AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #1 Skrevet 17. april 2024 Ser så utrolig mange .ed babyer og små barn som fortsatt bruker vinterpose i vognen som f.eks Voksi Urban som er beregnet på ganske kald vinter. Hvorfor bytter dere ikke? Og til dere som har på barnet masse lag med tøy i tillegg, er dere klare over at små barn kan bli slappe av å være for varme, men at de klarer å gråte (gi beskjed) om de synes det er for kaldt. Anonymkode: 27b37...e45
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #2 Skrevet 17. april 2024 Jeg brukte vinterpose hele tiden tilbasset heller bekledningen deretter man kjenner jo lett på baby om du må ha mer eller mindre. Anonymkode: 93921...3eb 6
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #3 Skrevet 17. april 2024 Vi bor langs Oslo-fjorden. Barnehagen ønsker å fortsatt bruke vinterpose i sovevognen. Det skal mye til å bli for varm om man ligger/sitter helt stille. Og selv om det et vår, er det ikke akkurat kjempevarmt ute. Barnet ligger i vinterposen uten ekstra klær/ulltøy. Anonymkode: 3b621...964 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #4 Skrevet 17. april 2024 Ikke noe problem med Voksi Urban her når det er 6 grader ute. Har kun på ett lag klær, da. Posen fra Easygrow som vi hadde i barnehagen måtte derimot byttes ut for lenge siden, den ble alt for varm. Anonymkode: 304b8...1c7
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #5 Skrevet 17. april 2024 De fleste poser puster godt, og selvom de er beregnet for vinter betyr ikke det at de ikke kan brukes vår og høst. Selv bruker vi vinterdyne hele året, også når det er varmt på sommeren. Vi blir ikke varmere under dyna om sommeren fordi det er en vinterdyne Anonymkode: 219c5...5ef
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #6 Skrevet 17. april 2024 Dessuten var det -4 idag. Anonymkode: 219c5...5ef 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #7 Skrevet 17. april 2024 Det er skikkelig sur vind. Jeg bytter frem og tilbake og har angret alle dagene jeg har tynn pose. Baby har kun på luei tillegg til bukse og body da. Så ingen lag med klær i tillegg. Anonymkode: b1a71...729
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #8 Skrevet 17. april 2024 Bor i Trøndelag, det kan komme til å svinge i temperatur en stund til. Jeg tenkte å bytte nå men det er jo liksom vinterpose + lite klær versus tynn vårpose + mer klær + ekstra teppe. Anonymkode: 6bee9...616 4
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #9 Skrevet 17. april 2024 Her vi bor er det fortsatt dager med minusgrader.. Anonymkode: 8f692...ad1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #10 Skrevet 17. april 2024 Og jeg reagerer på dem som bruker tynn vognpose til babyen sin på denne tiden av året. Vi holder varmen fordi vi går og beveger oss. Babyer sitter i ro i vognen og det er naturlig nok kaldere. Anonymkode: 69b4d...065 7
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #11 Skrevet 17. april 2024 Vinterpose i 10 grader er helt innafor.. Derfor «så utrolig mange» gjør det. Og by the way så har du ingenting med hva andre gjør, kons på egen unge du Anonymkode: 225b1...f97 4
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #12 Skrevet 18. april 2024 Voksi Urban er såpass romstor inni at den ikke varmer så godt som man skulle tro til de minste, fordi det er så mye luft inni der. Sammen med glidelåsene kan den brukes i mange forskjellige temperaturer. Vi brukte den som 3-sesongspose ved å variere hva vi hadde nedi og ved å lufte på sidene. Anonymkode: 550e7...3eb
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #13 Skrevet 18. april 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ser så utrolig mange .ed babyer og små barn som fortsatt bruker vinterpose i vognen som f.eks Voksi Urban som er beregnet på ganske kald vinter. Hvorfor bytter dere ikke? Og til dere som har på barnet masse lag med tøy i tillegg, er dere klare over at små barn kan bli slappe av å være for varme, men at de klarer å gråte (gi beskjed) om de synes det er for kaldt. Anonymkode: 27b37...e45 Du kan jo prøve å sove ute i ro i 9 grader og se hvor fett det er. Det er bedre i en lun pose. Og eventuelt mindre klær inni posen. Anonymkode: 25eaa...fb8 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #14 Skrevet 18. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du kan jo prøve å sove ute i ro i 9 grader og se hvor fett det er. Det er bedre i en lun pose. Og eventuelt mindre klær inni posen. Anonymkode: 25eaa...fb8 Og hvor varme er disse vinterposene egentlig ? Jeg har sovet i telt i sovepose beeegnet på minus 20. det var 0’grader ute og jeg hadde på to lag med ull og jeg frøs. Er disse vognposenene SÅ mye bedre enn de varmeste soveposene? Anonymkode: 25eaa...fb8 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #15 Skrevet 18. april 2024 Det er kaldt i skyggen og sur vind, max. temperatur på dagtid er fortsatt bare 8-9 grader. Barn sover i skyggen. Alt for kaldt med vårpose. Anonymkode: 9edaf...12c 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #16 Skrevet 18. april 2024 Vårtemperatur?? Her er det minus 10 grader Anonymkode: 01784...392
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #17 Skrevet 18. april 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Og jeg reagerer på dem som bruker tynn vognpose til babyen sin på denne tiden av året. Vi holder varmen fordi vi går og beveger oss. Babyer sitter i ro i vognen og det er naturlig nok kaldere. Anonymkode: 69b4d...065 Hvorfor skal folk reagere i det hele tatt? Min baby er svært varm av seg så vi må bruke tynnere pose nå. Ikke bruker hun lue inni posen heller med mindre det er kaldere enn +5. Jeg sjekker selvsagt babyen min jevnlig og hun er god og varm Babyerver forskjellige og man kjenner sin egen best Anonymkode: c93df...cbb
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #18 Skrevet 18. april 2024 Heysann. Fortsatt bruker av vinterpose her 🙋♀️ Vet ikke hvordan det er der du bor, men her er det fortsatt frost på bilen om morran, 5-8 grader på dagen og 15ms. Fin sol og vår, men kaldt. Bedre med varm pose, og blir det varmt på dagen er det da bare å åpne opp?? Anonymkode: 4e096...c5f 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #19 Skrevet 18. april 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ser så utrolig mange .ed babyer og små barn som fortsatt bruker vinterpose i vognen som f.eks Voksi Urban som er beregnet på ganske kald vinter. Hvorfor bytter dere ikke? Og til dere som har på barnet masse lag med tøy i tillegg, er dere klare over at små barn kan bli slappe av å være for varme, men at de klarer å gråte (gi beskjed) om de synes det er for kaldt. Anonymkode: 27b37...e45 Fordi de foretrekker å ikke bytte enda. Her var det 3°C i dag tidlig. Temperaturene er skiftende. Så bedre med tykkere pose enda, enn å bytte for tidlig. Forstår ikke at man kan anse det som et problem hva andre velger å gjøre. Påtide med en hobby.. Anonymkode: 61984...caa 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #20 Skrevet 18. april 2024 Wow, snakk om å være usjarmerende mammapoliti. De fleste babyer og i hvertfall små barn sier i fra (gråter) hvis de blir for varme. Og foreldre pleier å sjekke temperatur også.. Poser kan åpnes. Hadde vi vært i juli kunne jeg forstått hva du mente. Men det er april! Jeg går med kåpe til jobb Anonymkode: 257c8...c15 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå