AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #1 Del Skrevet 17. april 2024 Hei! Prøver meg på litt hjemmelaget babygrøt til sønn på 5mnd. Bruker oppskriftene til Ida Gran, men synes den hirsen gjør at grøten klumper seg veldig. Har ikke så lyst til å kjøpe grøtpulver, men blir litt fristet når jeg ser hvor silkemyk den er. Skal hirsegrøt med havremel være litt klumpete? Står det ikke er anbefalt å kjøre i stavmikser…. Blander inn litt mm «rett fra tanken» før servering for å smoothe litt, men fortsatt veldig klumpete….. Noen tips? Anonymkode: 1a351...983 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #2 Del Skrevet 17. april 2024 Jeg kjører hirseflakene i food prosessor slik at konsistensen blir mer melete, og så blander jeg hirseflak og havremel med vann noen timer før jeg koker grøten. Anonymkode: dc1cc...944 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2024 #3 Del Skrevet 17. april 2024 4 hours ago, AnonymBruker said: Hei! Prøver meg på litt hjemmelaget babygrøt til sønn på 5mnd. Bruker oppskriftene til Ida Gran, men synes den hirsen gjør at grøten klumper seg veldig. Har ikke så lyst til å kjøpe grøtpulver, men blir litt fristet når jeg ser hvor silkemyk den er. Skal hirsegrøt med havremel være litt klumpete? Står det ikke er anbefalt å kjøre i stavmikser…. Blander inn litt mm «rett fra tanken» før servering for å smoothe litt, men fortsatt veldig klumpete….. Noen tips? Anonymkode: 1a351...983 Jeg kjører med stavmikser. Jeg legger det i bløt først og lager en stor kjele hvor jeg lar det stå og godtgjøre seg en stund. Fryser ned ferdiglagde porsjoner. Jeg lager en annen grøt vel og merke med hirse, havremel, havrekli, sesamfrø som jeg kjører til pulver i foodprosessor først. Anonymkode: 8b1d9...cbc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå