Gå til innhold

Hvor bør jeg sette pengene etter boligsalg i 6-8 mnd?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som overskriften sier, hvor bør jeg sette pengene etter boligsalg i 6-8 mnd for å få best rente?

Det er snakk om i underkant av 1 million og om 6-8 måneder skal de investeres i ny bolig, jeg kan derfor ikke binde de i 12 mnd.

Bør jeg sette de på en høyrentekonto, et fond eller noe annet jeg ikke vet?

Tusen takk på forhånd 😊

Anonymkode: bb5de...99e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sende til meg 🌼

AnonymBruker
Skrevet

Bind dem i 6 måneder der du får mest, deretter på den høyrentekontoen du finner med høyest rente 🙂

Anonymkode: 5f913...505

AnonymBruker
Skrevet

Høyrentekonto med så høy rente du kan finne. Ikke fond med så kort tidshorisont!

Anonymkode: 915b4...74d

AnonymBruker
Skrevet

HI her.

Takk for gode råd, spesielt linken du sendte Hedda! Da blir det høyrentekonto. 

Anonymkode: bb5de...99e

AnonymBruker
Skrevet

Fastrenteinnskudd i 6 mnd, sjekk ulike banker å velg den som gir høyest rente. Resterende løpetid kan du plassere pengene på feks. En plasseringskonto med høy rente, men merk at mange banker har 31 dagers oppsigelsestid på høyrentekontoer.

Anonymkode: cad38...229

AnonymBruker
Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Høyrentekonto med så høy rente du kan finne. Ikke fond med så kort tidshorisont!

Anonymkode: 915b4...74d

Understreker at dette er viktig!!!  Alt for kort tidshorisont for fond, og det er slett ikke utenkelig at du da kommer i en situasjon hvor du taper penger. 

Fond er generelt bra spareform. Men da på lang sikt. Svingningene kan være store innenfor en så kort tidsperiode som 6-8 med.

Anonymkode: 7b4f5...ea8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...