AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #1 Skrevet 17. april 2024 "Si med noen få ord hva det gjelder....." "Gjelder det xxx" "Nei", "OK si med noen få ord hva det gjelder?" "Gjelder der xyz" "Nei" "Ok si med nien få ord hva det gjelder..." "(lyver)" "Gjelder det abc? " " ja" (skrøner)... Ok.. vent litt så skal du få snakke med en kundebehandler.... 👾👽🤖 Anonymkode: 927a9...5f5
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #4 Skrevet 17. april 2024 Legger på røret uansett når jeg blir satt til svarer. Ille nok å snakke med folk i tlf, svarer er bare kleint Anonymkode: f8963...9b0
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #6 Skrevet 17. april 2024 Jeg snakker da ikke med maskiner. Anonymkode: 75c6f...768
Hedda-78 Skrevet 17. april 2024 #7 Skrevet 17. april 2024 Tja, det er jo bare en variant av "Gjelder det xxx, tast 1. Gjelder det xyz, tast 2, " osv. De må jo rute samtalene til riktig kundebehandler. Ulike kundebehandlere kan ulike ting, så da er det jo greit å faktisk få snakke med noen som har greie på akkurat det jeg lurer på.
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #8 Skrevet 17. april 2024 3 minutter siden, Hedda-78 said: Tja, det er jo bare en variant av "Gjelder det xxx, tast 1. Gjelder det xyz, tast 2, " osv. De må jo rute samtalene til riktig kundebehandler. Ulike kundebehandlere kan ulike ting, så da er det jo greit å faktisk få snakke med noen som har greie på akkurat det jeg lurer på. Forskjellen er at maskinen ikke kan misforstå tastene. Anonymkode: 927a9...5f5 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #9 Skrevet 17. april 2024 Hvorfor skulle det være et problem? Jeg sier med klar stemme det ene stikkordet det handler om, og havner der jeg skal. Helt uproblematisk. Det skjer uansett bare en gang i skuddåret at man må ringe folk. Det er for øvrig ikke en «telefonsvarer», ts. Du omtaler et sentralbord. Før - den gang Internett med sine nettskjema ikke fungerte man ringte sentralbord med «ekte folk» og bad om ting så var alltid rutinen slik: »du er kommet til firmanavn. Hva gjelder det?» (ikke noe tilbud om hjelp, vedkommende i sentralbordet skulle være den mest nebbete, sure kvinne du fant. Aldri noe «hallo», glem «god morgen». Så fremsa du halvparten av ditt ærend, og ble avbrutt fordi du brukte mer enn 3 sekunder. Alltid med et sukk, og så et «nei, hen er ikke inne/du er nok kommet feil/det er midt i lunsjen/vi stenger nå» alternativt et surt «jeg skal sjekke.» Mer enn halvparten av «skal vi sjekke» endte med at vedkommende etter 2-5 minutter bare slengte på røret. Enkelte legekontorer har fortsatt samme rutine, for øvrig. Men før var alle sentralbord slik. Anonymkode: 5b53e...b7e
Klott Skrevet 17. april 2024 #10 Skrevet 17. april 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvorfor skulle det være et problem? Jeg sier med klar stemme det ene stikkordet det handler om, og havner der jeg skal. Helt uproblematisk. Det skjer uansett bare en gang i skuddåret at man må ringe folk. Det er for øvrig ikke en «telefonsvarer», ts. Du omtaler et sentralbord. Før - den gang Internett med sine nettskjema ikke fungerte man ringte sentralbord med «ekte folk» og bad om ting så var alltid rutinen slik: »du er kommet til firmanavn. Hva gjelder det?» (ikke noe tilbud om hjelp, vedkommende i sentralbordet skulle være den mest nebbete, sure kvinne du fant. Aldri noe «hallo», glem «god morgen». Så fremsa du halvparten av ditt ærend, og ble avbrutt fordi du brukte mer enn 3 sekunder. Alltid med et sukk, og så et «nei, hen er ikke inne/du er nok kommet feil/det er midt i lunsjen/vi stenger nå» alternativt et surt «jeg skal sjekke.» Mer enn halvparten av «skal vi sjekke» endte med at vedkommende etter 2-5 minutter bare slengte på røret. Enkelte legekontorer har fortsatt samme rutine, for øvrig. Men før var alle sentralbord slik. Anonymkode: 5b53e...b7e Det stemmer ikke at alle sentralbord var slik. Jeg jobbet på sentralbord og svarte kundene slik jeg selv ville bli svart. Jeg var hyggelig og hjelpsom.
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #11 Skrevet 17. april 2024 11 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor skulle det være et problem? Jeg sier med klar stemme det ene stikkordet det handler om, og havner der jeg skal. Helt uproblematisk. Det skjer uansett bare en gang i skuddåret at man må ringe folk. Det er for øvrig ikke en «telefonsvarer», ts. Du omtaler et sentralbord. Før - den gang Internett med sine nettskjema ikke fungerte man ringte sentralbord med «ekte folk» og bad om ting så var alltid rutinen slik: »du er kommet til firmanavn. Hva gjelder det?» (ikke noe tilbud om hjelp, vedkommende i sentralbordet skulle være den mest nebbete, sure kvinne du fant. Aldri noe «hallo», glem «god morgen». Så fremsa du halvparten av ditt ærend, og ble avbrutt fordi du brukte mer enn 3 sekunder. Alltid med et sukk, og så et «nei, hen er ikke inne/du er nok kommet feil/det er midt i lunsjen/vi stenger nå» alternativt et surt «jeg skal sjekke.» Mer enn halvparten av «skal vi sjekke» endte med at vedkommende etter 2-5 minutter bare slengte på røret. Enkelte legekontorer har fortsatt samme rutine, for øvrig. Men før var alle sentralbord slik. Anonymkode: 5b53e...b7e Det er lov å si meninga si. Så på en skala fra 1-10... Anonymkode: 927a9...5f5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå