Gå til innhold

Han har funnet en annen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kjent en flott mann i ett års tid nå, vi har bare vært venner, litt flørtende tone. Han viste interesse i starten, men jeg avviste da jeg har vansker som gjør det uheldig å skulle gå inn i et forhold. Har også veldig dårlig selvtillit.

Han har funnet en ny dame. Dette minner meg om kjærlighetssorg, det er lenge siden jeg hadde det sist, men det gjør fysisk vondt hele tiden. Noen som har tips til hvordan jeg kommer over dette? Jeg ønsker fortsatt å være vennen hans. Han har ikke forandret seg mot meg etter å ha truffet henne. 

Jeg tror ikke jeg har følelser for han, jeg tror jeg bare sørger over det som kunne vært, men som jeg ikke får til. Det kunne vært meg, men jeg klarer det ikke. Jeg prøver å bli bedre, men det vil ta lang tid, det blir aldri oss. Det gjør fryktelig vondt det her. 

Anonymkode: 16962...2d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du kan ikke være vennen hans ! Du har avvist jam, han har gått videre. La ham være i fred, og ikke begynn med «venne» bullshit som bare forvirrer alle parter. 

Anonymkode: 6c108...fc2

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da har du lært litt nå da. Neste gang klarer du kanskje å ta sjansen når den er der.

Anonymkode: 6b051...5a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Kjent en flott mann i ett års tid nå, vi har bare vært venner, litt flørtende tone. Han viste interesse i starten, men jeg avviste da jeg har vansker som gjør det uheldig å skulle gå inn i et forhold. Har også veldig dårlig selvtillit.

Han har funnet en ny dame. Dette minner meg om kjærlighetssorg, det er lenge siden jeg hadde det sist, men det gjør fysisk vondt hele tiden. Noen som har tips til hvordan jeg kommer over dette? Jeg ønsker fortsatt å være vennen hans. Han har ikke forandret seg mot meg etter å ha truffet henne. 

Jeg tror ikke jeg har følelser for han, jeg tror jeg bare sørger over det som kunne vært, men som jeg ikke får til. Det kunne vært meg, men jeg klarer det ikke. Jeg prøver å bli bedre, men det vil ta lang tid, det blir aldri oss. Det gjør fryktelig vondt det her. 

Anonymkode: 16962...2d5

Du tror ikke du har følelser for han men har kjærlighetsorg..? Etter at du har såret han?

Bli voksen og la mannen være i fred nå!

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, TomSawyer said:

Du tror ikke du har følelser for han men har kjærlighetsorg..? Etter at du har såret han?

Bli voksen og la mannen være i fred nå!

Helt enig. TS - back unna. Du avviste han. Det var ditt valg. Du bør ta konsekvensene av det - det innebærer å la mannen være i fred. Og jobb med deg selv slik at du kommer til det punktet hvor du kan tilby en god mann det han fortjener. Du treffer garantert rette vedkommende når du er klar 🙂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

La mannen være i fred, og ta en sjanse neste gang den byr seg. Du får jo kjærlighetssorg her også, uten å ha vært kjæresten hans.

Den nye kjæresten hans synes sikkert ikke dette venne-opplegget er helt innafor heller.

Anonymkode: 0ba1d...374

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvis de har vært venner så lenge så skjønner jeg ikke meldingene om å "back off". Han tar jo tydeligvis dette med ro. 
Men jeg kan skjønne at man bør ta hensyn til den nye kjæresten. 

Som mann har jeg muligens sittet på motsatt side av noe tilsvarende. Ble avvist to ganger for 8-9mnd siden.  Den siste gangen ved at hun ikke møtte til en avtale jeg hadde brukt mye tid på å forberede. Da tok jeg tegninga og skjønte at hun for det første ikke var interessert og for det andre at uberegnelighteten hennes ville vært problematisk for meg, selv om hun er kjempehyggelig og snill tvers igjennom. Etter dette prøvde jeg å få henne litt ut av tankene, men hun holdt på kontakten og har holdt kontakten siden. Det syntes jeg var litt merkelig en stund. Men egentlig har det vært ganske hyggelig. Heldigvis har vi begge landet på et hyggelig vennskap som ikke er så nært, men hyggelig når vi treffes.  Jeg håper at ikke hun sitter med samme tanker som TS. Det ville vært litt trist egentlig. Jeg har innledet et forhold med en dame som er helt 100% på å møte opp og være konsistent og som jeg har en eventyrlig god kjemi med. Det kan bli vanskelig for henne hvis hun merker at jeg har "venninner" i vennekretsen som egentlig er interessert (jeg tror ikke egentlig det). 

Jeg tenker TS bare må forsone seg med valgene hun har tatt og prossessere ferdig kjærlighetssorgen og gå videre. Ha et normalt venneforhold til mannen hvis han også har det overfor deg, men respekter grenser og bli værende i vennesonen.

Anonymkode: 22b2a...565

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde han vært riktig tror jeg du ville tatt sjangsen. Det kan hende det er en viss sjalusi over å ønske å møte noen for deg, ikke at det er han du vil ha. Prøv å vær glad på hans vegne, og jobb med det su trenger å jobbe med. Men husk at noen ting må vi møte for å jobbe med det, så kanskje er dette noe du må møte potensielle menn med, ikke vente til dagen du er klar? For dagen kan hende å ikke komme på egen hånd.

Så jeg stemmer for å oppsøke potensielle menn å få dette surret ut av systemet 😊

Ikke forankre deg i noe som du tenker skal forbli galt. Realisme er bra, men åpenhet for at du kan ha undervurdert degselv er også greit å huske.

Anonymkode: 6f3b2...13d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...