Gå til innhold

På skala fra 1-10 hvor mye liker dere å å bli møtt av telefonsvarer som sier" si med noen få ord hva det gjelder..."


Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

"Si med noen få ord hva det gjelder....."

"Gjelder det xxx"

"Nei",

"OK si med noen få ord hva det gjelder?"

"Gjelder der xyz"

"Nei"

"Ok si med nien få ord hva det gjelder..."

"(lyver)"

"Gjelder det abc? "

" ja" (skrøner)...

Ok.. vent litt så skal du få snakke med en kundebehandler....

👾👽🤖

Anonymkode: 927a9...5f5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

0

Anonymkode: 898fe...fda

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Legger på røret uansett når jeg blir satt til svarer. Ille nok å snakke med folk i tlf, svarer er bare kleint

Anonymkode: f8963...9b0

AnonymBruker
Skrevet

-1

Anonymkode: d2b2b...391

AnonymBruker
Skrevet

Jeg snakker da ikke med maskiner.

Anonymkode: 75c6f...768

Skrevet

Tja, det er jo bare en variant av "Gjelder det xxx, tast 1. Gjelder det xyz, tast 2, " osv. De må jo rute samtalene til riktig kundebehandler. Ulike kundebehandlere kan ulike ting, så da er det jo greit å faktisk få snakke med noen som har greie på akkurat det jeg lurer på.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Hedda-78 said:

Tja, det er jo bare en variant av "Gjelder det xxx, tast 1. Gjelder det xyz, tast 2, " osv. De må jo rute samtalene til riktig kundebehandler. Ulike kundebehandlere kan ulike ting, så da er det jo greit å faktisk få snakke med noen som har greie på akkurat det jeg lurer på.

Forskjellen er at maskinen ikke kan misforstå tastene. 

Anonymkode: 927a9...5f5

  • Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skulle det være et problem? Jeg sier med klar stemme det ene stikkordet det handler om, og havner der jeg skal. Helt uproblematisk. Det skjer uansett bare en gang i skuddåret at man må ringe folk.

Det er for øvrig ikke en «telefonsvarer», ts. Du omtaler et sentralbord.

Før - den gang Internett med sine nettskjema ikke fungerte man ringte sentralbord med «ekte folk» og bad om ting så var alltid rutinen slik:

»du er kommet til firmanavn. Hva gjelder det?» (ikke noe tilbud om hjelp, vedkommende i sentralbordet skulle være den mest nebbete, sure kvinne du fant. Aldri noe «hallo», glem «god morgen». 

Så fremsa du halvparten av ditt ærend, og ble avbrutt fordi du brukte mer enn 3 sekunder. Alltid med et sukk, og så et «nei, hen er ikke inne/du er nok kommet feil/det er midt i lunsjen/vi stenger nå» alternativt et surt «jeg skal sjekke.» Mer enn halvparten av «skal vi sjekke» endte med at vedkommende etter 2-5 minutter bare slengte på røret. Enkelte legekontorer har fortsatt samme rutine, for øvrig. Men før var alle sentralbord slik. 

Anonymkode: 5b53e...b7e

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor skulle det være et problem? Jeg sier med klar stemme det ene stikkordet det handler om, og havner der jeg skal. Helt uproblematisk. Det skjer uansett bare en gang i skuddåret at man må ringe folk.

Det er for øvrig ikke en «telefonsvarer», ts. Du omtaler et sentralbord.

Før - den gang Internett med sine nettskjema ikke fungerte man ringte sentralbord med «ekte folk» og bad om ting så var alltid rutinen slik:

»du er kommet til firmanavn. Hva gjelder det?» (ikke noe tilbud om hjelp, vedkommende i sentralbordet skulle være den mest nebbete, sure kvinne du fant. Aldri noe «hallo», glem «god morgen». 

Så fremsa du halvparten av ditt ærend, og ble avbrutt fordi du brukte mer enn 3 sekunder. Alltid med et sukk, og så et «nei, hen er ikke inne/du er nok kommet feil/det er midt i lunsjen/vi stenger nå» alternativt et surt «jeg skal sjekke.» Mer enn halvparten av «skal vi sjekke» endte med at vedkommende etter 2-5 minutter bare slengte på røret. Enkelte legekontorer har fortsatt samme rutine, for øvrig. Men før var alle sentralbord slik. 

Anonymkode: 5b53e...b7e

Det stemmer ikke at alle sentralbord var slik. Jeg jobbet på sentralbord og svarte kundene slik jeg selv ville bli svart. Jeg var hyggelig og hjelpsom. 

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor skulle det være et problem? Jeg sier med klar stemme det ene stikkordet det handler om, og havner der jeg skal. Helt uproblematisk. Det skjer uansett bare en gang i skuddåret at man må ringe folk.

Det er for øvrig ikke en «telefonsvarer», ts. Du omtaler et sentralbord.

Før - den gang Internett med sine nettskjema ikke fungerte man ringte sentralbord med «ekte folk» og bad om ting så var alltid rutinen slik:

»du er kommet til firmanavn. Hva gjelder det?» (ikke noe tilbud om hjelp, vedkommende i sentralbordet skulle være den mest nebbete, sure kvinne du fant. Aldri noe «hallo», glem «god morgen». 

Så fremsa du halvparten av ditt ærend, og ble avbrutt fordi du brukte mer enn 3 sekunder. Alltid med et sukk, og så et «nei, hen er ikke inne/du er nok kommet feil/det er midt i lunsjen/vi stenger nå» alternativt et surt «jeg skal sjekke.» Mer enn halvparten av «skal vi sjekke» endte med at vedkommende etter 2-5 minutter bare slengte på røret. Enkelte legekontorer har fortsatt samme rutine, for øvrig. Men før var alle sentralbord slik. 

Anonymkode: 5b53e...b7e

Det er lov å si meninga si. Så på en skala fra 1-10...

 

Anonymkode: 927a9...5f5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...