AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #21 Skrevet 19. april 2024 AnonymBruker skrev (På 18.4.2024 den 10.48): 3000kr dagen?? hvor spiser man da? Er det så dyre priser i kreta nå? nå er det vel 10-15 år siden jeg var der, men da brukte vi som 2 stk en 8-10.000kr og da spiste vi ute og handlet hver dag. Så nå blir jeg litt redd, for de summene dere sier har vi langt i fra penger til😅 Anonymkode: 6ee3d...2e2 Folk overdriver noe voldsomt. Altså - maten på et helt tilfeldig hotell markedsført turister er jo dyr, det samme er ferdigmat på åpenbare turiststeder. Men den samme maten er jo også dårlig. Tar du deg bryet med å gå 10-15 min oppi gata til der grekerne selv handler så får du ferskt brød, pagoder paier, utmerket ost og pølse/pålegg til priser som ville fått deg til å gråte av glede i Norge. Kjøp litt forskjellig og spis det på en benk eller en solseng. Gjlr det samme til lunsj. Gå på en lokal sjappe til middag, og 3000 er mye for mye. Sist jeg var i Hellas fikk jeg en solid middag med vin (alt av utmerket kvalitet) til 30 euro. For to. Men da må du altså gå de 15 min ut av turistfellene. Der koster en dårlig middag som smaker høgg 70 euro. Anonymkode: 5d82e...3ec 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #22 Skrevet 19. april 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Folk overdriver noe voldsomt. Altså - maten på et helt tilfeldig hotell markedsført turister er jo dyr, det samme er ferdigmat på åpenbare turiststeder. Men den samme maten er jo også dårlig. Tar du deg bryet med å gå 10-15 min oppi gata til der grekerne selv handler så får du ferskt brød, pagoder paier, utmerket ost og pølse/pålegg til priser som ville fått deg til å gråte av glede i Norge. Kjøp litt forskjellig og spis det på en benk eller en solseng. Gjlr det samme til lunsj. Gå på en lokal sjappe til middag, og 3000 er mye for mye. Sist jeg var i Hellas fikk jeg en solid middag med vin (alt av utmerket kvalitet) til 30 euro. For to. Men da må du altså gå de 15 min ut av turistfellene. Der koster en dårlig middag som smaker høgg 70 euro. Anonymkode: 5d82e...3ec Takk! Det var mer sånn jeg husker det😅 jeg er av typen som helst holder meg unna turiststeder, syntes det er slitsomt, haha. og vi er mer glad i gatekjøkken enn dyre restauranter. Blir nok noe ordentlig mat, men gleder meg helt himmelske til å spise gyros igjen😂 men da er jeg litt mer lettet. For vi har absolutt ikke med nok penger til 3000kr dagen😅 Anonymkode: 6ee3d...2e2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #23 Skrevet 19. april 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Takk! Det var mer sånn jeg husker det😅 jeg er av typen som helst holder meg unna turiststeder, syntes det er slitsomt, haha. og vi er mer glad i gatekjøkken enn dyre restauranter. Blir nok noe ordentlig mat, men gleder meg helt himmelske til å spise gyros igjen😂 men da er jeg litt mer lettet. For vi har absolutt ikke med nok penger til 3000kr dagen😅 Anonymkode: 6ee3d...2e2 Jeg syns du skal søke opp byen du skal til på you tube der er mange "Se hva jeg spiste på Kreta videoer" Anonymkode: fd2ea...32c
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #24 Skrevet 19. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg syns du skal søke opp byen du skal til på you tube der er mange "Se hva jeg spiste på Kreta videoer" Anonymkode: fd2ea...32c Har vært i denne byen mange ganget tidligere, så er litt kjent der. Men er fortsatt mange år siden, så usikker på prisene 😅 Anonymkode: 6ee3d...2e2
Pawn Hearts Skrevet 19. april 2024 #25 Skrevet 19. april 2024 Hvilken by skal dere til? Vi var i Hania i fjor, og særlig i gamlebyen var det nye som var dyrt uten nødvendigvis å være spesielt bra. Vi tok også to dager i Paleohora på sørsiden, og der var alt mye billigere. I Hania var vanlig pris på en halvliter husets vin 7 eller 8 euro, i Paleohora kostet det 4. Maten kostet også mye mindre, så det var ikke bare drikkevarene I Hania fant vi bare ett sted som kunne konkurrere med de prisene, den lille tavernaen Fama der poeten (sa han selv) Nikos serverte og kona Eva (kort for Evangelia, regner jeg med) sto på kjøkkenet: https://no.tripadvisor.com/Restaurant_Review-g189415-d26574956-Reviews-Fama_restaurant-Chania_Town_Chania_Prefecture_Crete.html Anbefales! Leter man litt utenfor de typiske turiststiene, finner man garantert flere steder med god mat og hyggelige priser. Jeg anbefaler ikke å ta med mat hjemmefra, med mindre dere er nødt til å ha brunost og kaviar. Jo, forresten, røkelaks er perfekt som meze til ouzo eller tsikoudia (raki) og kan med fordel kjøpes i Norge. Som nevnt tidligere i tråden, er det lurt å unngå minimarkedene og heller gå på et større supermarked. Er det et grønnsaksmarked i nærheten, kan det være en veldig bra plass å kjøpe frukt og grønt. Nå skal vi snart til Panormos, en landsby mellom Rethymno og Iraklio. Det blir spennende å se prisene der i forhold til prisene i Hania. Vi skal bo på et leilighetshotell med kjøkken, så vi vil lage en del salater og enkle retter selv. Selv om vi ikke har bestemt noe budsjett, ville det vært hyggelig å holde seg under 10 000 i uka (to voksne). Noe særlig mindre enn det tror jeg er urealistisk, særlig fordi vi ikke har som mål å gjøre det så billig som mulig. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå