar dette privat i Danmark, men ultralyder i Norge. Hva er deres erfaringer med og dekket det som er over 20000? Har foresten en kvittering fra apoteket som ikke er spesifisert, men jeg har betalt med kort, men det står jo ikke hva jeg har kjøpt 🙈  må jeg forvente  og ta ut flere esker til med Menapur? Og kan jeg ordne spesifisert kvittering i ettertid? Tar det lang tid og få tilbakebetalt?

Da har du nok feildosert på et tidspunkt ja..og du kan risikere å måtte hente ut mer ja. 

Overstimulering ses eventuelt på UL kontrollene du er på. Ville ikke bekymret meg for det basert på en feildosering. 

Helt naturlig å merke eggstokkene. De jobber på overtid ×mye under stimulering selv uten overstimulering. 

Klinikken har nok kontroll. Pust og slapp av. Ta en dag av gangen. Med UL 19, får du tidligst uttak Mandag 22 - og da settes Ovitrelle i helgen.    Selv med kort protokoll kanndet bli forskyvninger i hva som er normalt for ens syklus, og lengre stimulering enn først planlagt- avhengig av din respons på behandlingen. Så du må bare vente å se.. Behandlingen er individuelt basert  

Du kan spørre apoteket om de kak ordne en ny spesifisert kvittering, men jeg har også sendt inn en som ikke var det, og fikk den dekket. 

Når man overstiger egenandelen - så går det ganske raskt å få tilbakebetalt. 

Anonymkode: f7007...2f7

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tusen takk for beroligende svar. Hvor lang tid brukte du på og få det dekket? Lurer på hvor lenge til jeg nå holde på, med medisinene, brukt snart 20000 nå, og må nåkk ha mer Fyremadel og Menopur, og det blir rundt 6000 hvertfall i morgen.. er på syklusdag 12.. håper dem sier jeg kan sette eggløsnings sprøyta i helgen da, og at det blir eggutak til Mandag 🤔 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg var 400,- under egenanden på første stimulering og innsett.  Så fikk ikke tilbake betalt første runden. Men på andre innsett. Man må fremdeles legge ut for medisinene når man har oversteget, men fra jeg sendte inn kvitteringer og bekreftelse fra lege - fikk jeg pengene tilbake etter 10-12 dager. Jeg sendte alt inn samlet etter hvert forsøk. 

Jeg ble stimulert til dag 16, hadde uttak dag 19. 

Du må bare vente og se hva de sier. Som sagt er ivf behandling individuelt... 

Anonymkode: f7007...2f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...