Gå til innhold

Budsjett for en uke i syden?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. Reiser snart til syden. Vi blir to voksne og to barn. 
regner med det blir noe mat ute hver dag, og garantert litt shopping. 
hva har andre ligget på i forbruk ca for en uke? Og er der dyrt i kreta? 

Anonymkode: 6ee3d...2e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har dere noen måltider inkludert på hotellet? Har dere muligheter for å lage mat selv?

Hvis ikke, så hadde jeg beregnet 3000 kr dagen.

Anonymkode: 81afb...39f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Har dere noen måltider inkludert på hotellet? Har dere muligheter for å lage mat selv?

Hvis ikke, så hadde jeg beregnet 3000 kr dagen.

Anonymkode: 81afb...39f

Har ingenting inkludert, men har eget kjøkken. Så regner hvertfall med frokost på hotellet, og blir nok noen middager også, selv om vi gjerne skulle spist ute hver dag😅

3000kr dagen, da tenker du mat/shopping og alt?😇

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Har ingenting inkludert, men har eget kjøkken. Så regner hvertfall med frokost på hotellet, og blir nok noen middager også, selv om vi gjerne skulle spist ute hver dag😅

3000kr dagen, da tenker du mat/shopping og alt?😇

Tviler på at vedkommende mente med shopping også. Du sier ingenting hvor gamle barna er. Mine tenåringsbarn spiser mer enn oss voksne og da går pengene fort. Har dere tenkt å drikke? Spise på fine restauranter? På Kreta må du nok regne med ca 200kr per person for en enkel lunch, type pizza, pasta, salat og brus. Kjøttretter koster gjerne mer. Også skal dere sikkert ha litt is og snacks og div. Det går fort litt penger. Hvis dere spiser veldig enkelt en dag så kanskje dere kan unne dere litt mer neste dagen. Du kan prøve å google etter priser på restauranter på stedet dere skal på. Så får du en pekepinn. 

Anonymkode: e0925...27a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bromance

Sist jeg var sørover så hadde jeg et minimalt budsjett på 500 kroner dagen (bare for meg altså), til sommeren så øker jeg det opp til 1000 kroner dagen. Så hvis dere er 2 voksne og 2 barn så hadde jeg nok regnet 5000 til dagen hvis dere også har tenkt å shoppe, pengene flyr fort når man har det kjekt 😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville regnet ca 3000 kr dagen inkl. aktiviteter, med mindre dere skal spise på veldig dyre steder. Shopping blir jo veldig individuelt da, vanskelig å anta hvor mye andre shopper...

Anonymkode: ede18...c1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Regnet med ca 100 euro dagen for sønn (tenåring den gang) og meg tidligere, da levde vi godt, men shopping kom utenom. Ikke vært på sydentur etter corona, så med prisstigningen som har vært og den dårlige kronekursen ville jeg nok satset på kr 3000 som er foreslått tidligere her for dere

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og husk at det blir fort dyrt når dere 4 som skal ha is, drikke etc også. En is koster ca 30 kroner. 

Tips...ha med pålegg hjemme fra og kjøp brød/ baguetter på / i nærheten av hotellet og spis frokost der. Dette kan også bli lunsj 

Om dere har kjøkken finn en lokalt supermarked og lag noen middager hjemme...ta med supper hjemme fra...som tomatsuppe. Da kan dere ha noen billigere middager hjemme 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

3000kr dagen?? 
hvor spiser man da? Er det så dyre priser i kreta nå?

nå er det vel 10-15 år siden jeg var der, men da brukte vi som 2 stk en 8-10.000kr og da spiste vi ute og handlet hver dag. Så nå blir jeg litt redd, for de summene dere sier har vi langt i fra penger til😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

3000kr dagen?? 

nå er det vel 10-15 år siden jeg var der, men da brukte vi som 2 stk en 8-10.000kr og da spiste vi ute og handlet hver dag. Så nå blir jeg litt redd, for de summene dere sier har vi langt i fra penger til😅

Kan du lage en se hva vi spiste dagbok? 

Anonymkode: fd2ea...32c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

3000kr dagen?? 

Det går jo med litt penger til aktiviteter og småting også, som is og snacks. Vi var i Italia i fjor og endte opp litt under 3000 per dag. Da spiste vi godt, men ikke overdådig. Ungene delte ofte en pizza. 

Anonymkode: ede18...c1b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har akkurat vært i Hellas, riktignok ikke  Kreta, men regner med at prisene er nokså like. Nå skriver du ikke hvor gamle barna er, er det småbarn, kan dere klare dere med 2.500 om dagen, men 3.000 er nok mer realistisk.

Anonymkode: 480ae...58c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tui lister opp 80-100 kr for lunsj, 90-150,- for middag. 20-40,- for øl. 50,- pr solseng.

Sjekker man noen menyer på tripadvisor ser man raskt at prisen på pizza, pasta og slikt ligger på mellom 8 og 12 euro. Altså 90-140 norske kroner for en pizzalunsj for en person, uten drikke.

Flere steder oppgir 10 euro, 117,- pr solseng.

Anonymkode: 690e3...cc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vi var i Kroatia i fjor sommer, ikke helt det samme, men tipper prisnivået ikke er veldig ulikt. Fem stk, hvorav tre barn (to ungdommer, en seksåring). Det ble veldig dyrt å spise ute. Lunsj med én drikke (brus 0,25l) til hver kostet 800-1000kr, og da spiste yngste bare chips. Middag 1000-1500kr, og da spiste yngste igjen chips og minst en spiste pizza (dvs billigste på menyen), ikke alkohol, igjen én drikke per person. 
Regn med ca norske priser, vil jeg si. 

Anonymkode: 12c95...a88

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Var på Kreta i fjor og ja det var dyrt i forhold til sist vi var der (for noen år siden.) Var vel bortimot norske priser på det meste, men litt rimeligere å spise ute enn her i Norge. Prisen på dagligvarer var som i Norge, særlig på minimarkedene, litt rimeligere på de større supermarkedene, men fortsatt ikke billig.

Vi ordnet oss med frokost og for det meste lunsj selv, middag spiste vi ute. Hadde budsjettert med 3000 pr dag for 2 voksne og 3 barn, men vi holdt oss til mellom 2000-2500. Da kjøpte vi lite utenom mat og snacks.

Anonymkode: 64a1f...8a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

3000kr dagen?? 

Du trenger da ikke shoppe om du ikke har penger...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

To voksne og to barn på Mallorca i fjor. Shoppet veldig lite. Spiste ute lunsj og middag. Ble ca 400 kr for lunsj og 500 kr for middag. I tillegg ble det is og noen dagligvarer til ca 300. Så 1200 per dag da. Opplevde at vi brukte de pengene vi ønsket å bruke. 

Anonymkode: 1d908...564

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Hensatt skrev (3 minutter siden):

Du trenger da ikke shoppe om du ikke har penger...

Neinei. Men for meg er det en liten del av ferien, følelsen av å handle der nede😂 

men selvfølgelig. Har vi ikke råd, så har vi ikke. Men håper vi har råd til noen suvernier og litt klær til barna hvertfall😊

begge barna er under 5 år foresten, så det var noen som nevnte det tidligere.

og blir nok all mat på hotell, utenom middag tenkte vi. Men vi får se hvordan prisene er der nede og hva vi får råd til. Kos blir det nok uansett🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har blitt dyrt siste årene ja. Som andre nevner, regn fort 1000 for lunsj, 1000-1500 på middag. Drikke og is utenom… Så 2500 uten shopping, 3000 i snitt med litt shopping. Om dere kjøper og lager mat hjemme, så kan du så klart redusere prisen.

Anonymkode: 0e1ff...38d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 17.4.2024 den 22.54):

Hei. Reiser snart til syden. Vi blir to voksne og to barn. 
regner med det blir noe mat ute hver dag, og garantert litt shopping. 
hva har andre ligget på i forbruk ca for en uke? Og er der dyrt i kreta? 

Ca 0 kr.

All inklusive mat,drikke,is. Samt transport. Har ikke tenkt gjøre annet enn å sole oss. Syden er intet shopping mekka😅

Anonymkode: 30f0b...498

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...